Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214] Problem z silnikiem (czyżby HGF?)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:31
[R214] Problem z silnikiem (czyżby HGF?)
Autor Wiadomość
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



  Wysłany: Sro Sty 27, 2010 09:20   [R214] Problem z silnikiem (czyżby HGF?)
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: wszystkie

Dzisiaj rano auto mi odpalilo, pochodzilo 5 minut(nagrzewnica na zimno) przejechalem 700m. Na wskazniku juz byla polowa temperatury niestety po przekreceniu na cieple dawalo dalej zimnym. Przyjechalem pod prace otworzylem maske:

1. sprawdzam plyn chlodniczy - kolor normalny (moze lekko ciemniejszy) brak oleju czy innyej substancji - poziom mniej wiecej taki jak byl przed miesiacem miedzy min a max
2. wszystkie rurki miekkie (wiec plyn nie zamarzl)
3. bagnet czysty - w sensie sam olej zero innej mazi, wody raczej nie widzialem
4. odkrecam okrek od wlewu oleju i bum... zagladam do silnika czysto, obracam korek a tam majonez.... żółta maź z olejem taka jak pianka w w kawie z mlekiem.

Auto wstawilem do garazu i wlaczylem farelke, jak odtaji doleje koncentratu do płynu chłodniczego wyczyszcze korek...

I co teraz?? czy juz szykować się na HGF? Czy jest jakies inne wytlumaczenie takiego zachowania? czy może to być wina mrozów ? Czekam na rady
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Gru 06, 2010 21:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 27, 2010 09:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 12:13   

Jeśli nie ubywa płynu chłodniczego, jeśli stan oleju jest normalny (poziom, konsystencja, brak śladów emulsji - "majonezu"), silnik ma moc, w zbiorniczku wyrównawczym brak tłustych śladów, równomierna temperatura przewodów zewnętrznych układu chłodzenia silnika po jego rozgrzaniu, brak wycieków płynu - to nic złego się z silnikiem nie dzieje.

Te śladowe ilości majonezu pod korkiem są przy takich temperaturach normalnym objawem, w silniku do komory korbowej zawsze jakieś przedmuchy spalin dostają się, a w spalinach ZAWSZE zawarta jest woda (para wodna), która osadza się w górnych przestrzeniach silnika i po wyłączeniu go, skrapla się, osadzając m.inn. na korku olejowym, a także i w wężach odm silnika, w zespole przepustnicy, itd..

Głównym przejawem występowania HGF'a w tych silnikach jest "tajemnicze" ubywanie cieczy chłodzącej, pomimo zewnętrznej szczelności silnika, przewodów chłodniczych i samej chłodnicy.
Generalnie, w całkowicie sprawnym i szczelnym silniku, cieczy chłodzącej ubywać nie powinno zupełnie.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 13:10   

za 2 h ide do garazu czyszcze korek wlewu, doleje koncentratu i bede autko obserwowal.

Zyczcie mi szczescia :)
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 27, 2010 13:35   

michone napisał/a:
Zyczcie mi szczescia

Na psa urok :smile:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 17:07   

Wiec tak :
- po pracy dolalem koncentratu do poziomu max kresce aby obserwowac
- dolalem tez troche oleju swiezego
- wyczyscilem korek od oleju

Rozmawialem z ojcem i potwierdzil slowa oprawcy :) powiedzial takze ze przyczyna moze byc zatkane odpowietrzenie skrzyni korbowej ?? bo jak odkreci się korek od oleju to powietrze daje.

Czy to odpowietrzenie skrzyni korbowej to odma ?? jesli tak to gdzie ona jest i czyja sie czysci?
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 17:14   

Wentylowanie silnika wychodzi z kapy zaworow poprzez weze idace do kolektora ssacego i przepustnicy (za filtr robi metalowa siatka wewnatrz dekla).
Ostatnio zmieniony przez Lechos Sro Sty 27, 2010 17:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 17:31   

czy to się czyści ??
_________________
Sentyment do r200 silverstone pozostanie na zawsze...
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 17:34   

michone napisał/a:
czy to się czyści ??


Jak silnik jest sprawny, to nie ma z czego czyścić. A jak jest usyfiony w środku, to na pewno i te druciane kostki też na pewno będą usyfione. Siedzą w takich prostokątnych niszach w deklu silnika. Wyjmuje się to ręką. W benzynie uprać je można. Przy okazji sprawdź drożność i szczelność odmy głównej, idącej od dekla do kolektora ssącego, oraz nadmiarowej, idącej od dekla do zespołu przepustnicy.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sro Sty 27, 2010 17:35   

Jesli tylko masz podejrzenia co do braku droznosci to wypadaloby zagladnac. Gdy robilem glowice u siebie i mialem to na zewnatrz to jedna siateczka byla tylko lekko osmolona.
 
 
 
ProCedeR84 



Dołączył: 05 Gru 2010
Posty: 4
Skąd: DTR



  Wysłany: Pon Gru 06, 2010 18:38   

Podepne sie pod ten temat .
Mam ostatnio problemy z obrotami silnika , na biegu jałowym kreci mi 3-4 tys. robiło mi luzy na pedale gazy , wiec sprawdziłem linkę . Okazalo sie ze na przepustnicy mam mega kostke zamrożonego zołtego masła i wody :/ blokowało mi to przepustnice stąd te luzy na gazie . Wyczysciłem ją ale po 100km znow te obroty wracają , do przepustnicy ponownie wdmuchwane jest masło tak jakby z węzy od silnika :| dziwna faza , obroty pokreci po czym za jakis czas jade normalnie . Co do płynow , to chłodnica i olej w normie .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 Si] Problem z silnikiem
Tomis2013 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Sro Lip 10, 2013 15:07
leszczu
Brak nowych postów [R214, 1,4 96 i] Szarpie silnikiem - PROBLEM Z AUTEM
Iza19019 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 34 Sob Lip 24, 2010 18:12
Iza19019
Brak nowych postów [R214 Si] Czyżby znowu uszczelka pod głowicą?
Lukasz_m Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Pią Wrz 21, 2007 13:47
Lukasz_m
Brak nowych postów [R214] - poduszki pod silnikiem
emilanka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pią Lut 05, 2010 16:20
emilanka
Brak nowych postów [Mg Zr 1,8 16 V 160 kph] problem z silnikiem
Witam wszystkich
kozik150184 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Lut 09, 2010 22:17
marcinmarcin



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink