Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Niewłaściwa praca silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Niewłaściwa praca silnika
Autor Wiadomość
domel_600 



Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 2
Skąd: puławy



Wysłany: Nie Maj 04, 2008 16:20   [R600] Niewłaściwa praca silnika
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam wszystkich i przedewszystkim proszę o pomoc w znalezieniu fachowca który pomoże naprawić usterkę.
No chyba że ktoś wie co to może być to również prosze o sugestię.
Przejdźmy do rzeczy, problem jest taki że w samochodzie falują obroty w zakresie 600-1000. Jedzie tylko do 3000 i nijak nie idzie przekroczyć tych obrotów.
Zapala sie kontrolka ("fachowiec" mówi że silnik przecgodzi w tryb awaryjny) i jedzie nie więcej jak 60km/h.

No i najgorsze... nie jest to zawsze. Pół biedy jakby było zawsze bo jadę do mechanika i on stwierdza usterkę, widzi na czym polega a najczęściej jest tak że dzieje mi się to w trasie jak na złość a w okolicy zamieszkania już jest ok.

Kolejny problem że włożyłem w to już ponad 3000 zł i nic. nadal to samo.

A uwieżcie że jechać 200km nei przekraczając 60km/h nie jest wesoło :roll:


Sam się za to nie biorę więc proszę o pomoc w znalezieniu fachowca w województwie LUBELSKIM! Pojadę, zapłacę ale żeby było zrobione.
Na 100%.

Mechanicy stwierdzali usterki turbiny ale okazała się wporządku, jakieś czujniki, też nowe są nadal to samo. Zebrało się kilku i stwierdzili że to pompa wtryskowa, 2 wizyty u mechanika (najlepszego w okolicy i polecanego) i wydatek 2000zł i nadal to samo.

Niewiem już czy jemu oddawać czy nie.

Samochód ma nowy rozrząd, świece itd... podsatwowe rzeczy wymnieniałem po kupnie czyli z tym niema problemu.

Proble jest też że niekażdy chce się podjąć zrobienioa rovera.

Chłopaki dłubią i nic, poprawia się na dzień czy dwa i to samo dalej.
Strach nawet gdzieś dalej jechać.

Proszę o pomoc i polecenie mi fachowca który naprawdę ma pojęcie i to zrobi!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Sty 22, 2011 23:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 04, 2008 16:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Nie Maj 04, 2008 16:53   

Tak na szybko:
1. Popraw w tytule "600 SDi" a nie TDI :razz: :wink:
2. Sprawdź przewody a w szczególności kostkę obok pompy wtryskowej (oczyść, posprawdzaj styki)
3. Tak się zastanawiam, czy jednak masz wszystko z pompą OK. Mi co prawda falowały lekko obroty w dolnym zakresie - ale wina była w ustawieniu dawki paliwa na pompie wtryskowej.
Czy byłeś w warsztacie, gdzie podpinał się mechanik KTSem?
4. Odpinałeś przepływkę?
5. Jesli zapala Ci sie kontrolka "Check Engine" - warto byłoby odczytać błędy - opis w jaki sposób to zrobić - znajdziesz w artykule na stronie głównej.
6. Sprawdź na stronie klubowej polecane warsztaty - może warto przejechać się troszkę dalej do mechanika znającego się na Roverach oraz mającego Testbooka T4?
7. Czy szukałeś na forum "falujące obroty" ?
8. Poczekaj aż znawcy tematu wrócą z długiego weekendu i naprowadzą Cię na właściwy trop :mrgreen:
9. Głowa do góry: "Pomożecie??!!! POMOŻEMY !! !!" :mrgreen: :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Nie Maj 04, 2008 19:47   

Jak wyżej. Sprawdź kody błędów i podaj chociaż numerki.
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Nie Maj 04, 2008 21:24   

Pierwsze co zrób to odepnij przepływomierz i przejdź się na jazdę próbną jeżeli będzie ładnie się wkrecać na obroty powyżej 2500rpm to znaczy że przepływka jest popsuta. Następnie poodpinaj, przeczyść i pospinaj wszystkie wtyczki przy pompie i przy silniku. Sprawdź gruszkę czy trzyma paliwo i odpowietrz filtr paliwa, wymrugaj sobie kody błedów (instrukcja Strona Klubowa>Techniczny FAQ) i podaj nam numery, potem możesz skasować błedy i obserwować czy "check" Ci mrugnie :roll:
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 08, 2008 09:38   

domel_600 napisał/a:
2 wizyty u mechanika (najlepszego w okolicy i polecanego) i wydatek 2000zł i nadal to samo.

I tak po prostu zostawiłeś sprawę. Skoro nic się nie poprawiło, to za co zapłaciłeś? :roll:

Stosowałeś się do rad kolegów?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
domel_600 



Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 2
Skąd: puławy



Wysłany: Czw Maj 08, 2008 12:11   

piter34 napisał/a:
tak po prostu zostawiłeś sprawę. Skoro nic się nie poprawiło, to za co zapłaciłeś?


nie zostawiłem tylko teraz do niego się udaję, nie zostawie napewno, jeśli nie zrobi to żadam zwrotu pieniędzy, zresztą powiedział że jeśli tego nie zrobi to zwróci, nie wezmie pieniędzy za coś czego nie zrobił. Czyli wydaje się być uczciwy facet.

mcteusz napisał/a:
Jak wyżej. Sprawdź kody błędów i podaj chociaż numerki.


łatwo powiedzieć. to nie jest tak że się świeci cały czas, do tej pory było tak że działo mi się to w trasie a jak podjechałem do mechanika to było już wporządku.
Patrzyli na mnie jak na idiote dlaczego przyjeżdzam ze sprawnym autem i czego chce.
no ale jak by było sprawne to bym nie przyjeżdżał.

ten u którego zostawiłem tyle kasy i do którego teraz jeżdżę przynajmniej uwierzył na słowo i jak powiedziałem że jest to samo to teraz on nim jeździ żeby zobaczyć jak ta usterka wygląda.

String napisał/a:
2. Sprawdź przewody a w szczególności kostkę obok pompy wtryskowej (oczyść, posprawdzaj styki)


zrobione, to jest ok.

String napisał/a:
3. Tak się zastanawiam, czy jednak masz wszystko z pompą OK

nad nią się właśnie ten mechanik zastanawiał no i zrobił jak pisałem, 2 tys poszło na to a problem nadal jest, no a jak on mówi że zrobił to jak ja mam się kłócić.
jak mam sprawdzić czy dobra, to on mechanik.

String napisał/a:
4. Odpinałeś przepływkę?

nie. się zrobi :)

a tak poza tym to dziękuję Wam :)
przynajmniej tu są życzliwi ludzie którzy chcą pomóc :)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 08, 2008 12:18   

domel_600 napisał/a:
to nie jest tak że się świeci cały czas

Nie szkodzi. Jak się znowu zaświeci, to sprawdź kody błędów. One kasują się dopiero po 50-tym odpaleniu samochodu (przekręceniu kluczyka w stacyjce). ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
84junak 



Dołączył: 05 Lut 2011
Posty: 1
Skąd: z polski



Wysłany: Sob Lut 05, 2011 10:17   

witam ja tez posiadam taki problem tylko u mnie jest troszke inaczej tzrymajac pedal gazu na stalych obrotach zapala sie check odpuszczam z gazu i jest dobrze dodam ze tez juz wsadzilem sporo kasy ,pompa,swiecie, wiazka elektryczna przeplywomierz i dalej to samomechanicy rozkladaja rece moze ktos z was mi pomoze rover600sdi,bede wdzieczny za jakakolwiek pomoc :bezradny:
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Sob Lut 05, 2011 12:18   

84junak napisał/a:
witam ja tez posiadam taki problem tylko u mnie jest troszke inaczej tzrymajac pedal gazu na stalych obrotach zapala sie check odpuszczam z gazu i jest dobrze dodam ze tez juz wsadzilem sporo kasy ,pompa,swiecie, wiazka elektryczna przeplywomierz i dalej to samomechanicy rozkladaja rece moze ktos z was mi pomoze rover600sdi,bede wdzieczny za jakakolwiek pomoc :bezradny:


a co pokazuje komputer?
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Sob Lut 05, 2011 13:54   

Stawiam na wtyczkę przy pompie i generalnie wiązkę, miałem to samo.
Wyglądało to tak:
jadę z równą prędkością ok, zaczynam przyśpieszać, wciskam gaz i nagle szarpie autem i check engine, trzymam gaz i się świeci, puszczam gaz i nagle kontrolka gaśnie i auto jedzie ok.
Problem pojawiał się potem znikał potem znowu i tak w kółko.
W końcu garaż, osłona silnika w górę i czyszczenie wszystkich wtyczek i połączeń, sporo dłubaniny ale było warto bo teraz jest ok :)
To jest najbardziej wkurzająca przypadłość tych samochodów bo możesz wymienić pół auta a i tak będzie źle :evil:
 
 
komarek666_2007 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sie 2009
Posty: 48
Skąd: PCIM



Wysłany: Nie Lut 06, 2011 12:13   

ja miałem podobnie gdy za bardzo przestawiłem rozrząd (kąt wtrysku) i w trakcie jazdy ze stałą prędkością zaświecała się kontrolka silnika gdy dodałem lub odpuściłem gazu to kontrolka gasła i tak w kółko. Delikatnie przestawiłem koło pompy i wszystko gra (spalanie spadło, na mrozach pali super- a bywało tak że nowy aku rozładowywało, spaliny już tak nie śmierdzą) :mrgreen:

ale najpierw musisz sprawdzić błędy jak pisano wyżej
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] nierówna praca silnika
Kochi Rover serii 600, Honda Accord 19 Pon Mar 19, 2012 18:21
bazyl1218
Brak nowych postów [R600] ABS . Nierówna praca silnika
kemot Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Cze 20, 2007 20:04
Gość
Brak nowych postów [R600]Dziwna praca silnika
jarecki90 Rover serii 600, Honda Accord 1 Sob Lip 20, 2013 13:09
kruszan
Brak nowych postów [R600] Nierówna praca silnika
kandj Rover serii 600, Honda Accord 4 Pią Kwi 25, 2008 18:36
kandj
Brak nowych postów [R600] nierówna praca silnika
kilian92 Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Wrz 15, 2015 18:51
kilian92



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink