Forum Klubu ROVERki.pl :: Rover 200 a czip??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Rover 200 a czip??
Autor Wiadomość
JeCiu 



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 25
Skąd: Wrocław



  Wysłany: Wto Gru 28, 2010 11:10   Rover 200 a czip??

Witam przeglądając forum wpadło mi do głowy zastanowienie czy jest możliwe do mojego Roverka zamontowanie czipa.Posiadam R200 1,4 75 KM z 1997r.
Moje zapytanie jest czy ktoś możne ma z tym do czynienia albo może coś powiedzieć na ten temat??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 28, 2010 11:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Gru 28, 2010 11:21   

No jedziesz do kolesia i on Ci mapy modyfikuje i wgrywa je ponownie do kompa.
Ale w Twoim przypadku chyba już lepiej głowicę zmienić na 16 zaworową i mieć prawie 30KM więcej i bezpieczniej.
 
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Wto Gru 28, 2010 11:27   

Jeżeli masz na myśli jakieś modyfikacje mapy ECU to możesz odpuścić zyski bez modyfikacji mechanicznych będą praktycznie nieosiągalne a koszt strojenia ECU duży.
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
JeCiu 



Dołączył: 06 Gru 2010
Posty: 25
Skąd: Wrocław



Wysłany: Wto Gru 28, 2010 11:27   Rover 200 a czip??

Tylko już wtedy wymiana silnika praktycznie a jakie mogą być plusy i minusy czopowania akurat w tej marce i modelu ??
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Gru 28, 2010 11:38   

Wymiana głowicy to nie wymiana silnika. Między 214i (Twoim) a 214Si (np. moim) jest różnica głowic, blok silnika a nawet komp (z tego co wiem) są identyczne, wystarczy zmienić głowicę, przy tym wiadomo pasek rozrządu i parę innych dupereli i masz 30KM więcej, raczej najtańsza i najwydajniejsza sprawa, jeśli chodzi o wzrost mocy.
 
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Sro Gru 29, 2010 01:34   

W przypadku silników bez doładowania zmiana oprogramowania zazwyczaj przyczynia się jedynie do zwiększonego zużycia paliwa i niezauważalnego wzrostu osiągów pojazdu.
W gruncie rzeczy, nie ma to sensu.
 
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Sro Gru 29, 2010 09:15   

JeCiu, 3 KM więcej będziesz miał, a zabulisz 1000 zł :)
Nie ma sensu chipować silników bez turbo.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Gru 29, 2010 10:04   

Sens jakiś ma, można cofnąć nieco kąt zapłonu, ale wtedy zawsze trzeba lać 98 lub lepiej, bo spalanie stukowe mieć będziemy :razz:
Druga sprawa to jak działa silnik benzynowy, nie można dać więcej paliwa bo spalanie musi być stechiometryczne (w dieslach niema tego wymagania) a jak dasz więcej powietrza by więcej paliwa dawał to będziesz miał wzrost mocy ale i spalania, niema nic za darmo, więcej powietrza to i więcej paliwa i odwrotnie.

Tak więc sensowne ingerencje w silnik to zmiana głowicy na 16V (jak sam to zrobić to wyjdzie może nawet taniej niż chip), układu dolotowego (np. zmiennej długości kolektor dolotowy), przerobienie układu wydechowego (i nie mówię tu o wstawianie jakiejś strumienicy czy wywaleniu kata) i przeróbka układu zapłonowego.

Tak więc możesz wybrać sobie z powyższej listy co chcesz zrobić, poukładane są według wzrostu mocy, on największego do najmniejszego :wink:

Pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Rover "K" seria
kasjopea Tuning mechaniczny 0 Pią Lip 19, 2013 17:53
kasjopea
Brak nowych postów [R200] Rover 200 - lusterka z Rover 25 ?
adamch Tuning mechaniczny 24 Sro Sty 05, 2011 22:46
memphisto
Brak nowych postów [rover 420/416] SWAP Rover 420 ---> 416
RafalTBG Tuning mechaniczny 2 Pią Maj 24, 2013 17:29
RafalTBG
Brak nowych postów Rover 414 96r 1,4 16V
Stracił serce :((
speedxp Tuning mechaniczny 4 Pią Gru 05, 2008 20:05
rodi_
Brak nowych postów MG ZR 160 a rover 200 Vi
donmulanka Tuning mechaniczny 157 Pon Maj 09, 2011 23:59
flapjck1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink