Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 13 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Sro Lis 24, 2010 16:24 [R416] Centralka i alarm nie reaguje na pilota
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam
Mam problem z roverem, a mianowicie padł mi aku i po podłączeniu nowego zaczął mi wyć alarm mimo postępowania kolejno z krokami instrukcji brak reakcji na klikanie w pilota.
Objawy są takie, że nie mogę otworzyć pilotem drzwi ani wyłączyć alarmu i to samo w drugą stronę. Próbowałem ponownej synchronizacji imo, ale nie nic nie dało jak tylko otworze drzwi kluczykiem i i przekręcę kluczyk to wyje alarm. Znalazłem podobny temat, ale poprzednik poza info, że mu się udało nie napisał co było nie tak. Przeczytał również, że może to być bezpiecznik przy imo, ale zanim zacznę rozbierać deskę chcę się upewnić. Macie jakieś propozycje co może być nie tak?
Pozdrawiam i dziękuję z góry za pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Lis 24, 2010 20:27, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lis 24, 2010 16:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 13 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Sro Lis 24, 2010 16:27
Tak, też mi to przeszło przez myśl więc pojechałem po nową, ale to nic nie dało Światła się nie zapalają centralka nie reaguje jak próbuje otworzyć pilotem, nie mam już pojęcia co może być nie tak
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Sro Lis 24, 2010 19:29
Jeśli działa centralny z kluczyka proponuję odłączyć aku na 1/2h i podłączyć ponownie po czym przeprowadzić synchronizację pilota - zamknąć auto kluczykiem i kilkakrotnie nacisnąć otwieranie na pilocie. Jeśli masz drugi pilot to ponownie ta sama procedura - oczywiście już bez odłączania aku.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 13 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Sro Lis 24, 2010 20:46
niestety, ale centralny jak i alarm nie reaguje na pilota przeczytałem aby spróbować odłączyć aku i poruszać kostkami od imo, ale nic to nie dało poza rozebranym całym tunelem i konsolą
Ostatnio zmieniony przez Lipton Sro Lis 24, 2010 20:49, w całości zmieniany 1 raz
Cóż, nie wiem czy to będzie pomocne, ale miałem podobne problemy przy wymianie baterii w pilotach. Też nie mogłem otworzyć ani odpalić. Rozebrałem jeden pilot, wyczyściłem gruntownie, przesmarowałem wazeliną techniczną, i zaczął działać. W drugim dodatkowo musiałem przylutować blaszkę trzymającą baterię.
To tak jak u mnie, też to przerabiałem. Myślałem, że to w centralce a okazało się , że to wina pilota. Kiedy kupiłem samochód wszystko było ok. Sprzedawca poinformował mnie ,że bateria słaba, a jak wymieniłem baterię to się zaczęły problemy, wycie pod blokiem. Nie twierdzę, że u Ciebie jest to samo, ale rozbierz pilota, wyczyść i zobacz czy wszystko się trzyma.
Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 13 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Czw Lis 25, 2010 19:02
nie, centralny nie reaguje na kluczyk ani na pilota, poczytałem troszkę dzisiaj w wolnej chwili i posprawdzałem czy zapala mi się światło jak otwieram drzwi i sytuacja wygląda tak :
jak otwieram drzwi kierowcy kluczykiem zapala się czasami
drzwi pasażera i i za pasażerem zapalają
za kierowcą jak otwieram drzwi to się nie zapala.
Jak otwieram maskę od razu mi wyje alarm tak samo jak przekręcę kluczyk w poz.2
A w Polsce mysle ze wystarczy ze podzwonisz po warsztatach z okolicy ewentualnie http://lander-diagnostics.pl/ - jest oddzial w Jeleniej. To naprawde nie jest duzy klopot chociarz na poczatku tak wygladal.
Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 13 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Sro Gru 01, 2010 01:43
Niestety mimo kontaktu z kilkoma mechanikami prócz propozycji wycięcia immo pomocy brak. Jeden sprawdził mi pilota i powiedział, że działa i na wszelki wypadek polutował mocniej wszystko, niestety to nic nie dało. Jestem strasznie uparty i puki mam jeszcze chęci i czas chcę powalczyć zanim oddam do kata immo. Dlatego skrupulatniej i dokładniej opiszę jeszcze raz cała historię:
Problem się zaczął jednego pięknego dnia kiedy zamontowałem akumulator z rozbitej renolki mojego taty. Aku miał przejechane 6 miesięcy, a potem stał 2 lata, ale naładowałem podpiąłem, sprawdziłem czy działa i zamknąłem auto na noc używając pilota i aktywując alarm. Następnego dnia, gdy chciałem otworzyć autko pilotem zaliczyłem zonka, bo był brak reakcji od strony auta na pilota. Otworzyłem więc kluczykiem i usłyszałem delikatne tykanie pod kierownicą, nie wiedząc co to jest zlałem i postanowiłem sprawdzić aku czy dalej działa i okazało się, że przez noc padł kompletnie. Podpiąłem inny i zaczął wyć alarm więc odłączyłem aku chwyciłem za książkę i szukam info co się stało. Okazał się, że muszę wykonać kombinację klawiszy aby dezaktywować alarm. Wszystko zapowiadało się banalnie do momenty w którym zauważyłem brak reakcji ze strony immo. Zaobserwowane sytuacje:
1. Centralny nie otwiera drzwi przy użycia kluczyka i pilota i do tego wył alarm jak wsiadałem do środka.
Poczytałem i posprawdzałem styczniki w drzwiach i udało się. Przy użyciu kluczyka wyłącza się alarm bo dioda w drzwiach pasażera nie mruga tylko świeci ciągle a przy zamkniętych drzwiach ma mrugać z tego co wyczytałem.
2. Sprawdziłem masę podpiętą do karoserii i doskonale przewodzi więc to nie jest wina masy.
3. Podobno mam spróbować kombinacji 4 cyfrowej aby wyłączyć immo, ale niestety brak reakcji
4. Oczywiście baterie wymieniłem i przeprowadzałem synchronizację zgodnie z zaleceniami na forum i książce do r400
5. Wyczytałem jeszcze próbę odpięcia aku potem immo, podpięcie aku przekręcenie kluczyka, odpięcie aku i podpięcie immo i że podobno to też może pomóc.
6. W jednym temacie pisało, że to było okablowanie w drzwiach, ale nie mam pojęcia od czego zacząć sprawdzać.
7. Pilota mam z napisem na obudowie 17TN a w środku 3tXD czy jakoś tak. Jak to bardzo istotne mogę otworzyć i sprawdzić. No i mam tylko jednego pilota i dwa kluczyki.
Powoli kończą mi się pomysły, a przejrzałem w tym dziale wszystkie tematy z immo i alarmami od strony 117-83 potem zabrakło mi już weny
PS. Bezpieczniki 2 razy wyjmowałem i sprawdzałem wszystkie.
Jako że bawiłem się trochę alarmem w 416, postaram się pomóc ile mogę. Spróbuj zdiagnozować, co jest przyczyną takiego stanu rzeczy.
Po pierwsze: alarm zaczyna wyć, ponieważ otworzyłeś uzbrojony samochód i podłączyłeś akumulator - automatycznie alarm zareagował.
Jeśli wykonasz następujące kroki w podanej kolejności, może dojdziesz do przyczyny problemu:
1. Masz uzbrojony alarm, więc zamknij drzwi kluczykiem, podłącz akumulator (naładowany oczywiście) i zamknij maskę.
Czerwona dioda immobilisera (znajdująca się na środku zegarów; pomiędzy prędkościomierzem, a obrotomierzem) mruga.
2. spróbuj otworzyć drzwi pilotem (prawy przycisk, jak tu: http://www.tonyandrews.ne...ip_image012.jpg ). Jeśli nie działa (tak jak piszesz) to masz problem z pilotem (poniżej więcej info)
3. Spróbuj otworzyć drzwi kluczykiem. Usłyszysz siłowniki we wszystkich drzwiach otwierające rygle. Jeśli nie, to masz zepsuty centralny zamek.
Nie pamiętam dokładnie, ale chyba teraz dioda immo powinna zgasnąć.
4. Teraz otwórz drzwi klamką. Alarm nie powinien się uruchomić. Jeśli alarm zacznie wyć, to znaczy, że masz nie działający prawidłowo alarm (być może nie masz podłączonego kabelka rozbrajającego alarm po odryglowaniu drzwi)
5. Jeśli nie działał ci pilot, to możesz teraz go zacząć synchronizować.
Synchronizacja pilota:
a) zamknij teraz drzwi ręką
b) naciśnij 4x przycisk rozbrajania alarmu w pilocie
c) naciśnij 4x(lub więcej) przycisk uzbrajania alarmu w pilocie
centralny zamek powinien zamknąć drzwi w samochodzie
d) naciśnij przycisk rozbrajania alarmu w pilocie
centralny zamek powinien otworzyć drzwi w samochodzie
Teraz masz zsynchronizowany pilot z alarmem. Jeśli się coś nie uda (np. pomylisz kroki), to zamknij drzwi kluczykiem (uzbroisz alarm), otwórz je ponownie kluczykiem (rozbroisz alarm), otwórz i zamknij drzwi kierowcy ręką.
Jeśli nie uda ci się zsynchronizować pilota z alarmem, znaczy się, że coś nie tak jest z alarmem lub z pilotem (częściej problemy zdarzają się z pilotem - u mnie np. były zimne luty)
6. Włóż kluczyk do stacyjki
7. Przekręć w pozycję II (0-kluczyk włożony, I-kluczyk przekręcony na pierwszą zapadkę, II-kluczyk przekręcony na drugą zapadkę, III-rozrusznik uruchamia silnik)
Usłyszysz pompę paliwa pod tylnym siedzeniem. Jeśli nie, to immo się nie rozbroił, albo masz inny problem nie dotyczący alarmu.
Jeśli słyszysz przerywane pikanie, to immobiliser się nie rozbroił. Przyciśnięcie przycisku rozbrajania w pilocie powinno pomóc. Jeśli nie, to pozostaje ci rozbrajanie immo kodem kolorowym (cztery cyfry) - procedury nie pamiętam, znajdziesz na forum albo w papierowej instrukcji obsługi samochodu.
8. Jeśli w pozycji II kluczyka czerwona dioda immo nie świeci, możesz przekręcić kluczyk na III - rozrusznik powinien zaskoczyć.
Jeśli nie, to problem nie leży po stronie alarmu (najprawdopodobniej).
Daj znać proszę, na którym kroku się zatrzymałeś.
I bardzo ważne: nie pomyl "pilot" z "kluczyk".
Forumowicze, proszę mnie skorygować, jeśli coś źle podałem; pisałem z pamięci i własnego doświadczenia.
Dołączył: 04 Lis 2010 Posty: 13 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Sro Gru 01, 2010 23:59
gps, dzięki za wyczerpujące info , udało mi się uruchomić auto, ale nie jest jeszcze do końca sprawne.
Postanowiłem spróbować otworzyć drzwi pasażera i zobaczyłem że mrugnął mi kierunkowskaz więc otworzyłem drzwi przeprowadziłem synchronizację i pilot działa auto pali . Niestety to nie załatwia mojego problemu na przyszłość, ale teraz wiem, że wina leży przy drzwiach kierowcy i im muszę się bardziej przyjrzeć mam jeden wiszący kabelek zakończony wtyczką może to właśnie jego wina. Posprawdzam porobię fotki tego kabelka i dam znać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum