Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wentylator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wentylator
Autor Wiadomość
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Wto Mar 22, 2011 19:54   [R75] Wentylator
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Witam wszystkich.Może mi ktoś kto rozbierał wentylator chłodnicy powiedzieć czy ta ,,ośka"na którą się zakłada śmigło wentylatora jest na łożysku?
Moje pytanie z tąd ponieważ śmigło ma straszne luzy,myślałem że to właśnie wina śmigła lecz gdy złapie palcami za tą ,,ośke"ewidentnie czuć że to ona ma luz.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 21:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Mar 22, 2011 19:54   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dziki1971 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 35
Skąd: rzeszow



Wysłany: Wto Mar 22, 2011 20:30   

Witam napewno w tylnej czesci niema łożyska ale z przodu mysląc logicznie powinno byc bo niewiem czy tulejka by wytrzymała tyle , moze tylna jest wyrobiona i z tąd ten luz pzdr
 
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Wto Mar 22, 2011 20:39   

Niestety problem w tym że żeby co kolwiek zobaczyć trzeba ściągnąć zderzak i belke a ja obecnie jestem za granicą co najmniej do końca czerwca
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Mar 22, 2011 23:43   

na ośce wirnika silniczka po stronie śmigła jest łożysko na 100%, natomiast po drugiej stronie od dekla i szczotek jest osadzona w deklu kulka z wydrążoną dziurą na ośkę.jupik, jak duży jest ten luz? około 1mm, czy więcej?

[ Dodano: Wto Mar 22, 2011 23:43 ]
niestety łożysko te nie jest wymienialne i rozbieranie silniczka to tylko strata czasu i groźba jego uszkodzenia.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Mar 23, 2011 00:29   

A duży masz ten luz? Bo ja na swoim miałem także, ale w niczym nie przeszkadzał.
W nowym też mam i też wydawało mi się, że przy większych obrotach zacznie obijać o obudowę, albo padnie za chwile. Tymczasem minęło już sporo czasu, kręci się codziennie.
Tylko uściślając ja piszę o luzie na śmigle. Ośki nie byłem wstanie złapać...
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Sro Mar 23, 2011 18:08   

Oczywiscie luz jest na śmigle ale jak go zdjołem i złapałem za ośke to ewidętnie ona ma luz.A jest on taki że jak jade po nierónościach to mi wiatrak obciera o obudowe
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 23, 2011 19:53   

jupik napisał/a:
Oczywiscie luz jest na śmigle ale jak go zdjołem i złapałem za ośke to ewidętnie ona ma luz.A jest on taki że jak jade po nierónościach to mi wiatrak obciera o obudowe


oj to za duży jak na mój gust, chociaż teoretycznie nie powinno się nic stać, to jednak warto przemyśleć wymianę przy takim luzie
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 12:29   

jupik napisał/a:
A jest on taki że jak jade po nierónościach to mi wiatrak obciera o obudowe

Faktycznie nie powinno tak być. Odpaść nie odpadnie, chyba że stanie dęba i przekręci się blokada ale aż takiej siły nie powinno być. Poza tym, daleko nie poleci ;)
Wymień sobie zawczasu. Skorzystaj z opcji "chrysler"
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 13:35   

Marek, mówiłeś, że kręci Ci cały czas, zauważyłem też ostatnio na spocie jak było zimno, jeździsz na AUTOmacie? czy masz włączony ECON?
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 15:03   

Jeżdżę na klimie non-stop. Jak wyłączę klimę, to wentylator się nie kręci lub włącza się wtedy kiedy dostaje sygnał. No ale nawet jak on jest wyłączony i jadę, to też się kręci od powietrza.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
jupik
[Usunięty]






Wysłany: Czw Mar 24, 2011 17:39   

MaReK napisał/a:
Skorzystaj z opcji "chrysler"


Zdecydował bym się na tą opcje "chrysler" ale ja mam medel 2 biegowy bez rezystora i nie mam pojęcia czy mógłbym z tej opcji skorzystać.
Znalazłem nawet na allegro aukcje wentylatora jako zamiennik,właśnie od chryslera.
Nie wiem czy samemu bym podołał z tą sprawą.
No niestety do końca czerwca będe musiał jeździć z warkoczącym wentylatorem,a ciepło nadchodzi :beczy:
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 22:39   

MaReK napisał/a:
No ale nawet jak on jest wyłączony i jadę, to też się kręci od powietrza.
jak to sprawdziłeś? :mrgreen:

[ Dodano: Czw Mar 24, 2011 22:39 ]
jupik, szukaj na forum, są opisy jak zrobić to samemu i zdjęcia
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 23:11   

kris-tofer napisał/a:
jak to sprawdziłeś?

Po zatrzymaniu się i wyjściu na zew. jeszcze kręcił się przez chwilę, aż zatrzymał się całkowicie.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 23:14   

nie wierzę, żeby śmigło kręciło się od pędu powietrza, masz niesprawną elektronikę :wink:
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 23:34   

kris-tofer napisał/a:
nie wierzę, żeby śmigło kręciło się od pędu powietrza, masz niesprawną elektronikę

Nie wierzysz, ale tak jest ;) Nie ma to nic wspólnego z elektroniką, bo wentylator jest wyłączony. Na spocie sprawdzisz ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 23:40   

zastanawiam się tylko dlaczego u Ciebie wentylator kręci się szybciej niż u mnie, w sumie silniczki i rezystor mamy tej samej mocy, a jednak u Ciebie odkurzacz, a u mnie lekki szum tylko
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 23:44   

z tego co wiem, to u mnie kręci się wolniej i jak mu gorąco to szybciej. Chyba że włączam klimę, to kręci się szybko od razu. Ja mam śmigło od R75, a Ty?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 25, 2011 00:05   

też mam śmigło od R75, to podstawa, ale po mimo tego, czy mu gorąco czy nie, czy zapomnę dolać wody do chłodnicy czy też nie jest tam sucho, to u mnie kręci cały czas wolniej w stosunku do Twojego. Idąc tym torem nie załącza mi drugiego biegu, czyli pełnej mocy, chociaż wszystkie potrzebne kabelki podłączone. Być może nie musi, może masz syfem zabitą chłodnicę i dlatego, nie wiem, nie potrafię odpowiedzieć.

Zakładam że R75 i MG ZT mają identyczny układ elektroniczny wentylatora i poszczególne biegi załączają się w identycznych temperaturach - do doczytania w RAVE, na jutro sprawdzę.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Mar 25, 2011 00:36   

Sądząc po puszkach i kolorach kabelków to mają to samo.
Moja chłodnica już taka trochę skorodowana, ale to na zewnątrz. Płyn jest na miejscu, trzyma poziom, raz w życiu musiałem go uzupełnić, ale od tamtej pory cisza. Problemów z przegrzewaniem się nie ma. Poza tym nawet po przejechaniu w korku, jak wyłączę klimę, to on nie działa. Gdyby się grzał to by się włączał tak czy inaczej. W lecie np. tak się potrafi robić, ale ostatnio na spocie, kiedy przysłuchiwałeś się mojemu wiatrakowi, nie było lata ;)

Nie wiem czy T4 ma możliwość sprawdzenia prędkości. U mnie na pewno jest tak, że wentylator kręci się czasem wolniej, a czasem szybciej... więc chyba działa jak było założone. apples ma rozwiązanie podobne do naszego, może on coś napisze, jak jest u niego. Ten wentylator w porównaniu do poprzedniego (oryginału) jest cichutki. Tego w sumie nie słychać aż tak bardzo jak poprzedniego. Być może wiek miał znaczenie, ale tamtego słyszałem w kabinie, a tego nie ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 25, 2011 18:03   

MaReK napisał/a:
apples ma rozwiązanie podobne do naszego, może on coś napisze, jak jest u niego.
u applesa działa na tej samej zasadzie, jak u nas, tylko u niego silniczek dedykowany jest do R75 a u nas chrysler
AAaaaaaaaaaaaaa już wiem!!!!!!
Twój ZT to rocznik 2004 tak? z tej racji oryginał miałeś lub powinieneś mieć i tak z rezystorem, dwa biegi, pierszy szybszy niż u mnie, bo u mnie rocznik 2000 i silniczek miałem na 3 biegach, czyli pierwszy bieg miałem wolniejszy, moim zdaniem lekkie różnice w elektronice są, gdyż moja elektronika i 1bieg przystosowany jest do wolniejszego 1 biegu niż u Ciebie :)

chociaż tak głębiej się zastanowić tonie wiem czy mam rację...
aletojuż kolejna nasza taka dyskusja o wentylatorze
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wentylator
Wentylator chłodnicy
reed Rover serii 75, MG ZT 147 Pon Mar 18, 2019 19:12
dorotamax1
Brak nowych postów [R75] wentylator
phuss Rover serii 75, MG ZT 12 Sro Lip 15, 2015 15:20
sash997
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] WENTYLATOR
jarztom Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Kwi 19, 2013 22:45
apples
Brak nowych postów [R75] Wentylator
albionix Rover serii 75, MG ZT 18 Czw Kwi 29, 2010 08:04
kacper
Brak nowych postów [r75] wentylator
sn333k Rover serii 75, MG ZT 5 Wto Sty 15, 2013 02:51
zetkaii



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink