Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Maksymalne obroty silnika, turbina
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Maksymalne obroty silnika, turbina

MAX obroty w R75 diesel
4,0-4,5tys/obr
33%
 33%  [ 9 ]
4,5-5,0tys/obr
44%
 44%  [ 12 ]
5,0-5,5tys/obr
14%
 14%  [ 4 ]
5,5-6,0tys/obr
7%
 7%  [ 2 ]
Głosowań: 27
Wszystkich Głosów: 27

Autor Wiadomość
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

  Wysłany: Sob Lut 05, 2011 08:45   [R75] Maksymalne obroty silnika, turbina
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Coś niepokojącego dzieje się z moim R mianowicie przy przyspieszaniu tak od mniej więcej 1,8tys/obr strasznie dymi na czarno. Tylko, co mnie w sumie dziwi przy obciążeniu w czasie jazdy.Kiedyś problem rozwiązałem, chodziło wtedy o przeciek na wężu do intercoolera, ale teraz już ręce opadają.Ostatnio próbowałem wejść na max obroty, tak na biegu jałowym, ale obrotomierz doszedł do 4,7tys/obr i za nic nie chce wejść na wyższe, nawet zapłonu jeszcze nie odcinało.Max to przecież 6tys/obr.Jak jest w waszych R czy może dieselki tak mają?
Ostatnio zmieniony przez apples Sob Sie 20, 2011 14:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 05, 2011 08:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Sob Lut 05, 2011 09:53   

lukasz5992 napisał/a:
obrotomierz doszedł do 4,7tys/obr
no i mniej więcej tyle powinno być.
lukasz5992 napisał/a:
Max to przecież 6tys/obr.
do 6000obr/min jest wyskalowany obrotomierz, a tego typu wskaźniki zawsze są z lekkim zapasem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 05, 2011 10:05   

Czyli o obroty nie muszę się martwić, pozostaje jednak kwestia tego dymienia.Dodam jeszcze, że kopci ciągle nie jak to na ogół w dieslu puszcza czarnego bączka.
_________________
„Jeśli cel przyświeca, sposób musi się znaleźć.” A.Sapkowski
 
 
 
domel-x 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 505
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Sob Lut 05, 2011 10:13   

lukasz5992 napisał/a:
tak na biegu jałowym, ale obrotomierz doszedł do 4,7tys/obr i za nic nie chce wejść na wyższe,

na jałowym niesprawdzałem bo niewolno,ale na biegu to max pod 4,5tys podchodzi
cos może z zasłabym ciśnieniem doładowania masz,musisz posprawdzac wszystkie rury ,cooler
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Lut 05, 2011 10:35   

lukasz5992, sprawdź EGR. Przez niego są bardzo częste kłopoty z dymieniem. No, a po za tym filtr powietrza, też jest bardzo ważny w CDT.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 05, 2011 11:16   

EGR czyściłem, kolektor ile mogłem też, ale niema żadnej różnicy już nie wiem co to może być.Ciekawi mnie jeszcze kwestia turbo bo tak gdzieś od 2tys obr zaczyna tak cicho jakby gwizdać po chwili przestaje mówię tu o sytuacji gdy jadę, a pedał gazu wciśnięty jest do oporu.Im niższy bieg tym lepiej to słychać.To jest normalne???
_________________
„Jeśli cel przyświeca, sposób musi się znaleźć.” A.Sapkowski
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 05, 2011 11:29   

Gwizdać nie powinno.
Może masz dziurawy intercooler, wtedy gwizda powietrze przez nieszczelność.
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 05, 2011 11:48   

Pieta, jak sprawdzić czy jest szczelny może jakiś patent?
_________________
„Jeśli cel przyświeca, sposób musi się znaleźć.” A.Sapkowski
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lut 05, 2011 11:57   

lukasz5992, mojego wkręcałem na maxa i przy 4700rpm odcinał się.
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 05, 2011 12:30   

lukasz5992 napisał/a:
Pieta, jak sprawdzić czy jest szczelny może jakiś patent?

Szukaj przecieków oleju, jak dmucha to przy okazji olejem troszkę pluje. Razem z powietrzem dolotowym idzie odrobina oleju z odmy a może nawet z turbiny.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Lut 05, 2011 12:59   

lukasz5992, najczęściej wyskakuje "klanko" które wchodzi do IC od przodu. Dobrze to widac po zdjęciu zderzaka. Co do gwizdania turbo, to leciutko powinno by słychac świst, ale tylko minimalnie, taki jest CDT, bo inne silniki np JTD, to turbina zagłusza tam silnik i miły dla ucha świst słychac. W naszych CDT powinno lekko by słychac w okolicach 2000rpm, ale na pewno nie powinno gwizdac.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Lut 05, 2011 13:09   

lukasz5992, http://forum.roverki.eu/v...p=468006#468006 i http://www.the75andztclub...818&postcount=2

Na przyszłość http://forum.roverki.eu/v...p=493181#493181
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 05, 2011 13:46   

apples, czytałem wszystko to ale dzięki za linki zwłaszcza ze zdjęciami.Więc pytanie mam już tylko 1 czy da się jakoś to kolanko z tworzywa założyć bez zdejmowania zderzaka bo coś czuje że opornie będzie schodził?
_________________
„Jeśli cel przyświeca, sposób musi się znaleźć.” A.Sapkowski
 
 
 
VMatas 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 09 Mar 2010
Posty: 609
Skąd: Pszów

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 05, 2011 23:19   

http://www.the75andztclub...ead.php?t=76154
_________________
Land Rover Discovery 3 2.7 HSE
 
 
 
lukasz5992 




Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 194
Skąd: Świętokrzyskie

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 06, 2011 12:54   

VMatas, Dzieki za link.Może ktoś światły będzie wiedział czy da się ten króciec od intercoolera można włożyć nie zdejmując zderzaka.
_________________
„Jeśli cel przyświeca, sposób musi się znaleźć.” A.Sapkowski
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 06, 2011 19:39   

lukasz5992 napisał/a:
strasznie dymi na czarno. Tylko, co mnie w sumie dziwi przy obciążeniu w czasie jazdy
jak ma większe obciążenie i dasz mu ostro gazu to na czarno zadymi, co może być też związane moim zdaniem z uszkodzonym wtryskiwaczem - końcówka nie rozpyla, tylko leje ropę...
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Nie Lut 06, 2011 21:24   

lejący wtrysk objawia się niebieski kopceniem.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 06, 2011 23:47   

na niebiesko dymi jak olej przepala, lejący wtrysk leje więcej i więcej spala i więcej czarnego dymu który bierze się z przepalanej ropy :)

o ile mi wiadomo, to przez wtryskiwacze nie płynie olej :lol:
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Pon Lut 07, 2011 08:23   

kris-tofer napisał/a:
na niebiesko dymi jak olej przepala, lejący wtrysk leje więcej i więcej spala i więcej czarnego dymu który bierze się z przepalanej ropy :)

o ile mi wiadomo, to przez wtryskiwacze nie płynie olej :lol:


PŁYNIE olej , ale napędowy

[ Dodano: Pon Lut 07, 2011 08:23 ]
przy tym dymieniu idzie wyczuć zapach ropy.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Warager 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 93
Skąd: Szczecin

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 07, 2011 08:33   

Witam!

Sprawdź jeszcze pod grubym wężem założonym na EGR, czasem opaska (zamiennik) jest za wąska, albo wyrobiona i tam jest nieszczelność i stąd też może być to świszczenie. Skłaniam się ku tezie moich poprzedników, że to może być lejący wtrysk.

pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Maksymalne obroty i tłumik.
krzychu0808 Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Gru 15, 2010 15:09
krzychu0808
Brak nowych postów [R75] Zła praca silnika, niskie obroty silnika
boomi19lca Rover serii 75, MG ZT 20 Czw Gru 22, 2011 15:51
joannak25
Brak nowych postów [MG ZT] Obroty silnika - 1.8
porek333 Rover serii 75, MG ZT 18 Pon Gru 29, 2008 23:06
porek333
Brak nowych postów [R75] Obroty silnika CDT
boss.007 Rover serii 75, MG ZT 14 Czw Lis 13, 2008 21:14
boss.007
Brak nowych postów [R75] Obroty silnika
jarztom Rover serii 75, MG ZT 9 Wto Sie 21, 2012 15:06
rafalmis1



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink