Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999
Witam wszystkich.Może mi ktoś kto rozbierał wentylator chłodnicy powiedzieć czy ta ,,ośka"na którą się zakłada śmigło wentylatora jest na łożysku?
Moje pytanie z tąd ponieważ śmigło ma straszne luzy,myślałem że to właśnie wina śmigła lecz gdy złapie palcami za tą ,,ośke"ewidentnie czuć że to ona ma luz.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 21:50, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 22, 2011 19:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 35 Skąd: rzeszow
Wysłany: Wto Mar 22, 2011 20:30
Witam napewno w tylnej czesci niema łożyska ale z przodu mysląc logicznie powinno byc bo niewiem czy tulejka by wytrzymała tyle , moze tylna jest wyrobiona i z tąd ten luz pzdr
jupik [Usunięty]
Wysłany: Wto Mar 22, 2011 20:39
Niestety problem w tym że żeby co kolwiek zobaczyć trzeba ściągnąć zderzak i belke a ja obecnie jestem za granicą co najmniej do końca czerwca
na ośce wirnika silniczka po stronie śmigła jest łożysko na 100%, natomiast po drugiej stronie od dekla i szczotek jest osadzona w deklu kulka z wydrążoną dziurą na ośkę.jupik, jak duży jest ten luz? około 1mm, czy więcej?
[ Dodano: Wto Mar 22, 2011 23:43 ]
niestety łożysko te nie jest wymienialne i rozbieranie silniczka to tylko strata czasu i groźba jego uszkodzenia.
A duży masz ten luz? Bo ja na swoim miałem także, ale w niczym nie przeszkadzał.
W nowym też mam i też wydawało mi się, że przy większych obrotach zacznie obijać o obudowę, albo padnie za chwile. Tymczasem minęło już sporo czasu, kręci się codziennie.
Tylko uściślając ja piszę o luzie na śmigle. Ośki nie byłem wstanie złapać...
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Oczywiscie luz jest na śmigle ale jak go zdjołem i złapałem za ośke to ewidętnie ona ma luz.A jest on taki że jak jade po nierónościach to mi wiatrak obciera o obudowe
Oczywiscie luz jest na śmigle ale jak go zdjołem i złapałem za ośke to ewidętnie ona ma luz.A jest on taki że jak jade po nierónościach to mi wiatrak obciera o obudowe
oj to za duży jak na mój gust, chociaż teoretycznie nie powinno się nic stać, to jednak warto przemyśleć wymianę przy takim luzie
A jest on taki że jak jade po nierónościach to mi wiatrak obciera o obudowe
Faktycznie nie powinno tak być. Odpaść nie odpadnie, chyba że stanie dęba i przekręci się blokada ale aż takiej siły nie powinno być. Poza tym, daleko nie poleci
Wymień sobie zawczasu. Skorzystaj z opcji "chrysler"
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Jeżdżę na klimie non-stop. Jak wyłączę klimę, to wentylator się nie kręci lub włącza się wtedy kiedy dostaje sygnał. No ale nawet jak on jest wyłączony i jadę, to też się kręci od powietrza.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Zdecydował bym się na tą opcje "chrysler" ale ja mam medel 2 biegowy bez rezystora i nie mam pojęcia czy mógłbym z tej opcji skorzystać.
Znalazłem nawet na allegro aukcje wentylatora jako zamiennik,właśnie od chryslera.
Nie wiem czy samemu bym podołał z tą sprawą.
No niestety do końca czerwca będe musiał jeździć z warkoczącym wentylatorem,a ciepło nadchodzi
zastanawiam się tylko dlaczego u Ciebie wentylator kręci się szybciej niż u mnie, w sumie silniczki i rezystor mamy tej samej mocy, a jednak u Ciebie odkurzacz, a u mnie lekki szum tylko
z tego co wiem, to u mnie kręci się wolniej i jak mu gorąco to szybciej. Chyba że włączam klimę, to kręci się szybko od razu. Ja mam śmigło od R75, a Ty?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
też mam śmigło od R75, to podstawa, ale po mimo tego, czy mu gorąco czy nie, czy zapomnę dolać wody do chłodnicy czy też nie jest tam sucho, to u mnie kręci cały czas wolniej w stosunku do Twojego. Idąc tym torem nie załącza mi drugiego biegu, czyli pełnej mocy, chociaż wszystkie potrzebne kabelki podłączone. Być może nie musi, może masz syfem zabitą chłodnicę i dlatego, nie wiem, nie potrafię odpowiedzieć.
Zakładam że R75 i MG ZT mają identyczny układ elektroniczny wentylatora i poszczególne biegi załączają się w identycznych temperaturach - do doczytania w RAVE, na jutro sprawdzę.
Sądząc po puszkach i kolorach kabelków to mają to samo.
Moja chłodnica już taka trochę skorodowana, ale to na zewnątrz. Płyn jest na miejscu, trzyma poziom, raz w życiu musiałem go uzupełnić, ale od tamtej pory cisza. Problemów z przegrzewaniem się nie ma. Poza tym nawet po przejechaniu w korku, jak wyłączę klimę, to on nie działa. Gdyby się grzał to by się włączał tak czy inaczej. W lecie np. tak się potrafi robić, ale ostatnio na spocie, kiedy przysłuchiwałeś się mojemu wiatrakowi, nie było lata
Nie wiem czy T4 ma możliwość sprawdzenia prędkości. U mnie na pewno jest tak, że wentylator kręci się czasem wolniej, a czasem szybciej... więc chyba działa jak było założone. apples ma rozwiązanie podobne do naszego, może on coś napisze, jak jest u niego. Ten wentylator w porównaniu do poprzedniego (oryginału) jest cichutki. Tego w sumie nie słychać aż tak bardzo jak poprzedniego. Być może wiek miał znaczenie, ale tamtego słyszałem w kabinie, a tego nie
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
apples ma rozwiązanie podobne do naszego, może on coś napisze, jak jest u niego.
u applesa działa na tej samej zasadzie, jak u nas, tylko u niego silniczek dedykowany jest do R75 a u nas chrysler
AAaaaaaaaaaaaaa już wiem!!!!!!
Twój ZT to rocznik 2004 tak? z tej racji oryginał miałeś lub powinieneś mieć i tak z rezystorem, dwa biegi, pierszy szybszy niż u mnie, bo u mnie rocznik 2000 i silniczek miałem na 3 biegach, czyli pierwszy bieg miałem wolniejszy, moim zdaniem lekkie różnice w elektronice są, gdyż moja elektronika i 1bieg przystosowany jest do wolniejszego 1 biegu niż u Ciebie
chociaż tak głębiej się zastanowić tonie wiem czy mam rację...
aletojuż kolejna nasza taka dyskusja o wentylatorze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum