Wysłany: Pon Gru 06, 2010 00:25 [Polonez 1.4] swap silnika tylko na co????
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1994
Witam wszystkich jestem nowy i mam wielką prośbe do znawców tematu.Jestem posiadaczem poldka z silnikiem rovera 1.4 i mam wielką ochote na swapa na coś mocniejszego tylko nie zabardzo wiem co da się upchnąc do poldka,myślałem o 1.8 vvc ale podobno skrzynia nie podchodzi od poldka.Czy jest możliwe załadowanie tej jednostki i czy ktoś już tego dokonał,czy lepiej dać sobie spokój i załadować zwykłe 1.8 albo 1.6.Z góry wielkie dzieki,gorąco pozdrawiam.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 06, 2010 00:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ale i tutaj odpiszę. wszystkie silniki rodziny K16 dają się wsadzić do poloneza. No może z upchaniem turbo byłby problem ale tzw. "słupek" jest taki sam we wszsytkich modelach.
Ja np. mam 1,8 zwykłego ale widziałem też 1,8 VVC z dużym fiacie więc i do poloneza wejdzie bez problemu...
Powiem więcej. Widziałem nawet 2,0 serii T w dużym fiacie...
_________________ 129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
Witam dzieki za info,że słupek jest taki sam we wszystkich silnikach serii K to wiem ale słyszałem że podobno pod silnik 1.8 vvc nie podchodzi zwykła skrzynia biegów od poldka bo dzwon jest za mały,czy to prawda?I czy kupując silnik brać cały kompletny,jak cały to dokładnie co żeby potem nie było zdziwka że coś nie pasi,czy samego golasa i wykorzystam gadzety z mojego 1.4.Prosze napisać zwykłym językiem nie technicznym bo nie bardzo kumam w slangach mechaników,sam jestem kucharzykiem z zacięciem do motoryzacji.Jesli można prosze o namiar do kolegi który upchnoł to we fiacie125,i może wiecie kto na śląsku podejmie się takiego swapa.Z gory wielkie dzieki i goraco wierze ze pomozecie,pozdrawiam.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Pią Gru 10, 2010 23:24
W Roverach do zwykłego silnika 1.8 i do wersji VVC montowana jest taka sama skrzynia... więc jeśli kolega ma zwykły 1.8, to VVC też się da.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Pią Gru 17, 2010 12:39
Trochę się nie odzywałem więc nadrabiam.
Silnik VVC wkłada się do poldka/fiata 125 bez większego problemu. Zaszczepiamy go z całą elektroniką, VVC i kołem zamachowym oraz kompletnym sprzęgłem z 1,6. Całość ładnie łączy się ze skrzynią FSO. Jedynie trzeba dotoczyć tulejkę w wał korbowy aby było gdzie nabić łożysko podpierające wałek sprzęgłowy. O dziwo skrzynia i sprzęgło dają radę jak narazie. O więcej szczegółów pytajcie niejakiego menzuramenzura z forum F&F.
1,8 i 1,6 da się wsadzić na osprzęcie z 1,4 i też będzie to śmigać. z tego co wiem jest kilka(naście) zeswapowanych 1,8 i kilkadziesiąt 1,6. O jakichś większych problemach nie słyszałem. Mi osobiście udało się wycisnąć z 1,8 124KM/190Nm co uważam jest niezłym wynikiem jak na garażową niskobudżetową wydumkę.
Witam śliczne dzieki za przybliżenie tematu,jeszcze jedno pytanko podobno do 2000roku silniki serii K miały aparat zapłonowy w bloku a potem jakieś inne rozwiązanie .Czy ma znaczenie z jakiego roku kupie motor na swapa czy upchne niezaleznie od rocznika?Pozdrawiam
primo, to nie jest aparat zaplonowy tylko rozdzielacz zaplonu
secundo, takowy nie wystepowal w silniku 1,8vvc
tercio, jak kupisz silnik "bez" to mozesz przelozyc sam walek od wersji z rozdzielaczem albo w walek nabic wypust pod rozdzielacz i odwrotnie
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Gru 18, 2010 18:21
Bocian_s napisał/a:
Trochę się nie odzywałem więc nadrabiam.
Silnik VVC wkłada się do poldka/fiata 125 bez większego problemu. Zaszczepiamy go z całą elektroniką, VVC i kołem zamachowym oraz kompletnym sprzęgłem z 1,6. Całość ładnie łączy się ze skrzynią FSO. Jedynie trzeba dotoczyć tulejkę w wał korbowy aby było gdzie nabić łożysko podpierające wałek sprzęgłowy. O dziwo skrzynia i sprzęgło dają radę jak narazie. O więcej szczegółów pytajcie niejakiego menzuramenzura z forum F&F.
1,8 i 1,6 da się wsadzić na osprzęcie z 1,4 i też będzie to śmigać. z tego co wiem jest kilka(naście) zeswapowanych 1,8 i kilkadziesiąt 1,6. O jakichś większych problemach nie słyszałem. Mi osobiście udało się wycisnąć z 1,8 124KM/190Nm co uważam jest niezłym wynikiem jak na garażową niskobudżetową wydumkę.
Sprzęgło 1.4 i 1.6 jest takie samo.
W kwestii skrzynia i most dają radę... przypomniało mi się, jak kiedyś (we wczesnych latach 90-siątych) dostałem służbowego Poloneza 1.4GTi (bo chyba takie było jego oznaczenie). Most zaczął wyć przy przebiegu 18 kkm.
A w kwestii pozostałych przemyśleń... 100KM, to chyba górna granica dla Poloneza na wąskim rozstawie. Ja swojego nie mogłem zmieścić na jednym pasie przy 150km/h. Generalnie robiło wrażenie w każdym warsztacie... jednak wydawało mi się, że "rozchodzi się w szwach" od tak mocnego motoru
[ Dodano: Sob Gru 18, 2010 18:19 ]
stachu57 napisał/a:
Witam śliczne dzieki za przybliżenie tematu,jeszcze jedno pytanko podobno do 2000roku silniki serii K miały aparat zapłonowy w bloku a potem jakieś inne rozwiązanie .Czy ma znaczenie z jakiego roku kupie motor na swapa czy upchne niezaleznie od rocznika?Pozdrawiam
Żaden motor VVC nie ma aparatu zapłonowego w bloku (czytaj na wałku rozrządu). Wszystkie miały elektroniczny zapłon.
[ Dodano: Sob Gru 18, 2010 18:21 ]
flapjck1 napisał/a:
primo, to nie jest aparat zaplonowy tylko rozdzielacz zaplonu
secundo, takowy nie wystepowal w silniku 1,8vvc
tercio, jak kupisz silnik "bez" to mozesz przelozyc sam walek od wersji z rozdzielaczem albo w walek nabic wypust pod rozdzielacz i odwrotnie
Tylko trzeba być mądrym, aby ogarnąć elektronikę VVC i non VVC w jednym
szakal_wawa [Usunięty]
Wysłany: Sob Gru 18, 2010 23:05
Tomi napisał/a:
Żaden motor VVC nie ma aparatu zapłonowego w bloku (czytaj na wałku rozrządu). Wszystkie miały elektroniczny zapłon.
Sliczne dzieki za pomoc,jeszcze kilka pytań do rozwiania jeśli mozna.Jak rozpoznać nie znając rocznika motoru ile ma kucy,pisze oczywiście o vvc,bo jesli dobrze mi wiadomo najpierw miały około 150 koni,a od jakiegoś rocznika 160koni(tylko od którego???). Jeszcze pytanko czy brać się za vvc czy może 1.8 turbo bo jeszcze to zaśmieca mój umysł?Czy z vvc i turbo da się jeszcze coś wyciągnąć,jeśli tak to ile w granicach rozsądku?Z góry wielkie dzieki ,gorąco pozdrawiam wszystkich czytających wątek.
szakal_wawa [Usunięty]
Wysłany: Sob Gru 18, 2010 23:34
Kolego też o tym myślałem i obecnie robię swapa na 1.6 ... zwykłego nie vvc i nie t bo to nie ma sensu ... trzeba przekładać instalację z roverka (kompa, imo) ... wg mnie nie warte zachodu ... wrzucasz bez problemowo 1.6 albo 1.8 i cieszysz się z jazdy na osprzęcie z 1.4 nie topiąc przy tym fortuny ... Ponadto uważam, że przy takich mocach już fabryczny poldowski most i cały układ przeniesienia napędu mógłby nie domagać ... zwłaszcza, że 1.4 potrafi go skatować ... a raczej nie robisz swapu po to aby jeździć delikatnie ...
Zapraszam na forum:
http://forum.fsoptk.pl/vi...der=asc&start=0
Temat bardzo dobrze opisany.
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Nie Gru 19, 2010 06:10
szakal_wawa napisał/a:
Tomi napisał/a:
Żaden motor VVC nie ma aparatu zapłonowego w bloku (czytaj na wałku rozrządu). Wszystkie miały elektroniczny zapłon.
Można przełożyć wałek
Kopułka jest chyba na wałku ssącym. Znajdź proszę wałki ssące do VVC z wyjściem na kopułkę, a dam Ci Nobla
szakal_wawa [Usunięty]
Wysłany: Nie Gru 19, 2010 08:03
Masz rację ... a nawet jeśli przełożył byś sam palec na gorąco to jeszcze i tak został by problem z kompem ...
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Nie Gru 19, 2010 09:22
szakal_wawa napisał/a:
Masz rację ... a nawet jeśli przełożył byś sam palec na gorąco to jeszcze i tak został by problem z kompem ...
Nie istnieje nic takiego jak wałek (właściwie wałki ) z wyjściem na palec. Coś takiego nigdy nie istniało, bo VVC nigdy nie miał kopułki i palca.
ale sa kity do wywalenia z glowicy vvc, tu najistotniejsza jest sama glowica - najwieksze zawory, najbardziej optymalne, z fabrycznych tanich, ksztalty kanalow
no i zawsze pozostaje jeszcze vhpd
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum