Forum Klubu ROVERki.pl :: [r200] czy znowu uszczelka ? pod głowicą ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r200] czy znowu uszczelka ? pod głowicą ?
Autor Wiadomość
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



  Wysłany: Pon Sty 17, 2011 18:24   [r200] czy znowu uszczelka ? pod głowicą ?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 8v Rok produkcji: 1998

Cześć, dziś problem... jadę do pracy, raptem mam może 10km po 5km temp silnika wendruje prawie w okolice maxa...
pojechałem do mechanika...i podobno znowu uszczelka..a robiona była cała niecałe 20 tyś km temu..
wiem,ze temat max wałkowany i pewnie dostane bana za niego
Ale jaką teraz brać uszczelkę aby nie było problemu - ten nowy typ to który ?
(bo mi łapy..ku...wa już opadły..)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Sty 17, 2011 18:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 17, 2011 18:26   

No dobrze, ale czemu ta temperatura tak mocno poszła do góry ??
Może termostat się nie otwiera.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Pon Sty 17, 2011 18:30   

leszczu19901, oj mechanikiem nie jestem, ale jest nim moj kuzyn, pierwsza opcja był termostat, szybkie zakupy w intercarsie i co i dupa, termostat ok
Zadzwonił do mnie i mówi,ze ..uszczelka..
a temp - dlaczego tak szła do góry ? to nie wiem, sprawdzał temp silnika i po chwili podchodziła od razu do 107 stopni..
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 17, 2011 18:34   

skoro temp tak idzie do gory to musi kompresja ostro isc w uklad.jesli idzie w uklad to musisz miec weze napuchniete i po odkreceniu korka bablowanie w zbiorniczku.
 
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Pon Sty 17, 2011 19:19   

polofix, szczerze.. cholera wie...

zadzwonię do niego zapytam w czym sprawa, bo mi coś mówił,ale, że.. usłyszałem uszczelka to wiecie jaka jest reakcja. ..............rece do ziemi..

PS. Ktoś ten nowy typ uszczelki ..pamięta,aby nie było kolejnej wtopy z nią..

[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 19:19 ]
Info: od kuzyna: wydmuchało uszczelkę, biały płyn chłodniczy, w oleju woda, a w płynie olej (wszystko sie wymieszało).. czyli wesoło to nie jest...
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 17, 2011 19:28   

muzyczny_rover napisał/a:
czyli wesoło to nie jest...

No nie jest. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Pon Sty 17, 2011 19:29   

Na nowej uszczelce przejechałem tylko 19 tyś km..
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 17, 2011 19:34   

muzyczny_rover napisał/a:
Na nowej uszczelce przejechałem tylko 19 tyś km..

Ale nie o to chodzi. Mnie to ciekawi dlaczego silnik się zagrzał ?? Bo jak by się nie przegrzał to byś jeździł dalej na tej uszczelce. :wink: Co z tego, że zrobisz znowu uszczelkę jak silnik znowu się przegrzeje i znów masz powtórkę z rozrywki.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 17, 2011 19:36   

Z jakiegoś powodu musiało ją wydmuchać, albo uszczelka d*** warta, albo głowica.blok krzywy (ale to się sprawdza przed złożeniem) albo mechanik dupa i spartaczył robotę.

Radzę następnym razem wziąć gwarancję z warsztatu na to, jeśli nie chcą dać to podziękuj bo widocznie sami boją się tego.

Może układ chłodzenia nie drożny lub zatkany? Może pompa wody umarła.

P.S.
Te silniki pracują w nieco wyższych temperaturach niż innych marek (jakieś 10/15°C w górę czyli 100/105°C).

Pozdrawiam
 
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Pon Sty 17, 2011 19:43   

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19961
Tu masz wszystko o uszczelce nowej i starej. Str. nr 6 numery wiekszosci dostepnych uszczelek ,mozesz jeszcze przeczytac rowniez ostatnia strone z tego tematu. :wink: Pozdr.

[ Dodano: Pon Sty 17, 2011 19:43 ]
ADI-mistrzu napisał/a:
Te silniki pracują w nieco wyższych temperaturach niż innych marek (jakieś 10/15°C w górę czyli 100/105°C).

Bez przesady , normalnie sie utrzymuje temperatura 90-95 stopni. Do 105 jesli dochodzi to cos jest nie tak bo 103-104 wlacza sie wentylator i chlodzi do ok 95 stopni. Przy 105 stopniach zobaczyl bys nagly skok na wskazniku, ten jeden stopien wlasnie robi taka roznice bo to sygnal nie bezposrednio z czujnika. Pozdr.
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pon Sty 17, 2011 19:51   

Na wskaźniku to właśnie bezpośrednio z czujnika z tego co wiem, dlatego też są dwa a nie jeden (ECU + "pulpit").
I owszem, przy 105°C się załącza wentylator, ale czy przy 95°C wyłącza to pewien nie jestem, obstawiał bym nieco wyżej ale kłócić się nie chce, pewności nie mam.
 
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Pon Sty 17, 2011 19:55   

ADI-mistrzu, kompletnie nie wiem co i jak było robione, too mechanik z mojej rodziny - więc wierze mu po prostu na słowo.
Co do uszczelek - najpierw muszę chyba wiedzieć..do jakich on ma dostęp...
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pon Sty 17, 2011 21:38   

co do temperatury to moze byc normalna sprawa.poszla kompresja, w pompie wody zrobil sie korek powietrza i temperatura skakala gwaltownie.a teromostat mogl nie otworzyc na chlodnice bo mial bledna temp. a ten mechanik z rodziny nie oszczedzil czasami na nieplanowaniu glowicy?
 
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Pon Sty 17, 2011 21:41   

dzwoniłem, mówił, że głowice zawsze dają do planowania..
ale kurde po 19 tysiach taki strzał...:(
 
 
bandieta 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 145
Skąd: śląsk



Wysłany: Pon Sty 17, 2011 22:38   

A szpilki nowe czy użył starych ?
 
 
keczu 




Pomógł: 121 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Wto Sty 18, 2011 07:37   

ADI-mistrzu napisał/a:
I owszem, przy 105°C się załącza wentylator, ale czy przy 95°C wyłącza to pewien nie jestem, obstawiał bym nieco wyżej ale kłócić się nie chce, pewności nie mam.

Ale ja mam , sprawdzane z podlaczonym (104 nie 105 stopnia) kompem i sygnal z czujnika jest przetworzony w ECU zeby wskaznik nie skakal ze skokami temp. :wink:
ADI-mistrzu napisał/a:
dlatego też są dwa a nie jeden (ECU + "pulpit").

Nie wazne ze sa dwa jeden steruje silnikiem a drugi na wskaznik ,tez wlasnie przez ECU.
polofix napisał/a:
co do temperatury to moze byc normalna sprawa.poszla kompresja, w pompie wody zrobil sie korek powietrza i temperatura skakala gwaltownie.a teromostat mogl nie otworzyc na chlodnice bo mial bledna temp. a ten mechanik z rodziny nie oszczedzil czasami na nieplanowaniu glowicy?

Bla ,bla,bla niby tak ,ale bez sensu :roll:

[ Dodano: Wto Sty 18, 2011 00:27 ]
muzyczny_rover napisał/a:
Co do uszczelek - najpierw muszę chyba wiedzieć..do jakich on ma dostęp...

Do kazdych jakie zamowi, dostepne sa wszystkie :roll:
muzyczny_rover napisał/a:
dzwoniłem, mówił, że głowice zawsze dają do planowania..

To ile zebrane jest tej glowicy bo limit to 0.2mm, wiecej to tuleje wjada ci w glowice, chyba ze byla nowa uszczelka z podkladka.

[ Dodano: Wto Sty 18, 2011 07:37 ]
Poza tym temat HGF to naaaajbardziej opisana sprawa na tym forum po co pisac w kolko to samo. Pozdr.
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Wto Sty 18, 2011 19:38   

bandieta, jak robiłem dwa lata temu, były kupione nowe, teraz też.
Co do reszty.. no cóż auto już się robi..
Ale chyba odeszła mi wena, chciałem zmienić auto w 2011 roku i chyba tak zrobię...
Zrobiłem lekki rekonesans... kasy włożonej w rovera.. no cóż..ładna sumka mi wyszła :)
a taki był kochany, może pora na MG ZR..ale tam znowu ten typ silnika i uszczelka i zabawa od nowa?
 
 
kalitus84 



Dołączył: 16 Gru 2010
Posty: 57
Skąd: Jelenia Góra



Wysłany: Wto Sty 18, 2011 23:07   

po 2000 roku zmodyfikowano silnik i juz nie ma problemu z hgf ja mam r25 z 2002 i ponad 160 tyś km i nigdy nie była robiona uszczelka pod glowica a dodam ze silnika nie oszczedzam jak potrzeba to do odcinki wale . a po drugie jak wymienialem uszczelke kolektora ssacego (dolotowego) to doraznie wywalilem zaworek kulowy o ktorym mowa juz byla wczesniej na forum . troszke wolniej sie nagrzewa . ale mam spokoj i sie nie martwie hgf raz na tydzień sprawdzam poziom płynu i nie ubywa . pozdrawiam

[ Dodano: Wto Sty 18, 2011 23:07 ]
pod koniec lutego lece do anglii to bede u ojca w r75 wymienial uszczelke kolektora ssacego i wywale zaworek kulowy i tez bedzie mial spokoj . takze wywal zaworek kulowy i na zimnym nie wstawiaj mu w pi.... a bedzie zył i pilnuj płynu ma być norma a tak na marginiesie jak ktos ma angola w polsce a nie ma przegladu to mozna załatwic mot hehe sam to robie w domu w polsce mam dostep to pustych formularzy wystarczy wypelnic wydrukowac i smigac
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Wto Sty 18, 2011 23:29   

kolega moj ma mg z nowszysch rocznikow 1,4 16v i 2 lata temu robil uszczelke.przebieg 120tys km udokumentowany.
 
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Sro Sty 19, 2011 06:49   

a to nawet nie sadziłem,ze w końcu problem uszczelki został wyeliminowany...celuje w rok 2004 z MG ZR..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R214 Si] Czyżby znowu uszczelka pod głowicą?
Lukasz_m Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Pią Wrz 21, 2007 14:47
Lukasz_m
Brak nowych postów [R200] Uszczelka pod głowica?!
Naki17 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Lut 06, 2013 13:31
Remigiusz
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r] Uszczelka pod głowicą
RADEK88 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Kwi 30, 2009 16:25
RADEK88
Brak nowych postów [r200 1,4 16v] Uszczelka pod głowicą i nowe pierscienie.
bula21 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pią Paź 29, 2010 08:21
oprawca_1978



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink