Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
Witam mam pytanie czy w 45 pojawiały się zaciski na tył pod tarcze wentylowane ?
Nie wiem co mam robić gdyż nie za bardzo mi hamują hamulce plyn wymienilem klocki to samo tarcze przeszliwowane byly i troszke pomoglo ale to jeszcze nie to. Przy małych prędkościach jakoś jeszcze hamuje a jak juz mam kolo 110 i przycisne max hamulec to juz nie jest tak pięknie, czy to pompa hamulcowa ?. Co radzicie ?
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sty 15, 2011 02:09 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Sty 15, 2011 10:20
A może problem jest w grubości tarcz lub jakości ich wykonania (firma klocków).
orric, mam tak samo i większość ze standardem 239mm też tak ma.
Znaczy się dla jasności w porównaniu z bębnem w R400/45 bądź hamulcem tarczowym na tyle w innych samochodach.
Możesz kupić zaciski z MG ZR160 lub ZS180 tam wchodzi tarcza 260mm.
Obecnie kompletuję graty na 280mm na tył. Wiosną będę montował i zobaczę czy będzie poprawa.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Obecnie kompletuję graty na 280mm na tył. Wiosną będę montował i zobaczę czy będzie poprawa.
a z kad dorwiesz takie tarcze i zaciski do nich z innego jakiegos rovera ?
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Sty 15, 2011 12:29
greg-si napisał/a:
orric, mam tak samo i większość ze standardem 239mm też tak ma.
Znaczy się dla jasności w porównaniu z bębnem w R400/45 bądź hamulcem tarczowym na tyle w innych samochodach.
Możesz kupić zaciski z MG ZR160 lub ZS180 tam wchodzi tarcza 260mm.
Obecnie kompletuję graty na 280mm na tył. Wiosną będę montował i zobaczę czy będzie poprawa.
Hamulce tylne nie mogą być za duże i za mocne, bo przy gwałtownym hamowaniu tylne koła będą się blokowały i auto stawało bokiem... co może mieć szczególne znaczenie gdy w krytycznej sytuacji musimy przyhamować w zakręcie. Jeśli ktoś ma umiejętności, to fajnie. Jeśli natomiast trafi to na kogoś komu się tylko wydaje, że "ogarnia" auto, może dojść do tragedii...
[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 12:28 ]
Odelżona tylna oś (podczas gwałtownego hamowania) ma bardzo małą przyczepność. Bardzo fajnie to czuć podczas ćwiczenia wahadła. Tył potrafi zamiatać przy samym odjęciu gazu (bez użycia hamulca).
[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 12:29 ]
orric napisał/a:
greg-si napisał/a:
Obecnie kompletuję graty na 280mm na tył. Wiosną będę montował i zobaczę czy będzie poprawa.
a z kad dorwiesz takie tarcze i zaciski do nich z innego jakiegos rovera ?
greg-si napisał/a:
Obecnie kompletuję graty na 280mm na tył. Wiosną będę montował i zobaczę czy będzie poprawa.
a z kad dorwiesz takie tarcze i zaciski do nich z innego jakiegos rovera ?
Moja własna koncepcja. Co z tego wyjdzie zobaczymy
Tomi napisał/a:
Hamulce tylne nie mogą być za duże i za mocne, bo przy gwałtownym hamowaniu tylne koła będą się blokowały i auto stawało bokiem... co może mieć szczególne znaczenie gdy w krytycznej sytuacji musimy przyhamować w zakręcie. Jeśli ktoś ma umiejętności, to fajnie. Jeśli natomiast trafi to na kogoś komu się tylko wydaje, że "ogarnia" auto, może dojść do tragedii...
Jasna sprawa. Przód również będzie zmieniony na 282mm dwutłoczkowe. No i po wszystkim w jakimś bezpiecznym miejscu sprawdzenie czy właśnie tył się za szybko nie blokuje. No i ja mam właśnie tył dociążony bo zabudowa gdzieś z 50kg jak nie więcej cały czas jest nad tylną osią.
Ciekawa opcja wychodziła w niektórych Hondach (jak wiadomo buda ta sama). Przód 262mm wentylowane i tył 260mm. Było to już w tym civicu po liftingu czyli 97-00.
Zresztą muszę od Ciebie Tomi tarcze kupić i kilka innych pierdołek ale poczekam na to aż dostanę legitymację. Zaoszczędzę może kilka złotych
Ps. Korzystając z okazji jest możliwy odbiór osobisty np. w niedzielę na spocie? I czy 282mm od ZS180 Mintex`a będziesz miał przed wiosną?
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Sty 15, 2011 13:02
Nie sprowadzam 282 Mintexa, gdyż wychodzą podobnie cenowo do oryginalnych tarcz MG Rover (a jakość nieporównywalna). Tańsze 282 mam QH.
[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 13:01 ]
greg-si napisał/a:
Ciekawa opcja wychodziła w niektórych Hondach (jak wiadomo buda ta sama). Przód 262mm wentylowane i tył 260mm. Było to już w tym civicu po liftingu czyli 97-00.
Takie rozwiązanie jest w słabszych 6-setkach. Przód 262 wentylowane, a pełny tył 260.
[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 13:02 ]
i te wersje Civica, mogły mieć hamulce z Accorda i rozstaw śrub 4x114,3
i te wersje Civica, mogły mieć hamulce z Accorda i rozstaw śrub 4x114,3
Właśnie nie. Tu był rozstaw 4x100. VTi tylko miały taki rozstaw.
Długo szukałem zacisków pod 260mm i nie znalazłem ale temat dość mocno zgłębiłem w tym modelu.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
orric, Zmień sobie przednie tarcze na wentylowane i ma hamować jak trzeba. Oczywiście musisz tez zmienić zaciski.
Sam tył nie wiele da bo jakoś różnicy wielkiej nie ma miedzy tył bębny a tył tarcze przy normalnej jedzie po autostradzie.
JA dopiero odczułem różnice jak zmieniłem przod na wentylowane i teraz auto hamuje jak trzeba. BO miałem ten sam problem co ty ze na autostradzie juz nie milo było nagle zahamować
DziękujeTomi, za Mintexy
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Ale mam wentylowane na przodzie tylko chcialem zmienic na wieksze z zs lub zr. Przod udalo mi sie kupic tylko nie wiem z jakiego modelu za malutkie pieniadze 50 zl za tarcze i 50 zl za zaciski a tyl teraz musze kombinowac bo moglem za te same wziasc a lipe zrobilem i sie w tedy zagapilem. I potrzebuje info jakie te zaciski ida na tyl bo tarcze znalazlem juz. Pomozcie prosze.
I mam 2 pytanie czy jak bym mial np zaciski zt z przodu a z tylu zs to beda jakies komplikacje ?
[ Dodano: Sob Sty 15, 2011 19:12 ]
Jakiej firmy tarcze polecacie z zs ?
Mam tak samo. Nawiercane, rowkowane i nawęglane tarcze National Performance i klocki Mintex... Tylko chyba trzeba podłożyć pod klocek podkładkę rezonansową, bo klocek lubi piszczeć. W kwestii skuteczności bez zarzutu.
Właśnie nie. Tu był rozstaw 4x100. VTi tylko miały taki rozstaw.
Długo szukałem zacisków pod 260mm i nie znalazłem ale temat dość mocno zgłębiłem w tym modelu.
greg-si a z hondy civic VTi beda pasowaly zaciski na tyl ? do mojego roverka 45 ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum