Wysłany: Sro Gru 29, 2010 08:30 [R75] Webasto czy i termostat?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Słuchajcie nie wiem czy tak ma być czy nie. Webasto mi nie działa to wiem ale czy normalne jest jak jadę po mieście z 10 km zanim mi się nagrzeje do połowy silnik? Czy to normalne w dieslu czy moż etermostat też mam padnięty. Jak jadę temp. rośnie a jak stanę na światłąch spada zaraz trochę. Tak jest aż do momentu kiedy naprawdę się rozgrzeje. Podczas jazdy trzyma temp. chyba że włączę mocniej nawiew do środka. Ogólnie jeżdżę z temp. ustawioną na 23 stopnie bo jak dam więcej to się nie zagrzeje. Dziś u mnie -8 i dopiero po 11 km sięnagrzał ale jak do świateł dojechałem i stanąłem spadła trochę. Dopiero po dłuższej jeździe nie spadnie.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Gru 29, 2010 17:03, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 29, 2010 08:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Miałem podobnie, co prawda u mnie Webasto działało i działa. W lato nie było problemów.
Jak się mrozy zaczęły, silnik był stale niedogrzany. Czasami wskazówka podskoczyła do poziomu ale zaraz spadła. Generalnie temperatura utrzymywała się na poziomie do 66° (Webasto pomagało), wyżej skoczyło jak na większych obrotach pojeździłem. Przy normalnej jeździe zawsze wskazówka poniżej poziomu była (tak na 8:00).
Wąż od chłodnicy nieznacznie ciepły się robił (trudno było wyczuć). W tych warunkach termostat nie powinien się praktycznie otwierać (temperatura otwarcia 88°).
Długo sobie wmawiałem, że może tak ma być przy tym silniku i takim mrozie. Cena termostatu wysoka i wymiana skomplikowana, więc nikt nie chce się pakować w koszta.
Ostatecznie zdecydowałem się na wymianę i jak ręka odjął. Wskazówka po 2-3 km już w poziomie i trzyma się w tej pozycji, ani drgnie. Jak sprawdzę na komputerze temperaturę płynu to trzyma 86-87°. Jak ogrzewanie mocno zwiększę to może spaść na chwilę do 82°, ale wciąż wskazówka jest poziomo i nie spada.
Spalanie tez spadło. Przed wymianą termostatu brał około 7l, teraz o litr mniej.
Dodam, że przed wymianą przejechałem się 3 dieslami z podobnymi silnikami. Nie miały webasto, jeden z nich miał grzałkę elektryczną. We wszystkich silnik dłużej się nagrzewał niż w moim, ale jak po kilku kilometrach się nagrzał to trzymał i temperatura nie spadała. To mnie przekonało do wymiany termostatu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum