Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003
Witam,
Pojawil problem w moim Błekitnym Chromie , nagle przestał działać klason, wcześniej sterowanie radiem a zaraz po klasonie coś nie tak z SRS, co ciekawe jak odpale i jadę prosto to nic, dopiero jak zkręcę kierownicą SRS się zapala
Wygląda mi to na jakąś wiązkę tudzież taśmę, ktoś to przerabiał?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 05, 2011 12:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sro Sty 05, 2011 12:24
prawdopodobnie zwijana taśma za kierownica mocowana sie skonczyła.
No to koledzy, powiedcie jeszcze jak się do niej dobrać i będziemy rozdawać punkty "pomógł"
A no i mam pytanko, czy do tego ustrojstwa wchodzą kable od sterowania radiem i klaksonu?? Bo tak patrzę po allegro na zdjęcia i jakoś nie do końca ogarniam czy tam to wszystko się wpina, a jeśli nie, to by znaczylo że to taśma i cos jeszcze...
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sro Sty 05, 2011 15:51
tam powinne być dwie taśmy, naczy jedna taka żółta, ale z dwoma zestawami kabli w środku, jedne od srs i klaksonu, drugie od kiery sterowania. Musisz zrzucić kiere, zdjąć dolną obudowe kolumny, chyba nie trzeba demontować wajch od wycieraczek ale tam pod spodem jest taka puszka z rolką na sprezynce, jak krecisz kierą, wysuwaja sie druty, pewnie przemokły i popekały, albo sparciały.
Oczywiście przy demontażu taśmy bezwzględnie trzeba ustawić koła w pozycji na wprost no i łudzić się, ze sprzedający wymontowując taśmę zrobił to samo.
Generalnie wszyscy mówią, że przed wyciągnięciem poduszki trzeba odpinać akumulator co najmniej 15minut wcześniej, ja uważam że to bzdura.
Wymieniałem taką taśmę koledze.
Aby ją dobrze ustawić robisz tak:
Kręcisz taśmą do skrajnego lewego lub prawego położenia aż poczujesz pierwszy opór na taśmie.
Następnie z tej pozycji wykonujesz około 2,5 obrotu taśmy w przeciwnym kierunku ustawiając ją tak by kostka od sterowania radiem i od klaksonów była w linii prostej.
dokręcasz wszystko, zakładasz kierownicę jaśka i gotowe.
Oczywiście koła muszą być idealnie na wprost.
Ja pomogłem sobie przykładając poziomicę do koła.
Syntax, jak już w ten sposób określasz środkową pozycję taśmy, to już lepiej policzyć ilość obrotów od skrajnej pozycji do skrajnej i podzielić na dwa. Wtedy na pewno będzie ona w pozycji centralnej.
Witam
Mam ten sam problem ze sterowaniem kierownicy. Skąd taką taśmę wziąć? czy trzeba kupić nową czy da się z tą starą zrobić?
U mnie ogólnie jak wciskam klakson to słychać tylko dźwięk przekaźnika.
Niedawno kupiłem sobie rovera 75 2000r i nie sprawdziłem kierownicy:/
Czy lepiej zrobić to samemu jak sie takich rzeczy nie robiło czy oddac do serwisu i powiedzieć w czym może być problem?
Ewentualnie może ktoś z krakowa mógłby pomóc?
Witam
Mam ten sam problem ze sterowaniem kierownicy. Skąd taką taśmę wziąć? czy trzeba kupić nową czy da się z tą starą zrobić?
U mnie ogólnie jak wciskam klakson to słychać tylko dźwięk przekaźnika.
Niedawno kupiłem sobie rovera 75 2000r i nie sprawdziłem kierownicy:/
Czy lepiej zrobić to samemu jak sie takich rzeczy nie robiło czy oddac do serwisu i powiedzieć w czym może być problem?
Ewentualnie może ktoś z krakowa mógłby pomóc?
pozdr!
Jeśli słychać przekaźnik to nie wiem czy to kwestia taśmy, można ewentualnie sprawdzić klakson w następujący sposób: zostawiasz otwarte drzwi i zamykasz auto, powinien krótko zatrąbić na znak że drzwi sa niedomknięte, jest to zupełnie niezależne od tego czu taśma kierownicy jest sprawna, jak nie trąbi to może to kwestia klaksonu, nie wiem czy w Twoim roczniku jest ten patent z trąbnięciem podczas zamykania, może niech ktoś jeszcze potwierdzi.
Taśma/zwijak jest prosta do wymiany, ja kupiłem na allegro za 40 PLN i sam wymieniłem, trzeba tylko mieć dobre klucze trox, jakimś badziewiem z TOPCOM czy innym Biedronkowym sprzętem nie odkręcisz tego.
ogolnie nie działa mi całe sterowanie do kierownicy wraz z radiem.
Sprawdze jak wroce do domu ten test o którym pisałeś ale chyba takie cos robiłem przypadkowo i nic nie trąbiło
Tak jak pisałem jak wciskam klakson słychac tylko przekaznik i nie chciałbym zeby w serwisie nie wiadomo co i za ile kazali wymieniac
ogolnie nie działa mi całe sterowanie do kierownicy wraz z radiem.
Sprawdze jak wroce do domu ten test o którym pisałeś ale chyba takie cos robiłem przypadkowo i nic nie trąbiło
Tak jak pisałem jak wciskam klakson słychac tylko przekaznik i nie chciałbym zeby w serwisie nie wiadomo co i za ile kazali wymieniac
prosze o pomoc
Dokładnie to jest to.
Jak Ci nie dziala sterowanie z kierownicy to prawie pewne że to jest ta taśma, mi dodatkowo poduszka powietrzna nie działała.
Zazwyczaj jak pęka taśma to przestaje działać wszystko co jest w kierownicy, a więc klakson, poduszka i sterowanie radiem i/lub tempomatem (jeżeli te elementy są na wyposażeniu pojazdu).
Taśmę można zmierzyć miernikiem pod względem przewodzenia, jednak trzeba usunąć pozłacane zworki na czas pomiaru.
ogolnie test proponowany tzn zamkniecie samochodu przy otwartych drzwiach nie zadziałał tzn klakson ani żaden dzwięk się nie włączył. Slychac bylo takie pykniecie jakby przekaznik
Co do sterowania radiem to tez raczej nie działa ale mam ten napis code wait odpinałem akumulator i podłaczałem i nic dalej ten napis nawet nie miałem mozliwosci wpisania kodu ktory posiadam nie wiem czy dobry ale to to chyba musi iles samochod byc w ciaglym ruch zeby sie to zrestartowalo i znowu chyba bedzie mozna wpisac chyba 1h musi chodzic non stop a narazie wogole nim nie jezdze pierwsze testy na weekendzie jakies dluzsze.
Kupiłem dzisiaj ta tasme używaną za 28 zl tyle ze wysylka droga 17 zl no ale 45zl calosc. Sasiad mi to pewnie zrobi albo pomoze bo sie takimi rzeczami zajmuje wiec nic nie popsuje:) Dam znac czy pomogło i wogole.
Problemów mam z nim troszke od zakupu ale tak to jest jak sie na detale nie zwraca uwagi:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum