Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Nadpobudliwy ABS
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Nadpobudliwy ABS
Autor Wiadomość
Segi 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 7
Skąd: Tczew



  Wysłany: Nie Sty 16, 2011 22:26   [R75] Nadpobudliwy ABS
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam wszystkich fanów Roverków i MG.
To mój pierwszy post na forum, aczkolwiek uważnie śledzę Wasze konwersacje od ponad roku - w tym czasie wiedza zawarta w postach przydała się kilkukrotnie do zdiagnozowania i usunięcia usterek w moich Roverach. Tym razem jednak nie znalazłem posta odpowiadającego mojemu problemowi, więc zmuszony jestem poprosić Was o pomoc.

Ostatnio odebrałem mojego 75 od lakiernika. Prace obejmowały położenie nowego lakieru na kilku elementach i ogólne odświeżenie karoserii. Niestety - po odbiorze auta pojawił się problem z hamowaniem. Podczas wytracania prędkości np. przed zakrętem, kiedy wskazówka prędkościomierza znajduje się już pomiędzy 30-40 km/h, pojawia się pulsowanie pod hamulcem - uaktywnia się ABS. Byłoby wszystko ok, gdyby działo się tak tylko podczas faktycznego blokowania się kół na jakiejś śliskiej nawierzchni, niestety ABS włącza się za każdym razem gdy hamuję poniżej 40 km/h - nawet przy prędkościach rzędu 10 km/h.

Co ciekawe, podczas hamowania przy większych prędkościach hamowanie odbywa się normalnie, tzn. ABS uruchamia się tylko wtedy, kiedy jest to konieczne, a siła hamowania jest taka jak zawsze.

Na desce nie pojawia się żadna informacja o problemie z ABS. Dodam jeszcze, że z powodu planowanego oddania auta do lakierowania na początku grudnia, nie wymieniałem w nim opon na zimowe - jeżdżę na letnich Yokohamach, które zakupiłem w lipcu (nowe). klocki i tarcze nie były wymienione przez cały 2010 rok - nie było objaw takiej konieczności. Ogólnie nie przeprowadzałem żadnych prac przy hamulcach i czujnikach.

Mam nadzieję, że powodem uaktywniania się ABS są opony letnie. Auto jest codziennie używane, dość intensywnie, bardzo zadbane i dofinansowane - wszelkie usterki staram się usuwać natychmiast po zlokalizowaniu, więc powyższy problem nie powinien być związany z jakimikolwiek zaniedbaniami. Proszę o Wasze opinie - co sądzicie?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 16, 2011 23:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 16, 2011 22:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Sty 16, 2011 22:48   

po 1 jedź na komputer sprawdzić czujniki,jeszcze dziś chyba widziałem temat o ABS z podobnymi objawami...

[ Dodano: Nie Sty 16, 2011 22:48 ]
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=64235
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sty 17, 2011 23:22   

U mnie był to pierścień uszkodzony przez elementy szczek hamulca ręcznego .
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
Segi 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 7
Skąd: Tczew



Wysłany: Wto Sty 18, 2011 11:37   

Mam zamiar oddać auto do serwisu na komputer w tym tygodniu - gdy będę znał diagnozę napiszę stosownego posta.

Ile kosztowała naprawa?
 
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 18, 2011 16:27   

Mnie grosze zalozylem uzywana piaste za 30zl. w bdb stanie :D
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
Segi 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 7
Skąd: Tczew



Wysłany: Wto Sty 18, 2011 17:23   

Dałem auto na badanie i komputer nie pokazuje żadnych błędów.

Problemów z tarczami i klockami nie ma, czujniki sprawne, wszystkie koła kręcą się z taką samą prędkością.

Podejrzana była pompa, ale też została wyeliminowana, więc pozostaje kwestia pierścienia. Zirytował mnie koszt zlokalizowania wadliwego pierścienia.

Umówiłem się z warsztatem na piątek celem zdjęcia kół i demontażu poszczególnych el zawieszenia, by zlokalizować pierścień. Czy jest możliwość zlokalizowania wadliwego komponentu w inny sposób niż demontaż? Może poprzez zdjęcie czujników? Czy nie zostaną one uszkodzone podczas próby wyjęcia ich?

Jeśli ktoś ma namiar na używaną piastę w dobrym stanie - będę wdzięczny za pomoc .

Obecnie mam odpięty abs (wyłączył się także prędkościomierz) i w tym stanie poczekam do piątku.

30 PLN za piastę to jak za friko :lol:
 
 
 
dzieju 
Instytucja wspierająca




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 874
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 18, 2011 21:03   

Dokladnie :D bo najelpiej jak pojedziez do autozlomu i na miejscu pogadasz ja bralem kilka zaczy sprezyny na tyl , zderzak etc.
_________________
Naprawa VIS - brak mocy i duze spalanie w silnikach V6
http://forum.roverki.eu/v...p=648924#648924
You tube
http://www.youtube.com/user/dzieju80
http://www.facebook.com/grzegorz.ciekot
 
 
 
stazaj88 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 91
Skąd: Koszęcin



Wysłany: Wto Sty 18, 2011 22:24   

Segi Z tego co mi wiadomo licznik jest napędzany impulsami z prawego przedniego czujnika - nie lepiej lepiej odłączyc lewy czujnik, prawy podpiąc spowrotem, i licznik będzie działał?

Nie polecam wyciągania czujników abs z przodu, nie wiem jak z tyłem

Mam taką piastę tel:663-74-74-19
 
 
 
Segi 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 7
Skąd: Tczew



Wysłany: Sro Sty 19, 2011 21:23   

Do piatku wytrzymam bez predkosciomierza. Bardziej zastanawia mnie czy jest mozliwosc sprawdzenia pierscieni bez demontazu tych wszystkich el. Zawieszenia - 4x150 pln zeby tylko sprawdzic ktory padl to troche drogo jak na moj gust. Mozecie cos doradzic?

Co do piasty - jak bede wiedzial ktora dokladnie, to sie odezwe, dzieki.
 
 
 
wczerniec 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 111
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Sty 20, 2011 23:54   

ja miałem ten sam objaw ABSu. ale do tego huczenie łożyska mechanik określił że to (W moim przypadku lewy tył) wymieniłem piaste z łożyskiem na używke i cisza, nic nie huczy i ABS znowu działa prawidłowo
 
 
wiki123556 



Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 1
Skąd: Puławy



Wysłany: Pią Sty 21, 2011 13:15   

u mnie Panie kolego byl walniety PIERŚCIIEN MAGNETYCZNY bo mi uszkodzili poprzez wymiane czujnika co barany. Powodzonka :lol: :lol: :cry:
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Lut 24, 2011 21:18   

W przypadku pęknięcia pierścienia z reguły zapala sie kontrolka ABS-u. Z tego co pisałeś auto stało przez jakiś czas u lakiernika a tam przy pracach przygotowywachczych nie żałuje się wody. Podejrzewam punktowe wżery korozyjne o kształcie odpowiadającym okładzinie klocka, może to powodować pulsowanie pedału hamulca a nawet efekty akustyczne podobne do pracującego ABs-u

[ Dodano: Czw Lut 24, 2011 21:18 ]
czasem wypadałoby odpowiedzieć nawet na najgłupszy post
_________________
rom
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink