Wysłany: Pon Lis 22, 2010 14:24 [MG TF] Rozładowany akumulator w 2 i pół miesiąca
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Witam,
Po dwóch i pół miesiąca stania w ogrzewanym garażu, akumulator w moim TFie rozładował się do poziomu 2 V. Czy jest możliwe żeby fabryczny autoalarm pobierał aż tyle prądu?
Pozdrawiam,
Gites
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Pon Lis 22, 2010 14:26
Jest to możliwe. Nie tylko alarm pobiera energię z aku w nieużywanym samochodzie. Dodatkowo poza tym, że urządzenia pobierają energię z aku również on sam jest obciążony efektem samorozładowania. Producenci zalecają ładownie akumulatora co miesiąc nawet jeśli jest przechowywany nieużywany. Używany jak w tym przypadku powinien być ładowany co ok 2-3 tygodnie a nie rzadziej niż 1x w miesiącu.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
U nas w firmie bus VW używany sezonowo też się dosć szybko rozładowuje i jak stoi na dłużej, to podpinany jest pod taki prostownik podtrzymujący o niedużym prądzie ładowania i dość inteligentnej elektronice:
Ja na szczęście też mam dobry prostownik (a raczej inteligentną ładowarkę) ale zdziwiłem się że TF tak szybko "spija" aku. Dodam, że inny aku zimuje nie wyciągany z łódki i na wiosnę nie miałem jeszcze problemu z uruchomieniem silnika. No ale to być może dlatego że to jest morski aku więc może dlatego daje radę tak długo.
Pytanie dodatkowe... Czy mam się spodziewać jakichś fajerwerków po ponownym podłączeniu aku do TFa? Nie wyzwoli mi się alarm albo coś w tym stylu? Czy po podłączeniu aku należy coś jeszcze wykonać specjalnego? np. sekwencja kluczykiem albo coś.
Kiedy znów go podłączę, zamknę auto kluczykiem nie uzbrajając alarmu.
nie wiem jak w MG,ale w 200 nawet jak zamkniesz z kluczyka to alarm sie włącza
druga sprawa to, że komputer potrzebuje podtrzymanie pamięci i też pobiera prąd
a po za tym to nie jest zdrowe dla auta jak tak długo stoi nie uruchamiany, ponieważ wszystko się zastać, ze ścianek cylindra spływa olej i później rdza wchodzi
Ok, naładowany akumulator znów w aucie. Harry, ma rację - alarm się uzbraja bez względu na to czy auto zamknie się "radiowo" czy "mechanicznie".
Tak, wiem że mechanizmy powinno się ruszyć co jakiś czas. Myślę, że od teraz każdego miesiąca będę robił TFem rundkę po hali garażowej. Mam nadzieję że to mu wystarczy. A potem to już lato i lato
ma rację - alarm się uzbraja bez względu na to czy auto zamknie się "radiowo" czy "mechanicznie".
Uzbrajać się uzbraja, ale nie powinien "wyć" po nieprawidłowym otwarciu jeśli się go zamknie z klucza. W Violli MG TF mamy właśnie ten problem
Po zamknięciu z pilota auto wariuje. Zamyka, otwiera, zamyka i uzbraja się po czym zaczyna wyć alarm.
Po zamknięciu z kluczyka uzbraja się, immo działa ale nie wyje.
Nie wiem jak w Waszych TF'ach ale u nas nawet przy wyłączonym zapłonie, uzbrojonym alarmie cały czas idzie prąd na zapalniczkę. Przez co działa np. ładowarka do telefonu.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
[...] Nie wiem jak w Waszych TF'ach ale u nas nawet przy wyłączonym zapłonie, uzbrojonym alarmie cały czas idzie prąd na zapalniczkę.[...]
Auto pod pokrowcem ale sprawdzę to dziś dla ciebie wieczorem.
Dla przykładu, komputer Xsary, kilka minut po wyjęciu kluczyka włącza "eco mode" i odłącza oba gniazda zapalniczek, wyłącza światła, oświetlenie w kabinie, itd.
Dla przykładu, komputer Xsary, kilka minut po wyjęciu kluczyka włącza "eco mode" i odłącza oba gniazda zapalniczek, wyłącza światła, oświetlenie w kabinie, itd.
Patrz, tego nie sprawdzałem. Bardzo możliwe, że po upływie pewnego czasu, prąd nie popłynie do gniazda zapalniczki
Gites jak to problem, to sam sprawdzę przy najbliższej okazji. Nie demoluj sobie poskładanego autka
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Sprawdziłem. Nie wyłącza się zasilanie gniazda zapalniczki po pewnym czasie. Czekałem dość długo i nic... działało i żarło prąd na ładowarce.
Niestety nasz MG TF też padł ofiarą złodzieja prądu.
Wyładowany akumulator i brak możliwości rozruchu, po kilkudniowym postoju auta.
Aku jest świeży Podejrzewam, że podtrzymanie radia pożera ten prąd
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum