Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Koło dwumasowe
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Koło dwumasowe
Autor Wiadomość
hubizx 



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 3
Skąd: Warszawa



  Wysłany: Sro Gru 01, 2010 13:19   [R75] Koło dwumasowe
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000

Witam,

To mój pierwszy post, witam wszystkich, kupiłem kilka dni temu R75 1.8 benzyna, i coś mu dolega, przy ruszaniu coś z przodu wpada w drgania, potem nie ma już problemów przy zmianie na kolejne biegi, jedyni podczas dodania gazu na niskich obrotach, ale jest to minimalne. Pedał sprzęgła działa prawidłowo, bierze gdzieś w połowie i chodzi lekko.
pojechałem do zaprzyjażnionego warsztatu i zrobiliśmy test, na rącznym z minimalnym gazem na dwójce kolega próbował ruszać, wtedy po chwili pojawiały się wibracje i jakby dudnienie z przodu, co najciekawsze wszystki cichło gdy ręką podpierałem rurę od wydechu, tak jakby to rura rezonowała, a może jednak dwumasa dostaje wibracji i drgania się przenoszą na wydech, sam mnie wiem co myśleć, myślałem że to będzie na 99%procent dwumasa a teraz to już sam nie wiem. (poduszki są w idealnym stanie)

Jak jest z tą dwumasą w 1.8, co o tym sądzicie.


--
Pozdr.
Hubert
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Cze 11, 2011 18:30, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Gru 01, 2010 13:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Sro Gru 01, 2010 15:05   

Ja niestety mam taki sam problem co ty i nie wiem co to może być.
Czy wogóle w tym silniku występuje dwumasa?
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 01, 2010 15:05   

dwumasą jest tak samo w każdym R 75 i tak jak inna częśc kończy żywot, im wyższe obroty tym powinieneś mieć większe drgania, wieć pogoń auto i zobacz czy drży mocniej jak masz większe obroty, potem rusz bez gazu na dwójce, powoli puszczaj sprzęgło, powinien powoli ruszyć, następnie na kanał i sprawdz układ wydechowy, nad nim są aluminiowe osłony, śruby się grzeją i wypalają uchwyt w osłonie, potem osłona drga i buczy, wykręcasz śrubę, dajesz nową z podkładką i problem z głowy, do stwierdzenia czy to dwumasa, daleka droga. Pierw zrób co pisałem,

ps: czy drga ci pedał sprzęgła jak go dotkniesz przy dodawaniu gazu ?(auto w ruchu)

odpowiedz na moje pytania to pomożemy:)
_________________
Pamparampam
 
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 01, 2010 15:07   

jupik napisał/a:
Ja niestety mam taki sam problem co ty i nie wiem co to może być.
Czy wogóle w tym silniku występuje dwumasa?


tak występuje dwumasa, trochę się różni od tych w dieslu czy 2.0. jej usterka zazwyczaj polega na wyrobieniu się mechanizmu w środku ( luzy) no i odchyłce na bok ( drgania)
_________________
Pamparampam
 
 
 
hubizx 



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 3
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Gru 01, 2010 16:14   

Boncky napisał/a:
dwumasą jest tak samo w każdym R 75 i tak jak inna częśc kończy żywot, im wyższe obroty tym powinieneś mieć większe drgania, wieć pogoń auto i zobacz czy drży mocniej jak masz większe obroty, potem rusz bez gazu na dwójce, powoli puszczaj sprzęgło, powinien powoli ruszyć, następnie na kanał i sprawdz układ wydechowy, nad nim są aluminiowe osłony, śruby się grzeją i wypalają uchwyt w osłonie, potem osłona drga i buczy, wykręcasz śrubę, dajesz nową z podkładką i problem z głowy, do stwierdzenia czy to dwumasa, daleka droga. Pierw zrób co pisałem,

ps: czy drga ci pedał sprzęgła jak go dotkniesz przy dodawaniu gazu ?(auto w ruchu)
odpowiedz na moje pytania to pomożemy:)


Dzisiaj trochę pojeżdziłem i zaobserwowałem, że drgania są podczas ruszania od ok 700 do 950obr. potem przyspieszając pojawiają się na od ok 1500 do 1550, w innych zakresach ich nie ma. i słychać je bardziej z prawej strony.

A teraz odpowiedzi:
- z dwójki jestem w stanie ruszyć, auto nie skacze, jedynie ten wibracje są w zakresie jak wyżej
- w innych zakresach niż podane wyżej wszystko jest ok, zero wibracji czy rozenasu.
- pedał sprzęgła nie draga przy dodawaniu gazu.

Faktycznie nie sprawdzaliśmy osłon nad wydechem, dzisiaj też dochodzę do wniosku że to może nie dwumasa, bardziej pasuje to pod rezonans.

--
pozdr.
Hubert
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Sro Gru 01, 2010 19:35   

Nie wiem czy mi się zdaje ale zauważyłem że auto bardziej drży przy ruszaniu jak jest zimne.Gdy np.jade dłuższą trase i ruszam to tak jak by te drgania były mniejsze a nawet ustępowały.Jeżeli rusze z drógiego biegu to można wykluczyć dwumase?
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Sro Gru 01, 2010 19:42   

darujcie sobie obaj dwumasę, sprawdź wydech i blachy, a kolega jupik poduszki silnika
_________________
Pamparampam
 
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Sro Gru 01, 2010 23:51   

Szczerze to też myślałem że to poduszki silnikka ,tylko ja już zmieniałem niedawno, lecz używane ,niby nie widać żeby były zużyte i mam nadzieje że mogą być uszkodzone poduszki skrzyni biegów.Co do tłumika to ewidentnie nie rezonans tłumika powoduje drżenie całą karoserią
 
 
hubizx 



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 3
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Sty 26, 2011 11:37   

cze,

Sprawdziłem osłony wydechu, wszystko elegancjo się trzyma.
Zaobserwowałem kolejną rzecz, na zapalonym silniku coś drga w okolicy wydechu, wystarczy dotknąć wydechu i wtedy jest cisza. Spotkaliście się żeby hałasował łącznik na którym wydech chodzi do przodu i do tyłu?

Najważniejsze:
Wykręciłem poduszkę prawą górną, tą od amortyzatora i tą co jest na dole z prawej strony za silnikiem i obie są ponadrywane, bardziej ta górna, radzę wyjąć poduszki i dopiero oglądać bo na aucie za bardzo nie było tego widać. tej pod akumulatorem nie wyciągałem bo za dużo roboty.

Dodatkowo jadąc szybciej powiedzmy 100km/h na 5'ce, przy zdjęciu nogi z gazu da się wyczuć bujnięcie autem. W aucie bez dwumasówki sprawa była by jasna - poduszki, ale chyba tutaj też będą poduszki.

--
Pozdr.
Hubert

[ Dodano: Pon Gru 13, 2010 14:42 ]
Sprawdziłem w katalogu, tylko poduszka przy skrzyni jest taka sama w wszystkich wersjach silnika, pozostałe mają różne oznaczenia. Tedgum robi wkład do dolnej ale do diesla, jak sądzicie można wkład załozyć do 1.8B.

Pozdr.
Hubert

[ Dodano: Sro Sty 26, 2011 11:37 ]
Problem został rozwiązany, winny okazał się łącznik elastyczny wydechu, zdiagnozować go można najprościej w następujący sposób: jedna osoba leżąc na silniku przez jakąś szmatę trzyma łącznik ręką, druga rusza z jedynki.

--
Pozdr.
Hubi
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] koło dwumasowe
Owca1911 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Lip 11, 2014 09:11
SeniorA
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Koło dwumasowe.
Damian92 Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Paź 27, 2012 15:36
apples
Brak nowych postów [R75] Koło dwumasowe?
markozalko Rover serii 75, MG ZT 18 Pią Lut 11, 2011 08:51
markozalko
Brak nowych postów [R75] Koło dwumasowe
denirok Rover serii 75, MG ZT 77 Pią Sie 26, 2016 07:10
Pieta
Brak nowych postów [R75] Koło dwumasowe
Zemsta konstuktorów i mnie dopadła
Rowan Rover serii 75, MG ZT 18 Wto Wrz 14, 2010 16:18
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink