Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] jak jeździć DIESLEM?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420] jak jeździć DIESLEM?
Autor Wiadomość
liroy79 




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 60
Skąd: Sulechów



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 20:20   [R420] jak jeździć DIESLEM?
Typ: SD Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam

Zawsze miałem benzynę ale od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem DIESLA a dokładnie Rovera 420 SD 2.0 86KM i mam parę pytań do użytkowników tych aut:

1. Przy jakiej prędkości lub przy jakich obrotach zmieniać biegi?
2. Czy od razu po zatrzymaniu gasić, czy odczekać jakiś czas (ile)?
3. Ruszać spokojnie czy można przycisnąć po ruszeniu?
4. Po mieście jechać na 5 biegu z prędkością 50-60 km/h czy lepiej z tą prędkością jechać na 4 biegu?
5. Jak jeździć ekonomicznie DIESLEM?
6. Jakiej jazdy DIESLE nie lubią, zbyt wysokich czy zbyt niskich obrotów?

Pewnie te odpowiedzi nie tylko mnie się przydadzą, jeżeli macie coś do dodanie od siebie na temat użytkowania DIESLI to będzie super.

Z góry dzięki za odpowiedzi:)
Ostatnio zmieniony przez liroy79 Pią Lut 11, 2011 20:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 11, 2011 20:20   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 20:28   

Odpowiem Ci jak ja robię:

1.Biegi zmieniam pomiędzy 2000-2500 obr, ale czasami odkurzam tłoki i wtedy zmieniam nawet przy 4000-5000obr.
2.Po zatrzymaniu zawsze odczekuję chwilkę, 30- 40 sek.
3.Z ruszaniem to wiesz, jak masz rozgrzany silnik, to możesz od razu startować, ale jak zimny, to staraj się nie przekraczać 2500obr. dopóki nie osiągniesz normalnej temp. silnika- połowa skali. Złota zasada- nie pałuj zimnego diesla- bo to się z czasem odbije.
4.Lepiej na 4, lub nawet na 3 biegu., bo na 5-tym będzie się dusił- usłyszysz to i poczujesz.
5.Ekonomicznie dieslem, tak jak każdym innym autem- ecodriving :mrgreen:
 
 
liroy79 




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 60
Skąd: Sulechów



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 22:18   

Jugol napisał/a:
Biegi zmieniam pomiędzy 2000-2500 obr, ale czasami odkurzam tłoki i wtedy zmieniam nawet przy 4000-5000obr.


4000-5000 to na diesla nie za wysokie obroty?
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 22:21   

liroy79 napisał/a:
4000-5000 to na diesla nie za wysokie obroty?


Napisałem, że tylko jak mu chcę odkurzyć tłoki :mrgreen: , Tobie nikt tego nie karze robić oczywiście, ale jak raz spróbujesz, to co jakiś czas będziesz też odkurzał ;)
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 11, 2011 22:41   

Jugol zes przesadzil ;P 3.5-4 tys calkowicie wystarczy to nie wiertarka 1.4 ;) Najleszy dla nas moment to 2.5-3.5 ;) a spokojną jazde utrzymywac miedzy 1.5 a 2.5 ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Raptile Pią Lut 11, 2011 22:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 22:43   

Rapt- jest napisane przecież, że ja tak robię i to tylko czasami ;p
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 11, 2011 22:48   

pozatym nasze ropniaczki do 5 tys obr sie nie pokręcą (chyba) hehe ;)

Najwazniejsze zasady Jugol wymienil. Nie pałować na zimnym i po podróży niech pochodzi na ludzie z 20-30 s i bedzie zapidalał duzo km ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 22:49   

Raptile napisał/a:
pozatym nasze ropniaczki do 5 tys obr sie nie pokręcą (chyba) hehe


...dobrze , że napisałeś: ,,nasze'', bo mój się kręci :terefere: , ale nie róbmy już offtopa koledze w temacie ;)
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Pią Lut 11, 2011 22:52   

na 5 biegu napewno nie dokręcisz ;P Pozatym Kolega ma SD niech pomyśli o podkręceniu śrubki na pompce i turbince i intercoolerze :D +120 KM czeka ;P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2341



Wysłany: Pią Lut 11, 2011 23:02   

...na 5-tym nie było jeszcze gdzie tego zrobić, ale na poniższych owszem :mniam: . No fakt, masz rację, ale kolega chce ekonomicznie jeździć, więc raczej nie będzie śrubkami kręcił ;)
 
 
liroy79 




Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 60
Skąd: Sulechów



Wysłany: Nie Lut 13, 2011 10:04   

Raptile napisał/a:
niech pomyśli o podkręceniu śrubki na pompce i turbince i intercoolerze :D +120 KM czeka ;P


nie rozumiem? :neutral:
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Nie Lut 13, 2011 10:16   

Poczytaj tu:Tuning za 7 PLN


:grin:
 
 
 
falar 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 94
Skąd: WWA



Wysłany: Nie Lut 13, 2011 13:11   

Jugol napisał/a:

[...]
3.Z ruszaniem to wiesz, jak masz rozgrzany silnik, to możesz od razu startować, ale jak zimny, to staraj się nie przekraczać 2500obr. dopóki nie osiągniesz normalnej temp. silnika- połowa skali. Złota zasada- nie pałuj zimnego diesla- bo to się z czasem odbije.

Ja bym dodał do tego jeszcze, że olej osiąga odpowiednią temperaturę później niż płyn chłodzący (dłużej się nagrzewa) i to, że wskazówka płynu jest w połowie nie oznacza że silnik jest już całkowicie rozgrzany.
 
 
Linksiq 



Dołączył: 26 Cze 2010
Posty: 15
Skąd: Krosno



Wysłany: Pon Lut 14, 2011 15:36   

Podkrecenia srubki......

Z tego co doczytalem na poczatku to kolega napisal ze ma SDI 86km a tam chyba nie ma intercooler'a :)
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Lut 14, 2011 16:45   

Linksiq napisał/a:
Podkrecenia srubki......

SD ma mechaniczną pompę i tak jest śruba do regulacji dawki paliwa
Linksiq napisał/a:
Z tego co doczytalem na poczatku to kolega napisal ze ma SDI 86km a tam chyba nie ma intercooler'a :)

nie SDI a SD i tam nie ma intercoolera jak napisałeś, chodzi o to by go tam dołożyć
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Pon Lut 14, 2011 17:40   

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=56157
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=39307


to tak na szybko, multum innych ciekawych tematow znajdziesz na forum :) uwaga, niezwykłe pożeracze czasu :)
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pon Lut 14, 2011 19:08   Re: [R420] jak jeździć DIESLEM?

liroy79 napisał/a:
Witam

Zawsze miałem benzynę ale od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem DIESLA a dokładnie Rovera 420 SD 2.0 86KM i mam parę pytań do użytkowników tych aut:


Byłem kiedyś posiadaczem identycznej wersji... i miło wspominam :)

Podczas ekonomicznej jazdy możesz zmieniać biegi przy 2000, max 2500 obr./min. W odróżnieniu od mocniejszych wersji ma on jeszcze dość momentu poniżej turbiny aby pojechać.
Dynamiczno-ekonomiczna jazda wyglądała u nie tak, że biegi zmieniałem przy ok 2700-3000, aby obroty spadając na następnym biegu nie spadły poniżej 2000 (kiedy to turbina powinna zacząć ładować).

Jazda dynamiczna w dieslu wiąże się przede wszystkim z błyskawiczną zmianą biegów. Jeśli szybka zmiana biegów Ci nie wychodzi, to daj sobie spokój z dynamiczną jazdą. Kręcenie klekota powyżej 4krmp jest już kompletnym bezsensem, gdyż jedyne co Ci wzrośnie, to ilość spalanego... choć właścienie to nie spalanego, a pobieranego z baku paliwa i ilość niespalonego paliwa w postaci sadzy z rury wydechowej.

Generalnie każda dynamiczna jazda to szybka zmiana biegów + obroty w zakresie ładowania turbiny.

W kwestii trwałości:

Zimny motor traktujemy delikatnie. Nie zaszkodzi go najpierw odpalić, potem dopiero zapinać pasy, ustawiać lusterka etc. Jeśli jechałeś normalnie, to nie szczególnej potrzeby go chłodzić po jeździe... Konieczna jest natomiast taka czynność po katowaniu lub jeździe na trasie (szczególnie trzeba o tym pamiętać, gdy zajechało się z trasy na stację benzynową).

[ Dodano: Pon Lut 14, 2011 19:08 ]
Raptile napisał/a:
na 5 biegu napewno nie dokręcisz ;P Pozatym Kolega ma SD niech pomyśli o podkręceniu śrubki na pompce i turbince i intercoolerze :D +120 KM czeka ;P


W ten sposób dojechałem do odrobinę ponad 100 KM... jednak auto się grzało przy dynamicznej jeździe i bardzo dynamiczne ruszenie na światłach wiązało się zasłoną dymną na 3 pasy :)
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 14, 2011 21:08   

a w tym dieslu 86km po montazu ic mozna zamontowac powerbatona czy trzeba ta srubka zwiekszac dawke paliwa??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lut 14, 2011 22:11   

śrubką .... pałerbaton tylko w SDi :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] problem z dieslem
coolfon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Paź 31, 2007 13:32
coolfon
Brak nowych postów [R400]. Nie da się jeździć po remoncie.
Osama_1985 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lip 01, 2015 21:57
flapjck1
Brak nowych postów [R416] Można tak jeździć?
Problem po wymianie uszczelki pod głowicą
Pirat Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Nie Mar 02, 2008 19:21
Pirat
Brak nowych postów [R400] Można jeździć bez tej części?
ascaris Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Lip 02, 2013 21:30
sTERYD
Brak nowych postów [rover 416 si] niechce jezdzic na gazie
daniel.remesz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Lis 27, 2011 11:28
Adrian



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink