Wysłany: Pon Gru 06, 2010 22:59 [R45] Problem ze zmianą biegów
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam. Mam taki problem: biegi strasznie ciezko wchodza gdy silnik jest odpalony, na nie odpalonym nie ma problemu ale potem to juz istna masakra.. kazdy bieg wchodzi z mega wielkim oporem.. zmiana biegu wyglada jak walka. Czy ktos wie co to moze byc?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Gru 10, 2010 15:21, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 06, 2010 22:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
witam
mam podobny, albo jeszcze gorszy problem ze skrzynią w moim roverku 1.6 16v
otóż jakieś 4 miesiące temu podczas jazdy przestal działać mi prędkościomierz..pomyślałem nic tylko trzeba kupić licznik bo w roverkach niestety nie ma żadnej linki.. zanim to jednak zrobiłem to zauważyłem dziwne objawy...otóż na zimnym silniku wskazówka prędkościomierza podnosi sie jedynie do prędkości 40km/h następnie gdy auto sie zagrzeje to opada i na tym sie to kończy.. po tygodniu takiej jazdy zaczęło coś niepokojącego "jargotać" w skrzyni a przy większej prędkości wyć..natychmiast pojechałem do mechanika stwierdził poważne uszkodzenie skrzni i mechanizmu różnicowego zalecił natychmiastową wymianę..stwierdził że maksymalnie przejade na tym jakieś 1000 km..jednak ja już jeżdże 4 miesiące i przejechałem jakieś pięć razy więcej jak sie tłukło tak sie tłucze a wskazówka jak chodzi tylko na zimnym silniku tak chodzi wsteczny zgrzyta, jedynka i trójka też...czy ktoś wie jaka jest tego przyczyna i może mi jakoś pomóc
witam
mam podobny, albo jeszcze gorszy problem ze skrzynią w moim roverku 1.6 16v
otóż jakieś 4 miesiące temu podczas jazdy przestal działać mi prędkościomierz..pomyślałem nic tylko trzeba kupić licznik bo w roverkach niestety nie ma żadnej linki.. zanim to jednak zrobiłem to zauważyłem dziwne objawy...otóż na zimnym silniku wskazówka prędkościomierza podnosi sie jedynie do prędkości 40km/h następnie gdy auto sie zagrzeje to opada i na tym sie to kończy.. po tygodniu takiej jazdy zaczęło coś niepokojącego "jargotać" w skrzyni a przy większej prędkości wyć..natychmiast pojechałem do mechanika stwierdził poważne uszkodzenie skrzni i mechanizmu różnicowego zalecił natychmiastową wymianę..stwierdził że maksymalnie przejade na tym jakieś 1000 km..jednak ja już jeżdże 4 miesiące i przejechałem jakieś pięć razy więcej jak sie tłukło tak sie tłucze a wskazówka jak chodzi tylko na zimnym silniku tak chodzi wsteczny zgrzyta, jedynka i trójka też...czy ktoś wie jaka jest tego przyczyna i może mi jakoś pomóc
Witam
Czujnik predkosciomierza jest zamontowany w skrzyni R65, ktora obsluguje silniki 1.6 i tam mierzy predkosc. Mozliwe ze uszkodzenie skrzyni uszkodzilo jednoczesnie czujnik przedkosciomierza.
Wymien skrzynie bo jej naprawa przy takich objawach to raczej nieoplacalna bedzie.
Koszt sprawnej i niezajechanej uzywki to jakies 600-700 PLN. Nowki swego czasu ktos na forum oferowal za ~2000pln. Razem z uzywka popros by skrzynia byla razem z czujnikiem.
kolega orson napisał jasno i wyraźnie - czujnik siedzi w skrzyni i stamtąd pobiera informacje. Jeżeli skrzynia ci zgrzyta i wyje pozostaje tylko jedno - jej wymiana, najlepiej razem z impulsatorem.
Tutaj naprawdę nic innego sensownego nie da się wymyślić, a z doświadczenia wiem, że lepiej kupić używkę wyciągniętą z anglika niż bawić się w naprawy. I nie radzę zwlekać dalsze 5000 km z wymianą - jeżeli jest to dyferencjał (a uszkodzenie impulsatora na to wskazuje) to po takim odwlekaniu naprawy do skrzyni dojdą ci jeszcze prawdopodobnie przeguby wewnętrzne.
ok ięc musze teraz wymienić skrzynie biegów
mam takie pytanie ponieważ mój roverek to 1.6 16v benzyna 82 Kw i ma skrzynie r 65 to czy moge założyć mu skrzynie Pg1 stosowaną w silnikach serii T czy będzie pasować????
Nie będzie. Musisz szukać skrzyni z silnika 1.6 16V - z wersji 1.4 różni się ilością zębów na zębatkach (subiektywnie auto ma większego kopa, ale nie wpływa to pozytywnie na żywot skrzyni)
No właśnie, ja mam ten sam problem. Czy to naprawdę ten wysprzęglik? Jakie to koszta?
U mnie jeszcze dodatkowo czasem po dłuższej jeździe jak jest ciepło, to podczas wciskania sprzęgła występuje dziwne skrzypienie. Czy to może być razem powiązane?
wydaje mi sie ze to nie bedzie wysprzeglik poniewaz gdyby nawalal po wrzuceniu biegu teoretycznie uklad bylby sprzezony i to sie powinno czuc a nic takiego nie wystepuje..
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum