Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416]Problem z silnikiem (wolne obroty)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416]Problem z silnikiem (wolne obroty)
Autor Wiadomość
baksik28 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 139
Skąd: Białystok



  Wysłany: Wto Gru 07, 2010 20:06   [R416]Problem z silnikiem (wolne obroty)
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Witam.
Chyba nadszedl czas mego Roverka gdyż wszystko sie sypie po kolei.
Od czego tu zaczac?
-gdy mam wlaczona dmuchawe i np. spryskam szyby to odrazu czuje intensywny zapach plynu no i ogolnie jakos wszystko lapie z zewnatrz(najgorzej jak jakies auto kopci przedemna)

-kolejna sprawa to ze jak stoi mi auto na biegu jalowym to jakby pracowal na trzy gary(tak mysle,strasznie przerywa), a gdy jade i dam gaz do dechy to normalnie sie rozpedza i az czuc ze sa te konie w tym silniku:)

-no i ostatnia sprawa, cos mi syczy w silniku a dokladnie to gdzies kolo miejsca na czerwono, no i jakby mokre jest w tych okolicach ( na żółto).

Aha, czy te przewody gumowe idace od krokowca itp. powinny wszystkie miec zaciski na koncach???bo u mnie niektore nie maja.

Z góry dziekuje.
_________________
Coś za coś
Ostatnio zmieniony przez baksik28 Wto Gru 07, 2010 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 07, 2010 20:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
shilus82 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 857
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Sro Gru 08, 2010 08:39   

Masz gaz u siebie? bo to wygląda jak tzw. gwizdki co to nie dopuszczają do rozerwania kolektora jak się za dużo gazu zbierze. Były stosowane w instalacjach I generacji w autach z plastikowymi kolektorami dolotowymi.

U mnie też czuć płyn i za to może odpowiadać brak filtra kabinowego, ja nie mam klimy i jak patrzyłem to filtra też nie mam, więc najpewniej to jest przyczyną smrodku :) puszka filtra jest za schowkiem pasażera i jest duża,podłużna, nie można nie zauważyć.

Co do przerywania to kiedy wymieniałeś kable, świece, czyściłeś kopułkę rozdzielacza zapłonu?

U mnie też nie wszystkie wężyki mają obejmy i nic się nie dzieje
 
 
baksik28 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 139
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Gru 08, 2010 15:14   

Mam gaz i to nawet ten stary.Ale to syczy jak samochod pracuje tez na benzynie.
Swiece i przewody wymieniane latem a styki czyscilem dosyc niedawno.
Co do tego przerywania to jezeli jade np. 60 km/h i chce utrzymac te predkosc to tez takjakby poszarpuje(tak mi sie wydaje) a jezeli wcisne gaz bardziej to normalnie sie rozpedza.

Moze cos jest z zaplonem(ustawic go czy wyregulowac trzeba) albo z dojsciem paliwa???
Ktos ma jakis pomysl??
_________________
Coś za coś
 
 
 
Tomi1 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 54
Skąd: KROSNO/okolice



Wysłany: Sro Gru 08, 2010 19:21   

jak syczy w okolicach gwizdków to być może poszedł oring uszczelniający na tymże gwizdku (pewnie tym co jest mokro koło niego)
łapie lewe powietrze i poszarpuje na wolnych (lpg jest szczególnie czułe na to) a jak dasz więcej gazu to nie ma to już takiego znaczenia i jedzie jak trzeba
 
 
baksik28 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 139
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Gru 08, 2010 19:59   

Ale ja mowie caly czas o pracy silnika na benzynie, na LPG jest wlasnie o wiele lepiej.
Własnie niedawno odkrecilem kopulke i ku mojemu zdziwieniu bylo tam jakby mokro. Czy tam siedzi jakis oring albo cos takiego i moze puszczac??
_________________
Coś za coś
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Sro Gru 08, 2010 20:04   

uszczelniacz wałka rozrzadu
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
baksik28 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 139
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Gru 08, 2010 20:47   

No dobrze, czy przy wymianie rozrzadu wymienia sie tenze uszczelniacz?bo w tamtym roku robiono mi rozrzad. No i czy ten maly wyciek moze miec wplyw na prace silnika??
_________________
Coś za coś
 
 
 
Tomi1 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 54
Skąd: KROSNO/okolice



Wysłany: Sro Gru 08, 2010 20:56   

ale jak widze tą instalacje 1 generacji (masz tam wogóle emulacje sondy)to już po kilku dobrych latach jazdy na lpg czujniki benzynowe mogą mieć problemy z poprawną diagnozą skoro na lpg jest lepiej :wink:
 
 
baksik28 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 139
Skąd: Białystok



Wysłany: Sro Gru 08, 2010 21:08   

Szcerze to nie wiem o czym mowisz, czyli ze co moze byc przyczyna i co wymienic??? A moze to uszczelka pod kolektorem ssacym bo cos wlasnie wyczytalem i tak daje pomysl na przyczyne. A kolektor ssacy to sa te cztery rury wchodzace na zdjeciu? Bo jesli to no to moze to rozkrece?? W sumie to co moze zastapic uszczelke bo z czesciami do roverkow jest ciezko.
_________________
Coś za coś
 
 
 
Tomi1 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 54
Skąd: KROSNO/okolice



Wysłany: Sro Gru 08, 2010 22:11   

kolektor ssący to jest to w co wkręcone są te "gwizdki" ze zdjęcia z napisem injection :smile:
może to i uszczelka pod nim
odpal auto weź np. "plaka" i popsikaj w tamte okolice jak obroty wzrosną lub spadną to znaczy że jest nieszczelność
jeśli instalacja lpg jest nie do końca poprawna to komp nałapał błędów i nie potrafi dobrze sterować wtryskiem benzyny lub któryś czujnik (temp. silnika lub powietrza ) nie działa poprawnie i na benie kuleje a na lpg jego sygnał nie jest potrzebny i jest lepiej :wink:
 
 
baksik28 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 139
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Gru 09, 2010 15:37   

Tomi1 napisał/a:
kolektor ssący to jest to w co wkręcone są te "gwizdki" ze zdjęcia z napisem injection :smile:
może to i uszczelka pod nim
odpal auto weź np. "plaka"
jeśli instalacja lpg jest nie do końca poprawna to komp nałapał błędów i nie potrafi dobrze sterować wtryskiem benzyny lub któryś czujnik (temp. silnika lub powietrza ) nie działa poprawnie i na benie kuleje a na lpg jego sygnał nie jest potrzebny i jest lepiej :wink:


Czym mam popsikac??nie bardzo wiem co to jest "plak"
No a jezeli cos jest z ta instalacja lpg to co mam zrobic???
_________________
Coś za coś
 
 
 
Tomi1 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 54
Skąd: KROSNO/okolice



Wysłany: Czw Gru 09, 2010 19:49   

jak to nie wiesz co to "plak" spray do czyszczenia deski rozdzielczej :wink:
plak pomoże zlokalizować lewe powietrze może wystarczy uszczelnić i bedzie dobrze
a jak nie to reset kompa lub po prostu jeździj na gazie :mrgreen:
 
 
baksik28 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 139
Skąd: Białystok



Wysłany: Czw Gru 09, 2010 20:34   

A wiec, niedawno zlokalizowalem wyciek przy kolektorze ssacym i napewno jest konieczna wymiana uszczelki. Jak ja wymienie to bede pisal czy cos sie poprawilo czy dalej jest tak samo i czy potrzebna bedzie wasza pomoc.
P.S. Czy ktos sie moze orientuje gdzie w Białymstoku dostane taka uszczelke,ewentualnie jakis sklep z czesciami do Rovera???

Pozdrawiam
_________________
Coś za coś
 
 
 
ccycekk 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 42
Skąd: Białystok

Rover 400

Wysłany: Czw Gru 09, 2010 21:16   

Kolego baksik28- jeżeli chodzi o części w Białymstoku to najlepszy i najtańszy wybór jest w FOTA na ulicy Kolejowej lub InterCars koło Makro - tylko, że w InterCarsie mają strasznie zawyżone ceny. Części oraz serwis Roverka jest w BialMot też w Białymstoku. Jeżeli masz pytania o sklepy z częściami to pisz śmiało - na pewno ci pomogę.
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
baksik28 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 139
Skąd: Białystok



Wysłany: Pią Gru 10, 2010 18:14   

Dzieki wielkie, jutro pojade i zobacze jak cenowo to wyglada:)
A korzystales z uslug tego BialMotu??? Bo niedawno bylem u jednego mechanika ze gdyby nie to forum to pol samochodu mi by wymienil.
Pozdrawiam
_________________
Coś za coś
 
 
 
ccycekk 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 42
Skąd: Białystok

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 11, 2010 12:10   

NIe korzystałem bo strasznie sobie cenią za usługi. Mój mechanior mówił że wymiana sprzęgła u niego kosztuje 130 zł a w BialMot zażyczyli sobie ponad 200.

[ Dodano: Sob Gru 11, 2010 12:01 ]
Sorki nie o sprzęgle tylko o rozrządzie mówiłem.

[ Dodano: Sob Gru 11, 2010 12:10 ]
A tu masz cennik . Wcale nie musisz jechać - jeżeli masz inny silnik to zmień parametry wyszukiwania: http://katalog.fota.pl/Ka...px?KTypeNr=4724
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416 Si] Problem - falują wolne obroty
Bodziek85 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 32 Nie Paź 10, 2010 03:02
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R416] Za duże wolne obroty
lamtrop Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Lis 17, 2010 09:23
Grzem
Brak nowych postów [R416] Info o aucie, wolne obroty, rozrząd
irena Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Mar 03, 2009 09:53
truten23
Brak nowych postów [R420] Za wysokie wolne obroty w upał
GG Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Pią Maj 02, 2008 14:28
arczi83
Brak nowych postów [R45] Wolne obroty, auto gaśnie lub nie ma mocy
reed Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 23 Czw Paź 23, 2008 18:37
Hablo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink