Wysłany: Pon Lut 07, 2011 19:46 [R75] Zmiana języka nawigacji.
Typ: CDT Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam, jestem tu nowy. Niedawno zakupiłem Rover 75 i trochę mnie denerwuje ten angielski język nawigacji i lektor. Mam czytnik MK3 i słyszałem że łatwo się w nim aktualizuje soft. Tylko skąd mogę go ściągnąć? Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 22:31, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 07, 2011 19:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Witam, jestem tu nowy. Niedawno zakupiłem Rover 75 i trochę mnie denerwuje ten angielski język nawigacji i lektor. Mam czytnik MK3 i słyszałem że łatwo się w nim aktualizuje soft. Tylko skąd mogę go ściągnąć? Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
Aktualizuje się ale w czytniku BMW a nie Rovera. Więc musisz zmienić czytnik na MK3 BMW.
Czytnik Rovera ma zablokowaną możliwość aktualizacji oprogramowania. Przy próbie aktualizacji czytnik blokuje się na amen . Jest możliwość odblokowania, bo sam mam odblokowany czytnik, ale jak to zrobić nie mam pojęcia. Poza tym czytniki są identyczne.
Pomógł: 12 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 178 Skąd: Szczecin
Wysłany: Sro Lut 16, 2011 21:47
Potwierdzam to co mowi robo .Tez musialem zmienic na mk3 bmw i wgralem soft . Rowerowski niczym sie nie rozni jedynie ma nalepke MG Rower i na pewno sie zablokuje przy probie wgrania softu .
no ale ja widzialem na wlasne oczy jak mi to znajomy robil i dziala... a czytnik mam z rovera
tylko musial bezposrednio do epromu wgrywac czyli wylutowywal 2 kosci pamieci
_________________ Był R75 CDT 2.0 2001r. automat sedan, jest R75 Tourer CDT 2.0 , 2001r.
PD, przeciętny użytkownik nawigacji z czytnikiem mk3 wie, że żeby zaktualizować oprogramowanie w czytniku trzeba włożyć do niego płytę z nowym softem. Jednak w przypadku rovera ta metoda się nie sprawdza i o tym właśnie jest mowa. Tobie znajomy wylutował pamięci i wgrał soft bezpośrednio, a mi ktoś odblokował czytnik tak, że teraz przyjmuje oprogramowanie z płyty jak w każdym bmw. Jednak nie zmienia to faktu, że bez takich czarów standardowa metoda aktualizacji oprogramowanie kończy się zablokowaniem roverowego czytnika mk3.
jak się wczytuje soft BMW bezpośrednio do pamięci to również później masz możliwość aktualizacji z płyty
Sugerujesz, że ktoś ci odblokował bez wylutowywania eprom?
Jak to zrobił i za ile?
Pieta, nie wiem jak to było u mnie. Możliwe, że jest po prostu wymieniony eprom. Ja po prostu wysłałem czytnik do firmy oferującej spolszczenia nawigacji i odebrałem zrobiony. To tyle.
@robo czy przy okazji wgrywania języka PL, zostało coś jeszcze zmienione (nowszy soft) ? Np. ulepszone menu, poprawiona wydajność generowania map itd ?
Tak Punx, oczywiście. Jezyk PL dodany został do najnowszej wtedy (2010 ) wersji oprogramowania dla czytnika mk3. Nie mniej uważam, że nawigacje dedykowane montowane w autach i tak mają spore opóźnienia zarówno jeśli chodzi o funkcjonalność oprogramowania jak i przede wszystkim o dokładność i aktualność map w porównaniu do nawigacji na smartfony czy zewnętrzne urządzenia.
A co się poprawiło/zostało ulepszone w nowszej wersji oprogramowania względem tej standardowej ? Jakieś nowe funkcje w Trip Computer itp ? Czy mapy nadal wyglądają tak ascetycznie (8 kolorów) ? Jeśli doszły nowe funkcje (zapewne z BMW) to czy działają one w R75 ?
Ja wręcz przeciwnie, początkowo jako kilkuletni użytkownik AM, nie mogłem się przyzwyczaić do navi z R75 - chodziło głównie o poruszanie się po menu, brak wielu opcji itd. Ale teraz uważam że wbudowana navi jest o wiele lepsza w użytkowaniu jak - jak się już coś w niej ustawi to fajnie prowadzi, nie odwraca tak uwagi jak navi zewnętrzna (brak wodotrysków, ekran w odpowiednim miejscu) a za największą zaletę uważam integrację z systemem audio - ściszanie radia, zatrzymywania odtwarzania mp3. No i genialny system prowadzenia (mapy praktycznie używam).
Punx, są dodatkowe opcje. Jest zegar, stoper, termometr, dwa liczniki dzienne zamiast jenego ale te wszyskie dodatki to atrapa bo nie działa w roverze .
A co do samej nawigacji to jak jakiś czas temu nawigacja zaczęła się zawieszać to odłączyłem w ogóle czytnik. Automapa faktycznie ma za dużo wodotrysków i jest zbyt gadatliwa i nieproporcjonalnie droga, ale taki tomtom mimo starszych map algorytm wyznaczania trasy ma bardzo przyzwoity i nie przegina z gadaniem.
Witam dawno nie dokonywałem żadnych wpisów ale mam problemW swoim r75 mam małą nawi,której rzadko używam ale czasem tak.Jakiś czas temu padł mi czytnik tzn były z nim częste kłopoty ato się zacinał a to płyta nie chciała się wysunąć a teraz jak wogółe udało mi się ją wyjąc to nie chce jej instalować.W związku z tym mam pytanie czy jak kupię czytnik BMW anie Rover to nadal pozostanie włączyć wtyczki i będzie dobrze czy bezpieczniej jest kupic od Rovera.Widzę na allegro czytniki BMW po 110 do 140 zł rover jest droższy.
kosiacki, czytnik BMW pasuje idealnie. Dodatkową zaletą jest możliwość bezproblemowej aktualizacji softu bo czytnik BMW nie jest blokowany. Jednak zweryfikuj co chcesz kupić bo za czytnik MK3 wołają zwykle koło 500 zł. 110-140 zł to raczej nierealna cena za sprawny czytnik.
Cześc Robo powstało jakieś niedomówienie.Ja widziełem na allegro czytnik mk2 w tej cenie i wysłałem zapytanie o ten czytnik ale do dziś nie otrzymałem odpowiedzi tak że to chyba jakaś lipa.Generalnie nie będę spolszczał tzn kupował czytnika do małej nawi za 500zł bo ta navi to lipa za małą kasę bym kupił ten czytnik żeby nawigacja była na chodzie jak bym sprzedawał auto.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum