Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Bierze wam olej czy nie?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Bierze wam olej czy nie?
Autor Wiadomość
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Czw Sty 06, 2011 15:34   [R75] Bierze wam olej czy nie?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Mam pytanie. Czy to normalka że silnik bierze trochę oleju? Mój przebieg to prawie 239 tyś. i zalany mam mobil 15W40. Przejechane mam od wymiany ok 7 tyś. Zauważyłem że chyba troszkę choć nie dużo na bagnecie spadł poziom. Jeźdizłem ostatnio trochę w trasie ale raczej jeżdżę po mieście krótkie odcinki, więc silnik niedogrzany szczególnie w zimę. Nie jeżdżę ostro raczej spokojnie. W porównaniu z oplem wcześniejszym to tam lałem litr na 1000km. Tutaj spokojnie od wymiany do wymiany mogę pzrejechać. Ale czy wy też zauważacie jakieś małe spadki oleju?
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 23:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sty 06, 2011 15:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 06, 2011 15:40   

małe spadki to ile ? na ile km ? "małe" to nie precyzyjne określenie. Co do opli to pewnie vectra albo astra, one lubią olej, trochę za dużo Ci opel pił ale nie ma tragedii, co do Rovera, jeżeli jeździsz tak jak mówisz to między przeglądami jaki Ci 100, 200ml zniknie to jeszcze nie ma tragedii przy tym przebiegu( jeżeli orginalny:P ) napisz ile ci bierze ale nie przejmuj się.
_________________
Pamparampam
 
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Czw Sty 06, 2011 16:00   

Ciężko mi stwierdzić ile bierze bo nie wiem ile jest na objętości na bagnecie między max a min. Po wymianie oleju miałem jakieś 2/3 bagnetu a teraz mam trochę ponad pół bagnetu. Choć co wyjmę bagnet to różnie czasem pokaże :)

ps.
tak miałem vectrę b oj bo żarła olej. Pomyśl co miałem w górach żeby sprawdzić poziom po przejechaniu 515 km. Wszędzie tam albo pod górę albo z górki. Szok miałem :)
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 06, 2011 16:29   

Mój ma przebieg 215tys.
Leję syntetyk 5W40. Zmieniam co 15-16 tysięcy i pomiędzy wymianami nie dolewam.
Poziom spada, tak na oko 2-3 mm na bagnecie.
Więc można powiedzieć, że nie bierze.
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Czw Sty 06, 2011 17:02   

Nie wiem czemu niektórzy leją syntetyk jak producent wogóle takiego nie zaleca. Tym bardziej jak jest taki już przebieg powyżej 200 tyś. to czas na mineralny przecież.
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 06, 2011 17:10   

Producent również nie zabrania.
Poza tym BMW do tego silnika zaleca pełny syntetyk 0W lub 5W.
Olej syntetyczny jest pod każdym względem lepszy. Więc po co lać mineralny?
W starego typu silnikach było inaczej. Wiekszość uszczelnień nie była przystosowana do syntetyków.
Teoria lania mineralnego do silników z dużym przebiegiem jest wyssana z palca i od wielu lat jest bezmyślnie przekazywna .
Ostatnio zmieniony przez Pieta Czw Sty 06, 2011 17:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Czw Sty 06, 2011 17:16   

Ale jak ja leję mineralny bo taki był wczesniej to nie oznacza to że silnik wcześniej się rozdupcy :) : albo co mu zaszkodzi?
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 06, 2011 17:26   

Nic ci się nie"rozdupcy". Tak jak powiedziałem, syntetyk jest lepszy i już.
Silnik zalewany syntetykiem napewno dłuzej będzie w lepszej kondycji. Syntetyk tworzy pomiędzy elementami bardziej stabilny film olejowy. Tej samej lepkości przenosi większe obciażenia. Lepiej oddaje ciepło.
W przeciwieństwie do olei mineralnych, syntetyki nie tworzą nagaru na elementach silnika i utrzymują go w czystości.
Jak silnik już dużo bierze i jest mocno zużyty to wlewa się olej o większej lepkości, np 10W.
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Czw Sty 06, 2011 17:41   

A jak mi powiedzmy nie bierze a ktoś przede mną lał już taki olej to lepiej wrócić do półsyntetuku czy już śmigać na mineralnym?
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 06, 2011 17:54   

Nikt ci tutaj nie doradzi.
Auto już ma swoje przejechane i nie jesteś pewien co do jego historii.
Twoje auto, twoje ryzyko i twoja decyzja.
Jest jeszcze taka kwestia - jak auto miało lane długo mineralny i w środku jest dużo nagaru. To po wlaniu syntetycznego oleju, nagar może sie poodrywać i narobic bałaganu. Podobno może się rozszczelnić silnik.

Powiem ci jak ja bym zrobił.
Zalał bym go półsyntetykiem, obserwował czy nie pojawią sie przecieki, sprawdzał częściej stan oleju. Po 2-3 tysiącach odkęcił filtr oleju i zobaczył czu nie ma syfu. Jeżeli wszystko ok po 7-8 tysiącach wynienił olej na pełny syntetyk.
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Czw Sty 06, 2011 17:58   

Dzięki za odp. Tak myślę skoro po wlaniu półsyntetyku ma mi coś nabroić i potem będę się bujał po mechanikach, to zostanę przy mineralnym. Toć jak w książce tak pisze to chyba nie zaszkodzi. pozdrawiam
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 06, 2011 18:21   

Nigdzie w instrukcji nie ma napisane, że ma być mineralny
Podane są tylko minimalne wymagania jakie ma spełniac olej - ACEA A3/B3
Praktycznie wszystkie oleje na rynku spełniają te wymagania a nawet wyższe.

Tutaj jest fajne narzędzie do porównywania specyfikacji
http://sas-origin.onstrea...p/pc/index.html
 
 
Boncky 




Pomógł: 57 razy
Dołączył: 19 Kwi 2008
Posty: 1172
Skąd: Gliwice

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 06, 2011 19:29   

olejów nie powinno się zmieniać na lepsze, czyli jak masz mineralny to nie zmieniać na półsyntetyk lub pełen syntetyk, jak trochę pije a masz np półsyntetyk to możesz zmienić na mineralny. Jeżeli różnice są tak małe to mogą być spowodowane pierdołami, np nie rozgrzanym czy rozgrzanym autem, olejem który dobrze nie spłynął albo minimalnie przechylonym autem, nic nie zmieniaj, po prostu jeździj i pilnuj poziomu płynów, jak zacznie więcej brać wtedy będzie do robienia:)
Vectry tak mają książkowo nawet masz zaznaczone ile w normach może brać i wiem że nie jest to mało... :) nie pamiętam już ile...:)
_________________
Pamparampam
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 06, 2011 19:58   

Pieta napisał/a:
Nigdzie w instrukcji nie ma napisane, że ma być mineralny
Podana jest lepkość jaką musi spełniać olej.

markozalko, U siebie nie zaobserwowałem aby mi brał. Na liczniku mam 186tys. Od wymiany do wymiany nic nie dolewam i jeżdżę na półsyntetyku.
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 06, 2011 20:18   

Podana lepkośc jest sprawą dyskusyjną . Wszystko zalęży od warunków eksploatacji.
Serwis dobiera lepkośc indywidualnie w zalężności od rejonu eksploatacji. Inny olej zaleją w Turcji inny natomiast na północy europy.
Poza tym, jężeli nie jest wyspecyfikowana technologia (mineralny czy syntetyk) to lepkość podają asekuaracynie dla olei mineralnych. Współczesne oleje syntetyczne o mniejszej lepkości wykazują lepsze właściwości niż mineralne o wiekszej lepkości.
Serwis BMW do M47 i M47N leje syntetyk 0W lub 5W
Instrukcja użytkownika to nie wyrocznia.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 06, 2011 20:26   

Pieta napisał/a:
Instrukcja użytkownika to nie wyrocznia.
Kto pisze że wyrocznia. :roll:

Rover zaleca półsyntetyk, więc chyba wszystko OK. Zalewasz syntetykiem to jeszcze lepiej. Masz kaprys to możesz zalać też mineralnym - silnik też na nim pojedzie i Rover też nie ma nic przeciwko temu.

[ Dodano: Czw Sty 06, 2011 20:26 ]
Pieta napisał/a:
Serwis BMW do M47 i M47N leje syntetyk 0W lub 5W
Servis BMW też nie jest wyrocznią. :wink:
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 06, 2011 20:29   

Boncky napisał/a:
jak trochę pije a masz np półsyntetyk to możesz zmienić na mineralny.


To nie ta epoka
Jak współczesny silnik bierze olej to się go dolewa, ewentualnie wymienia na inny o większej lepkości a nie zalewa mineralnym aby go uszczelnić syfem.
Silniki VAG-a też biora olej i nikt z użytkowników nie zalewa silników mineralnym olejem.
Ostatnio zmieniony przez Pieta Czw Sty 06, 2011 20:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Czw Sty 06, 2011 20:31   

Toyota też bierze. Silnik 2.0 benzyna w Avensis (2005r.) przy przebiegu 150tys. bierze około 3l oleju pomiędzy wymianami, a servisie mówi że w normie. :smile:
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 06, 2011 20:35   

Normy VAG-a mówią o normie 1l/1000km. Znam ludzi, którzy zakupili nowe auta tej grupy i prawie podchodzą pod tą normę.

Nikt nie jest wyrocznią, nawet BMW. Ale BMW zaprojektowało ten silnik i myślę, że wie lepiej niż Rover. Zwłaszcza, jeżeli chodzi o silinki diesla.
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Sty 06, 2011 20:54   

może odma ? brudna.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Bierze olej po przegrzaniu? Od czego zacząć?
draj Rover serii 75, MG ZT 8 Pią Maj 11, 2012 10:54
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Bierze płyn Pomocy !
rover_75_DTR Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Gru 19, 2013 11:01
automechanik
Brak nowych postów [R75]Pedał sprzgła nisko bierze
darekkojak1 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Wrz 08, 2016 14:44
sknerko
Brak nowych postów [75] sprzęgło bierze u samej góry po wymianie
bogdan123 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Gru 11, 2013 23:00
czort
Brak nowych postów [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju, jaki olej
Ml777 Rover serii 75, MG ZT 22 Czw Lis 28, 2013 17:59
janio



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink