Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Przy dłuższym i w mirę mocnym dohamowywaniu z prędkości powyżej 80 km/h z przedniej części samochodu zaczyna dochodzić dziwny dźwięk buczenia. Dźwięk się nasila razem z długością hamowania. Klocki wydają się ok (jakieś pół cm), tarcze nie zajechane i gładkie.
Temat już poruszałem ale w tedy objawy były troszkę inne. Teraz mocno się to nasiliło.
Ktoś wie co to może być ?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 30, 2010 12:13, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Gru 29, 2010 08:30 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
plemaster, niestety. Zapiecze się śruba i po prostu trzyma jeden hamulec trochę. Popatrz czy felga któraś gorąca nie jest. Ale myślę, że zimą byś poczuł, że samochód się Ciebie niebardzo słucha podczas jazdy...
To chyba raczej nie to bo jedzie prosto jak trzeba jak puszczam kierownice, felgi też się nadmiernie nie nagrzewają. A czy to nie może być problem z jakimiś łożyskami albo czymś takim ?
Może łącznik stabilizatora umarł? Mi trzeszczało, szumiało itp przy hamowaniu i nie miałem pojęcia co to było, rozebrałem wszystkie hamulce na części pierwsze, przeczyściłem, wyregulowałem, no miodzio a to dalej trzeszczało.
Na przeglądzie wyszło że uszkodzony był łącznik stabilizatora, po wymianie miodzio
hmmmm....przegląd przechodziłem jakieś 2 tygodnie temu....no ale wiadomo jak te przeglądy u nas w kraju wyglądają....sprawdził ręczny potrząsł samochodem i podbił
Tak jak pisze kolega wyżej, za 50zł to kupisz jakiś już wybajerzony
Łącznik wygląda tak:
Skręcasz koła, odkręcasz jedno i widzisz od razu łącznik, siedzi na 2 śrubach, dokręcasz je, wymienisz, przykręcasz i ju
Mówi się że się łącznik stabilizatora zerwał. Między tulejkami tymi na końcu co śruby wchodzą a tą całą stalową obudową jest po prostu guma która pozwala tulejce na pewien ruch.
Z czasem guma dostaje zmęczenia materiałowego i po prostu pęka, przez co tulejka kręci się wygina i obraca jak chce a przy tym powstają trzaski i inne dziwne odgłosy (np. przy hamowaniu).
Czy te łączniki to są jakieś prawe i lewe czy to to samo? Bo chyba od razu oba wymienię.
[ Dodano: Pon Sty 03, 2011 13:50 ]
Jeszcze mi się przypomniało że wczoraj przy ostrzejszym ruszaniu coś tam przy kole strzeliło.....więc wygląda na to że potwierdza się ten łącznik....no chyba że to jeszcze coś innego.
Łączniki są bezstronne, obydwa są identyczne. Czasem jak się koło skręci to widać że łącznik poszedł, np. ta metalowa obręcz na gumie jest można przesunięta względem środka tulei w tej gumie.
No niestety oba łączniki dzisiaj wymieniłem i dalej to samo......wymienię klocki i zobaczymy co będzie (ale trzeba poczekać na przypływ gotówki )
[ Dodano: Pią Lut 11, 2011 11:17 ]
Klocki wymienione i wszystko ok......nie wiem co z nimi było nie tak bo na prawdę jeszcze całkiem sporo ich było i nie były to jakieś tanie badziewia tylko Bosh.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum