witam jestem tu nowy więc prosze o zrozumienie. Mam ROVERKA 220 COUPE TURBO jestem z Małopolski i mam takie zapytanie.Chciałbym podnieśc ciśnieńie doładownia na orginalnej turbinie ile morzna z niej wypompowac na granicy. Gdzie moge dostac cały dolot oraz nowe orurowanie wraz z intercolerem wiekszym i caly wydech wraz z kolektorem. prosze o rade poniewarz mam styczność po raz pierwszy z ta marka. Dziękuje i pozdrawiam. Daro
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lis 14, 2009 00:58 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Sob Lis 14, 2009 13:44 Re: 220 coupe turbo
Daro_80 napisał/a:
witam jestem tu nowy więc prosze o zrozumienie. Mam ROVERKA 220 COUPE TURBO jestem z Małopolski i mam takie zapytanie.Chciałbym podnieśc ciśnieńie doładownia na orginalnej turbinie ile morzna z niej wypompowac na granicy. Gdzie moge dostac cały dolot oraz nowe orurowanie wraz z intercolerem wiekszym i caly wydech wraz z kolektorem. prosze o rade poniewarz mam styczność po raz pierwszy z ta marka. Dziękuje i pozdrawiam. Daro
witam kolegę na seryjnym dolocie nie polecam w ogóle zwiększać doładowania bo jest on kompletnie nie dostosowany... chociaż sam zabieg bezpiecznego podniesienia doładowania jest możliwy do granicy 0,8 bara komputer powinien sam wyrobić pytanie w jakim stanie jest skrzynia i sprzęgło bo mogą powiedzieć pa pa wiec albo zrób regeneracje skrzyni i wymień sprzęgło albo bądź gotowy na ten zabieg... więcej na temat R220 turbo znajdziesz w moich tematach pozdro.
wklej może jakieś foto i napisz coś więcej o swoim autku może kojarzę go bo jak wiesz jest ich tylko kilkanaście w Polsce
witam kolegow ja go kupilem tydzien temu. Koles wymienil sprzeglo jes nowka ale gosc chyba niewiedzial co ma. zrobie fotki i wysle. no mam teraz mysl taka by wtawic wiekszy intercoler oraz zmienic orurowanie. Acha a czy zawias np. Koni z gwintem podejdzie. Pozdrawiam.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Nie Lis 15, 2009 09:16
Daro rozumiem że się cieszysz, ale idzie zima. Masz teraz 240NM w przedniej osi, to potrafi na 4 zerwać przyczepność jak jest mokro, a jak będzie śnieg to będziesz chciał odpiąć turbo. Naucz się autka w swersji seryjnej, pozbieraj informacje, kasę, przemyśl czego dokładnie chcesz, skompletuj części, a modyfikacje zacznij w marcu. Weź sobie to na spokojnie.
witam kolegow ja go kupilem tydzien temu. Koles wymienil sprzeglo jes nowka ale gosc chyba niewiedzial co ma. zrobie fotki i wysle. no mam teraz mysl taka by wtawic wiekszy intercoler oraz zmienic orurowanie. Acha a czy zawias np. Koni z gwintem podejdzie. Pozdrawiam.
jak faktycznie wymienione to masz je na co najmniej 50tys. z głowy...pozostaje skrzynia która niestety po przebiegu 100tys. wymaga regeneracji. Co do IC jeśli posiadasz klimę to zapomnij o zmianie na większy niestety brak miejsca. Zmiana orurowania jeśli stara jest nieszczelna warto pomyśleć o udrożniać wydechu oraz dolotu. Co do zawiasu ja posiadam regulowane Koni ze sprężynami Vogtland i jestem bardzo zadowolony.
PS kolega ma racje na zimę nie ma co zaczynać modyfikacji ewentualnie doprowadź to co trzeba do serii
witam. ok dobrze dzieki za rade faktycznie troche przypalilem. jak bedzie pogoda to strzele pare fotek. pozdrawiam.
[ Dodano: Czw Lis 19, 2009 23:13 ]
czesc. Bylem na hamowni w Projectx w krk panowie 144km. Czulem ze Roverek cos slaby i pojechalem. Zmiezyli cisnienie doladowania 0.5bar. Bedziemy grzebac w motorowni ale dopiero w styczniu maja okienko. jutro wysle fotki auta i wykres z pomiaru. a teraz ide poszukac koniki ktore uciekly. P.S. jak sie woła na koniki by je zwołac
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Pią Lis 20, 2009 09:02
Zdecydowanie za dużo tych koników uciekło. Z doładowaniem 0,5 powinien mieć około 170KM. Ważne jeszcze jak mierzyli ciśnienie doładowania. Nie jest stałe, maks. osiąga koło 3k obrotów, później się zmniejsza. Powinieneś sprawdzić sprężanie w cylindrach, ciśnienie paliwa, wtryskiwacze, zapłon. Aktualnie działa jakbyś miał wersję 3 cylindrową. Dobrze jakbyś jeszcze sprawdził czy dobrze działa dźwignia przy turbinie.
czesc. Bylem na hamowni w Projectx w krk panowie 144km. Czulem ze Roverek cos slaby i pojechalem. Zmiezyli cisnienie doladowania 0.5bar. Bedziemy grzebac w motorowni ale dopiero w styczniu maja okienko. jutro wysle fotki auta i wykres z pomiaru. a teraz ide poszukac koniki ktore uciekly. P.S. jak sie woła na koniki by je zwołac
ja bym na początku sprawdził dolot u mnie wywalenie puszki skrócenie dolotu i założenie stożka Fujita dało +30KM oczywiście 2/3 tego to udrożnienie pozostałe to wzrost ze stożka. Sprawdź tez wydech czy nie jest zatkany na tym powinieneś najbardziej poczuć różnice a później cala reszta...
[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 17:32 ]
cisnienie doladowania stale max. laduje 0.5 dolot wszystko w orginale jest. Aile seria powinna ladowac by uzyskac 200KM?. stwierdzili ze byc morze jest skrecony Westgate i tyle laduje maja sprawdzic kompresje i takie tam. Zaproponowali ze zamontuja Manual Boost Controler. Doprowadzimy go do seri a potem polecimy z dolotami i wydechem.
cisnienie doladowania stale max. laduje 0.5 dolot wszystko w orginale jest. Aile seria powinna ladowac by uzyskac 200KM?. stwierdzili ze byc morze jest skrecony Westgate i tyle laduje maja sprawdzic kompresje i takie tam. Zaproponowali ze zamontuja Manual Boost Controler. Doprowadzimy go do seri a potem polecimy z dolotami i wydechem.
w standardzie powinno być właśnie 0,5 bara 200km to na 0,75 bara... nie sadze żeby westage był skręcony, najlepiej by pokazało co mu dolega jak byś go zhamował ze zdjętym dolotem ze sprężarki.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 333 Skąd: Warszawka
Wysłany: Pią Lis 20, 2009 19:11
a czy to nie jest gorzej, że na tym wykresie pokazuje 144KM ale nie na kołach tylko na silniku?
bo to chyba gorzej jeżeli podana moc jest mierzona dla silnika
_________________ moja historia motoryzacji: - Fiat Cinquecento; 700; - Fiat Punto 1.2 8V; - Fiat Bravo 1.2
16V; - MG ZR 160; - Golf V 2.0TDI; - Golf VI GTD
No ta moc to na silniku oczywiscie jest, na kolach ma jakies 115-120KM.
[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 19:57 ]
Tak jeszcze raz spojrzalem na wykres i . Trzecia linia ta na samym dole zazwyczaj wskazuje straty przeniesienia napedu, Twoje straty siegaja 80KM . Normalnie to gdzies 20-30KM. Kilka rzeczy moze byc przyczyna, skrzynia, lozyska piasty, hamulce, zbierznosc. Tak mi sie wydaje
Jesli moglby sie wypowiedziec kolega dobryziom, ile miales na swoim wykresie?
[ Dodano: Pią Lis 20, 2009 20:10 ]
Juz znalazlem wykres, straty sa na poziomie 40KM
_________________ Don't drink and drive, just smoke and fly
czesc hmm no zbieznosc zawieszenie i luzy w normie sprawdzalem na 2 stacjach diagnostycznych zaraz po kupnie takze to by chyba odpadalo. Jesli chodzi o wkrecanie sie to taki toporny jes tak niema takiej zborki tylko taki moł. Wstyczniu jestem umowiony na 12 tego. To niech chlopaki ogarniaja temat i zobaczymy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum