Wysłany: Pią Gru 10, 2010 15:14 [R 200 Turbo Coupe] Kilka pytań odośnie silnika z Turbo
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1993
Witam wszystkich,
W końcu stane sie posiadaczem wersji R 200 Coupe Turbo. Samochód za kilka dni ma zlądować u mne, ale mam kilka pytanń ponieważ nie znam sie na tych silnikach ani trochę...
1. Wymiana płynu chłodniczego odbywa sie w jakiś szczególny sposób czy tak jak w silnikach K-series? Czyli spuszczam płyn dolnym wężem chłodnice później zalewam nowy płyn i odpowietrzam?
2. Ktos tu na forum kiedyś pisał że do naszej Coupe pasuje turbina z Nissana 200sx czyli T28. Czy da sie ją podmienić bez żadnych problemów czy potrzeba jakiejś rzeźby typu flansze specjalne ... czy sa w ogóle jakieś gotowe w sprzedaży???
3. Jaki zawór upustowy polecacie bo na alledrogo jest taka rozpiętość że głowa boli a filmy na youtube z konkretnymi zaworami jakoś nie rozwiewają moich wątpliwości ( chodzi mi o idealne dla tego samochodu "PSST")
4. Jaki rozrząd do tego silnika?
5. Jakim olejem powinien byc zalewany ten silnik?
6. Czym gdzie zestroić ewentualnie wymienioną turbinę?
7. Jakie w ogóle ciśnienie daje oryginalna turbina R i ile bezpiecznie można z niej wykręcić?
8. Wersja Turbo ma deske rozdzielczą z przed faceliftingu. Okropne kanciaste dziadostwo z hondy... Jest oryginalnie tylko poduszka kierowcy. Zamierzam od razu po kupnie zmienić deskę na tą okrągłą bo akurat mam zapasową która służyła mi do pewnych testów tylko mam taką wątpliwość że na okrągłej desce jest dodatkowo poduszka pasażera. Czy mogę ją zmostkować z poduszką w kierownicy? Czy to jest bezpieczne i czy to w ogóle zadziała?
9. Jakie ciśnienie powinien miec na garach ten silnik?
Pytanie poboczne czy orientuje się ktoś jaka Turbina jest montowana w Nissanie 350Z i czy jest sens ją ładować do R?
Dziękuje za z góry za opowiedzi licze na pomocw szczególności jednego uzytkwnika który na pewno posiada sporą wiedzę o tym samochodzie!
Gwiazdka zapowiada sie bardzo dobrze!!!
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 10, 2010 15:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
AD. 1. Płyn wymienia się normalnie, to jest seria T i tu nie ma takich problemów z układem chłodzenia jak w serii K.
AD. 3. A czemu to ma służyć ?
AD. 4. Rozrząd tam jest banalnie prosty, zmieniasz jedynie pasek i rolkę napinającą, pompa wody napędzana jest paskiem klinowym. Polecam pasek Conti lub Dayco (nie polecam GATES - pękają), a rolkę to jakiś skf, fag, ruville itp. Co wrzucisz to będzie.
AD. 5. Najlepiej nalać taki jak był, a jak nie wiadomo co było to najlepiej będzie zwykły 10W40 lub można poeksperymentować z 5W30 który też jest półsyntetykiem. Ja bym jednak nalał 10W40, szklanki nie powinny stukać.
[ Dodano: Pią Gru 10, 2010 19:03 ]
AD. 8.
Nie kombinuj w ten sposób z poduszką, to jest bardzo czuły układ i nie powinno sie tego tak łączyć. Najprawdopodobniej stary komp SRS ma wyjście na dwie poduszki tylko drugą trzeba albo włączyć komputerem, albo jest fabryczny rezystor (patent często spotykany w VW).
Proponowałbym ci poszukać kompa do wersji z dwoma poduszkami, najlepiej coś z VW, bo jest banalnie prosty do podłączenia i diagnostyki.
Wysłany: Pią Gru 10, 2010 20:36 Re: [R 200 Turbo Coupe] Kilka pytań odośnie silnika z Turbo
Vesper416
1. wymiana tak jak kolega pisał warto dbać żeby nie było żadnych wycieków i lać dobry płyn bo nowa chłodnica praktycznie nie do dostania oraz w lato z uwagi na duże zagęszczenie gratów pod maska wiatraki potrafią często się kręcić wiec szczególna troska o układ
2. flansza od strony kolektora odraz DP identyczna jedynie trzeba obrócić muszle żeby wejście do IC było w dogodnym miejscu. Plus wejscie do filtra jest inne:
u nas jest:
kwestia zakupu prostej przejściówki na allegro... pamiętaj ze T28 są tylko w s14 w s13 są T25.
3. jeśli ma być to porządny zawór i ma się nie zacinać ( wada chińskich podróbek) to albo rodzimej produkcji properfekt albo możesz poszukać używki czegoś firmowego blitz, hks, apexi lub greddy i to w takiej kolejności.
4. Kolega wyczerpująco omówił.
5. ja polecę to co leje od lat do turbo valvoline VR1 10w60 plus wymiana co 8tys. i silniczek chodzi jak pszczółka.
6. Możesz co najwyżej zmienić ciśnienie albo acuratorem skręcając śrubę na czapce albo zastosować MBC.
7. Zaleznie od wersji 180km lub 200KM 0,5 bara lub 0,7 bara granica z ktora radzi sobie seryjny komp to 0,89bara
8. ja mam na odwrót lubi kanciasta deskę nie lubię nowej ale co do poduch nie radze takich przeróbek mogą się źle skończyć...
9. hmm muszę sprawdzić w księdze
Vesper416 napisał/a:
Pytanie poboczne czy orientuje się ktoś jaka Turbina jest montowana w Nissanie 350Z i czy jest sens ją ładować do R?
hmmm z tego co wiem Z350 to NA chyba ze chodziło o zx300 biturbo?
Nie chodziło o nissana 350z bo koleś kompletny układ od turbo z tego samochodu sprzedaje za śmieszne pieniądze. Czy jest jakaś fachowa lektura odnośnie tej wersji silnikowej? Bo u nas na forum praktycznie zero kompletne. W RAVE też jakos nic nie widze... jedynie jakieś mocno szczątkowe informacje na brytyjskich forach...
dobryziom, A co Ty masz tam u siebie upakowane pod maską? Kiedyś pisałem z Tobą o tym ale wyleciało mi z głowy.
Kurcze dziś nocka zarwana bo nie mogłem zasnąć.. Przed oczami mam cały czas nową coupete... Na szczęście moja druga połówka jakoś nadzwyczaj dobrze przyjeła informacje o kupnie drugiej Coupety na dodatek ten sam kolor, co prawda trzeba było tłumaczyć a dlaczego ten jest starszy, a co to jest to turbo a jak działa a po co Ci... Ach te kobiety...
Jeszcze jedno pytanie bo ten ma tego starego grila/atrape co strasznie kiczowato dla mnie wygląda ale podejrzewam że bez problemu da rade nakręcić ten nowszy grill??? Jak się przyglądałem mojej masce to mi sie wydaje ze ten grill jest na nią nakręcony a tak była też na prosto zakończona?!
Chodzi o tego grilla
Żeby wstawić w miejsce tego
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie jest potrzebna. Wystarczy w tej przedliftowej zrobić otwory pod grilla i go przykręcić. Trzeba tylko zamek otwierania maski wymienić na nowy, bo wajcha odblokowywania maski w nowej wersji jest dłuższa.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Niet mój jedzie na lawecie 1200km. Okaze sie wszystko w tygodniu. A ten z linka od borsi to co ten faciu mu zrobił??????Pod pociąg nim wpadł czy co???? I na Boga co to są za boczki????????????? a myślałem że ja c....jowe boczki założyłem u siebie...
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie chodziło o nissana 350z bo koleś kompletny układ od turbo z tego samochodu sprzedaje za śmieszne pieniądze.
seryjnie 350Z nie wychodziły w turbo tylko NA ale można oczywiście dokupić taki kit turbo a nawet biturbo np. Greddy ma w ofercie "gotowca". Jeżeli ktoś ma do sprzedania sprężarkę z takiego kitu będzie ona raczej duża i przeznaczona do wyższej pojemności niż 2L co będzie się wiązało z późnym wstawaniem.
Vesper416 napisał/a:
dobryziom, A co Ty masz tam u siebie upakowane pod maską? Kiedyś pisałem z Tobą o tym ale wyleciało mi z głowy.
dobryziom, A jak w końcu u Ciebie skończyło się lub tez nie ze sprzęgłem i skrzynią?
Jaką ma moc ten potwór przy 1 barze?
Możesz podac mi link do tego "gotowca bo mnie to zaciekawiło, chętnie sobie poczytam.
[ Dodano: Sob Gru 11, 2010 20:06 ]
I jeszcze jedno głupie pytanie w tej chwili jaki masz sterownik jakis standalone czy jakąś swinie ze strojoną z ECU R? Jak to jest rozwiązane?
Ile Cie kosztowały te poszczególne modyfikacje?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
dobryziom, A jak w końcu u Ciebie skończyło się lub tez nie ze sprzęgłem i skrzynią?
Jaką ma moc ten potwór przy 1 barze?
skrzynia jak dotąd działa bez zarzutów, sprzęgło ze dwa razy przy ostrej jeździe mi się poślizgnęło ale to wszystko działa idealnie i chyba nie planuje wsadzać nic mocniejszego a tym bardziej spieka bo od którego panewki strasznie dostają...
Vesper416 napisał/a:
Możesz podac mi link do tego "gotowca bo mnie to zaciekawiło, chętnie sobie poczytam.
ale to Tomcata najsensowniejsze rozwiązanie to wrzucić T28 lub T28RS i puścić go na 0,5 bara co i tak powinno wygenerować jakieś 250KM przy bardzo małym obciążeniu silnika i potencjałem do 300KM
Vesper416 napisał/a:
I jeszcze jedno głupie pytanie w tej chwili jaki masz sterownik jakis standalone czy jakąś swinie ze strojoną z ECU R? Jak to jest rozwiązane?
Ile Cie kosztowały te poszczególne modyfikacje?
standalone stosuje sie raczej bo bardzo wymagających aut lub nietypowych rozwiązań Tutaj jest to zupełnie niepotrzebne nie mówiąc już o cenie... mój wystrojony na ecu masterze w strojenia.pl
Musiał bym pomyśleć ile co dokładnie kosztowało ale nie są to jakieś kosmiczne pieniądze pod warunkiem ze wiesz czego szukasz, umiesz trochę pogrzebać przy samochodzie i nie robi ci tego pseudo tuningowy zakład
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum