Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 101 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Wto Sty 18, 2011 18:39 [R620] Sprzęgło
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Panowie, od niedawna zaczęło mi ślizgać sprzęgło i muszę wymienić, pytanie zachodzi na jakie? Znam kilka dobrych marek ale te są w kosmicznej cenie. Dzwoniłem do Tomiego i on poleca sprzęgło firmy National. Cena jest dobra a on twierdzi ze nie ma żadnego problemu z tym sprzęgłem. Co myślicie?
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sty 18, 2011 18:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 101 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro Sty 19, 2011 18:12
Tylko że Ty masz diesla a to troszkę słabszy wóz ale mimo to dziękuje za odpowiedź
[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 18:12 ]
Chyba się nie doczekam odpowiedzi bo chyba nie mogę na nikogo liczyć. Człowiek pyta, prosi a każdy ma to w dupie i tylko odpowiada na pierdoły typu światła, antena itp. No faktycznie to bardzo poważne usterki Chciałem żeby mi ktoś doradził a tu lipa. Chyba popytam gdzie indziej bo tu nie można na was liczyć.
Przesadzasz takeda trochę ... nikt tutaj nie siedzi 24h na dobę czekając o co łaskawie zapytasz .... 600ti jest bardzo niewiele stąd tez nie ma co liczyć, że hurtowo będziesz otrzymywał odpowiedzi.
Skoro Tomi polecał Nationala to widocznie nie ma z nimi problemu. A z drugiej strony proponuję poczytać troche .... sprzęgło w dieslu ma taką samą średnicę jak u Ciebie (228mm) obciażenia sprzęgła skrzyni i innych elementów napędu są dobierane pod moment obrotowy a nie moc a te w 600SDi i 600ti są podobne.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 101 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro Sty 19, 2011 19:20
O i proszę, wystarczy napisać małego wulgaryzma a tu od razu odpowiedź, Brt po części masz rację ale sam popatrz na tematy, ludzie pytają o bzdury i odp niemal natychmiast, wydaje się że mój temat tez nie jest trudny. Pisałem do ludzi z forum którzy mają taki sam wóz lub silnik, pisałem nawet na gg i co? Nic, a dostępni na forum są cały czas. Pisałem wcześniej temat o Blow off, zainteresowanie było duże i to od posiadaczy takiego motoru jak u mnie więc dlaczego w sprawie sprzęgła cisza? To że Tomi poleca to nic nie znaczy, on tym handluję więc żaden z niego doradca, ja chcę odp od chociaż jednej osoby która takie sprzęgło użytkuje (National), Co do mocy jak napisałeś to się nie zgodzę bo SDI może ma taki sam moment ale i tak przy Ti śpi jak sanki.
[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 19:09 ]
aha i tema napisałem prawie 24h temu i nic, lepiej odp na temat durnej anteny czy świateł. A ja mam poważną usterkę bo sprzęgło ślizga i muszę coś na dniach kupić a to troszkę kosztuje i nie chcę się wpakować w g.... i kupić byle co bo Tomi poleca. Sam wiesz że Ti to szybki i mocny wóz wiec sprzęgło też musi być dobre. Wiem że jest LUK czy VALEO ale nie sztuka wydać około 1tys zł i mieć to samo co National które kosztuje 450zł
[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 19:20 ]
Pytanie tylko czy cena = się jakość
Jakoś do tej pory brałem to co Tomi polecał i się nie przejechałem .... przecież tak właściwie to już wybrałeś valeo albo LUKa, bo co tam jakiś National .... a nie sądzisz, że Tomi gdyby "leciał na kasę" to nie polecałby najtańszego Valeo, tylko powiedział pewnie, ze do takiego auta to nic innego jak oryginał ..... Ale to wolny kraj ... wybierzesz wg własnego uznania, ja dalej w procesie decyzyjnym dot. sprzegła nie zamierzam brać udziału ... a o mechanice momencie i takichtam to jednak proponuję poczytać, bo jesteś w błędzie ... ja kończę udział w tym temacie.
PS. Proponuję jeszcze rozważyć temat regeneracji sprzęgła ... miałbyś wtedy swój oryginał z nowymi okładzinami, poprawionym dociskiem i nowym łożyskiem oporowym ....
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 101 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro Sty 19, 2011 19:32
Brt napisał/a:
Jakoś do tej pory brałem to co Tomi polecał i się nie przejechałem .... przecież tak właściwie to już wybrałeś valeo albo LUKa, bo co tam jakiś National .... a nie sądzisz, że Tomi gdyby "leciał na kasę" to nie polecałby najtańszego Valeo, tylko powiedział pewnie, ze do takiego auta to nic innego jak oryginał ..... Ale to wolny kraj ... wybierzesz wg własnego uznania, ja dalej w procesie decyzyjnym dot. sprzegła nie zamierzam brać udziału ... a o mechanice momencie i takichtam to jednak proponuję poczytać, bo jesteś w błędzie ... ja kończę udział w tym temacie.
PS. Proponuję jeszcze rozważyć temat regeneracji sprzęgła ... miałbyś wtedy swój oryginał z nowymi okładzinami, poprawionym dociskiem i nowym łożyskiem oporowym ....
to znaczy w jakim błędzie?
[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 19:32 ]
a sprzęgła jeszcze nie wybrałem dlatego pytam na forum. A co do Tomiego to owszem ja jeszcze się nie zawiodłem choć wiele u niego kupiłem ale znam takich co się zawiedli dlatego wole zapytać użytkowników National a nie sprzedawcę.
W sensie momentu itp. To ze diesel jest słabszy, nie znaczy że mniej obciąża sprzęgło ... niższa moc wynika z obrotów silnika (moc = moment x obroty) Twoje 200 KM bierze się stąd, ze masz podobny moment jak diesel, ale obroty silnika prawie 2x większe ... prosta matematyka i powyższy wzór dają odpowiedź, skąd w dieslu "tylko" 105KM a w ti 200KM. Diesel nie bez powodu jest ciężki i masywny, powód to właśnie przenoszony moment przy dość niskich obrotach silnika, stąd właśnie większe wymiary, masy itp. w porównaniu do silników benzynowych o podobnej mocy.
[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 19:49 ]
PS. serio się zastanów nad regeneracją
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 101 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro Sty 19, 2011 19:54
owszem ale to nie zmienia faktu że nie ma co porównywać tych aut. Wiem o tym co napisałeś. Ale w sumie co mnie to obchodzi skoro sprzęgło u mnie oddaje ducha?
[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 19:54 ]
Brt napisał/a:
W sensie momentu itp. To ze diesel jest słabszy, nie znaczy że mniej obciąża sprzęgło ... niższa moc wynika z obrotów silnika (moc = moment x obroty) Twoje 200 KM bierze się stąd, ze masz podobny moment jak diesel, ale obroty silnika prawie 2x większe ... prosta matematyka i powyższy wzór dają odpowiedź, skąd w dieslu "tylko" 105KM a w ti 200KM. Diesel nie bez powodu jest ciężki i masywny, powód to właśnie przenoszony moment przy dość niskich obrotach silnika, stąd właśnie większe wymiary, masy itp. w porównaniu do silników benzynowych o podobnej mocy.
[ Dodano: Sro Sty 19, 2011 19:49 ]
PS. serio się zastanów nad regeneracją
przemyślę zagadnienie, bo kto wie czy Ty nie okażesz się najlepszym doradcą w tym temacie. dzięki Brt
Auta może inne w sensie dynamiki ... ale jeśli chodzi o technikę, to właśnie w gamie sześćsetek ti jest najbliżej spokrewniony właśnie z dieslem SDi. Wystarczy rzut oka pod maskę ... skrzynia, dół silnika, ułozenie osprzętu, chłodnice itd. są (prawie) takie same .... A wywód, o sprzęgle wynikał z tego, że napisałeś, ze kolega ma slabiutkiego diesla chciałem pokazać, ze sprzegła mimo znacznej różnicy mocy są właściwie identyczne
Dodam jeszcze, że mój R jeździ na regenerowanym i sprawuje się bez problemów, i że w alfie prawdopodobnie też się zdecyduję na regenerację (co mnie niestety niedługo czeka )
Ja nie napisałem, że są takie same .... ale że "sprzęgło w dieslu ma taką samą średnicę jak u Ciebie (228mm) " a to właśnie wynika z tego, ze przenoszą podobne momenty obrotowe
Miałem na myśli średnicę (228mm), bo ona decyduje o przenoszonym momencie i jest taka sama w obu przypadkach ... nie widziałem sprzęgła od ti, ale różnica pewnie tkwi w innym osadzeniu wieloklinu, może grubości tarczy lub czymś takim , bo nawet ilość zębów się zgadza ... nie wnikam dalej w temat, bo nie to jest problemem .... oki ale odbiegamy od tematu Moze kiedyś będzie okazja porównać oba sprzęgła z ciekawości
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 101 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro Sty 19, 2011 20:48
A powiedz mi taką rzecz. Czy akumulator za mały może być problemem w trakcie odpalania gdy auto jest zagrzane? Jak jest zimny to pali jak zegarek ale jak ciepły to czasem troszkę zamiesza a potem zapali bez problemu i tak od roku choć nie zawsze bo czasem jak jest ciepły to tez pali od sztycha.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sty 2011 Posty: 101 Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: Sro Sty 19, 2011 21:17
Hmm pytanie jaki czujnik? Wiesz ogólnie nie narzekam ale czasem mnie to irytuje i pomyślałem że można coś z tym zrobić a dodam że już wiele w nim zrobiłem.
dwa przychodzą mi do głowy ... albo czujnik temperatury silnika, albo czasam w ten sposób objawia się agonia czujnika położenia wału ... ale czy to to, to trudno powiedzieć tak na sucho ....
Jak rozrusznik na ciepłym wolniej kręci to moga być w nim tulejki. Co do tego że ja mam diesla to nie napisałem że jest dobre u mnie, Zakładam Valeo do 3 auta, nissan miał 150 kucyków i też nie było problemów, mówie o jakosci gwarantowanej przez marke. Co do innych zdazało mi sie wymieniać tanie sprzęgło a potem wyjmować wymieniać wkąłdać wyjmować wymieniać na Valeo z dopłąta wkładać:) Przed miesiącem zastanawiałem się pomiędzy national 350 zł a valeo 650 zł, do SDi, ja wybrałem valeo choc na forum na nationala nikt nie narzekał, niestety nie było opini użytkowników którzy zrobiliby conajmiej 50 tkm na nim, nie ryzykowałem. Wybór nalezy do ciebie. Twoja kasa twoje ryzyko.:)
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Czw Sty 20, 2011 07:58
Ja zmieniałem sprzęgło na Valeo i nie ma z nim absolutnie żadnych problemów. Zastanawiałem się nad wzmacnianym, ale czas mnie przycisnął i wsadziłem to co było akurat w sklepie. Rok później(18000km), ściągałem skrzynię do wymiany łożysk, na tarczy nie było widać żadnego zużycia(nawet napisy na okładzinach się nie starły). Przeglądam czasami różne fora, i nie zauważyłem, żeby ktoś narzekał na Nationala, więc chyba też nie jest zły.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum