Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Problem ze zmianą biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Problem ze zmianą biegów
Autor Wiadomość
swieca91 



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 3
Skąd: Gliwice



Wysłany: Pon Gru 06, 2010 22:59   [R45] Problem ze zmianą biegów
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam. Mam taki problem: biegi strasznie ciezko wchodza gdy silnik jest odpalony, na nie odpalonym nie ma problemu ale potem to juz istna masakra.. kazdy bieg wchodzi z mega wielkim oporem.. zmiana biegu wyglada jak walka. Czy ktos wie co to moze byc?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 10, 2010 15:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Gru 06, 2010 22:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wolf1021 



Dołączył: 01 Gru 2010
Posty: 7
Skąd: Tuchów



Wysłany: Wto Gru 07, 2010 21:43   

Do wymiany lub regeneracji wysprzeglik sprzegła :)
 
 
porter87 



Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: świetokrzyskie



Wysłany: Wto Gru 07, 2010 21:52   

witam
mam podobny, albo jeszcze gorszy problem ze skrzynią w moim roverku 1.6 16v
otóż jakieś 4 miesiące temu podczas jazdy przestal działać mi prędkościomierz..pomyślałem nic tylko trzeba kupić licznik bo w roverkach niestety nie ma żadnej linki.. zanim to jednak zrobiłem to zauważyłem dziwne objawy...otóż na zimnym silniku wskazówka prędkościomierza podnosi sie jedynie do prędkości 40km/h następnie gdy auto sie zagrzeje to opada i na tym sie to kończy.. po tygodniu takiej jazdy zaczęło coś niepokojącego "jargotać" w skrzyni a przy większej prędkości wyć..natychmiast pojechałem do mechanika stwierdził poważne uszkodzenie skrzni i mechanizmu różnicowego zalecił natychmiastową wymianę..stwierdził że maksymalnie przejade na tym jakieś 1000 km..jednak ja już jeżdże 4 miesiące i przejechałem jakieś pięć razy więcej jak sie tłukło tak sie tłucze a wskazówka jak chodzi tylko na zimnym silniku tak chodzi wsteczny zgrzyta, jedynka i trójka też...czy ktoś wie jaka jest tego przyczyna i może mi jakoś pomóc :?: :?: :?: :?:
 
 
orson 



Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Cze 2006
Posty: 147
Skąd: Wrocław

Rover 25

Wysłany: Pią Gru 10, 2010 12:17   

porter87 napisał/a:
witam
mam podobny, albo jeszcze gorszy problem ze skrzynią w moim roverku 1.6 16v
otóż jakieś 4 miesiące temu podczas jazdy przestal działać mi prędkościomierz..pomyślałem nic tylko trzeba kupić licznik bo w roverkach niestety nie ma żadnej linki.. zanim to jednak zrobiłem to zauważyłem dziwne objawy...otóż na zimnym silniku wskazówka prędkościomierza podnosi sie jedynie do prędkości 40km/h następnie gdy auto sie zagrzeje to opada i na tym sie to kończy.. po tygodniu takiej jazdy zaczęło coś niepokojącego "jargotać" w skrzyni a przy większej prędkości wyć..natychmiast pojechałem do mechanika stwierdził poważne uszkodzenie skrzni i mechanizmu różnicowego zalecił natychmiastową wymianę..stwierdził że maksymalnie przejade na tym jakieś 1000 km..jednak ja już jeżdże 4 miesiące i przejechałem jakieś pięć razy więcej jak sie tłukło tak sie tłucze a wskazówka jak chodzi tylko na zimnym silniku tak chodzi wsteczny zgrzyta, jedynka i trójka też...czy ktoś wie jaka jest tego przyczyna i może mi jakoś pomóc :?: :?: :?: :?:


Witam

Czujnik predkosciomierza jest zamontowany w skrzyni R65, ktora obsluguje silniki 1.6 i tam mierzy predkosc. Mozliwe ze uszkodzenie skrzyni uszkodzilo jednoczesnie czujnik przedkosciomierza.

Wymien skrzynie bo jej naprawa przy takich objawach to raczej nieoplacalna bedzie.

Koszt sprawnej i niezajechanej uzywki to jakies 600-700 PLN. Nowki swego czasu ktos na forum oferowal za ~2000pln. Razem z uzywka popros by skrzynia byla razem z czujnikiem.

Na moj gust nic wiecej sie tu nie wymysli.

Pozdrawiam
 
 
 
porter87 



Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: świetokrzyskie



Wysłany: Wto Gru 14, 2010 19:12   

ale u mnie było tak że najpierw przestał działać prędkościomierz a dopiero po jakimś tyg zaczęła tłuc się skrzynia....
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Wto Gru 14, 2010 20:34   

kolega orson napisał jasno i wyraźnie - czujnik siedzi w skrzyni i stamtąd pobiera informacje. Jeżeli skrzynia ci zgrzyta i wyje pozostaje tylko jedno - jej wymiana, najlepiej razem z impulsatorem.

Tutaj naprawdę nic innego sensownego nie da się wymyślić, a z doświadczenia wiem, że lepiej kupić używkę wyciągniętą z anglika niż bawić się w naprawy. I nie radzę zwlekać dalsze 5000 km z wymianą - jeżeli jest to dyferencjał (a uszkodzenie impulsatora na to wskazuje) to po takim odwlekaniu naprawy do skrzyni dojdą ci jeszcze prawdopodobnie przeguby wewnętrzne.
 
 
porter87 



Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 18
Skąd: świetokrzyskie



Wysłany: Czw Gru 16, 2010 09:11   

ok ięc musze teraz wymienić skrzynie biegów
mam takie pytanie ponieważ mój roverek to 1.6 16v benzyna 82 Kw i ma skrzynie r 65 to czy moge założyć mu skrzynie Pg1 stosowaną w silnikach serii T czy będzie pasować????
 
 
Artu 




Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 383
Skąd: Kraków

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 16, 2010 09:57   

Nie będzie. Musisz szukać skrzyni z silnika 1.6 16V - z wersji 1.4 różni się ilością zębów na zębatkach (subiektywnie auto ma większego kopa, ale nie wpływa to pozytywnie na żywot skrzyni)
 
 
swieca91 



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 3
Skąd: Gliwice



Wysłany: Wto Gru 21, 2010 22:13   

a czy ktos moglby wypowiedziec sie jeszcze na temat mojego problemu?
 
 
yushi 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 63
Skąd: Aleksandrów Łódzki

Rover 45

Wysłany: Sro Gru 22, 2010 18:36   

No właśnie, ja mam ten sam problem. Czy to naprawdę ten wysprzęglik? Jakie to koszta?
U mnie jeszcze dodatkowo czasem po dłuższej jeździe jak jest ciepło, to podczas wciskania sprzęgła występuje dziwne skrzypienie. Czy to może być razem powiązane?
 
 
swieca91 



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 3
Skąd: Gliwice



Wysłany: Sob Gru 25, 2010 19:56   

wydaje mi sie ze to nie bedzie wysprzeglik poniewaz gdyby nawalal po wrzuceniu biegu teoretycznie uklad bylby sprzezony i to sie powinno czuc a nic takiego nie wystepuje..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Problem ze zmianą biegów
kkkub Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pią Sty 21, 2011 16:17
keczu
Brak nowych postów [MG ZS 180 2,5 v6 2003 r.] problem ze zmianą biegów
Invisible Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Pon Sie 04, 2014 18:51
greg-si
Brak nowych postów [R400] problem ze zmianą biegów
zawodnik77 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Czw Cze 16, 2011 12:51
Squid
Brak nowych postów [R420] Problem ze sprzęgłem i zmianą biegów
radek37 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Czw Sty 13, 2011 18:06
radek37
Brak nowych postów [r400 2,0 td. 98]problem ze zmianą biegów,miękkie sprzęgło
proszę o wstępne diagnozy...
pabloroverek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Lip 09, 2009 16:29
Skiba



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink