Wysłany: Wto Mar 30, 2010 15:47 [R618] Ukręcona śruba podczas zmiany kół
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1996
Postanowiłem zmienić dziś koła...
Bez problemu odkręciłem stalowe felgi z ogumieniem zimowym jednak gdy zacząłem przykręcać felgę aluminiową z oponą letnią jedna z śrub ukręciła się, po prostu urwała...
gwint pozostał wkręcony zaś główka odleciała.
Zastanawiam się co z tym zrobić, jak usunąć gwint który pozostał wkręcony?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sob Lut 12, 2011 14:20, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Mar 30, 2010 15:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wysłany: Wto Mar 30, 2010 16:05 Re: [R 618i, 1996r] Ukręcona śruba podczas zmiany kół
G4JOS napisał/a:
Zastanawiam się co z tym zrobić
Skończ z siłownią
a co do śruby to mój wuj kiedyś też nadużył dokręcania i miał ten sam efekt i z tego co pamiętam to rozwiercał to i gwintował czy cusik ale już dokładnie nie pamiętam jaki był finał tego ,bo to daaaaaawno było .
kolego, miałem taki sam problem, pojedz do mechanika/znajomego który ma spawarke do ukręconej śruby wystarczy przyspawać kawałk pręta i wykręcić. Ja tak zrobiłem, koszt to piwko dla mznajomego.
Poprawka:
to nie śruba się urwała tylko szpilka, która jest zabita od środka w koło
Myślałem nad takim wyjściem jak podano na górze niestety to nie wchodzi w grę bo problem jest inny.
Mechanik powiedział, że należy wybić pozostałość po szpilce która jest w kole ale spowoduje to uszkodzenie łożyska, piasty i konieczna będzie wymiana tych elementów wraz ze szpilką oczywiście także zastanawiam się czy nie lepiej będzie kupić całego "boku"
także zastanawiam się czy nie lepiej będzie kupić całego "boku"
To chyba będzie najlepsze wyjście ,mi powichrowało tarcze i łożysko też to odczuło ,teraz wymieniać to wszystko tanio by nie było więc też kupiłem cały bok (zwrotnica z piastą i tarczą) godzinkę temu skończyłem to wkładać i jest ok
koszty:
zwrtonia z piastą 60zl + 25zl przesyłka
wymiana 0zł
_________________ To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
na allegro różnią się tylko średnicą tarczy są (280mm 2.0ti i 2.3) i 260mm reszta to samo ale lepiej się upewnić jaką masz
[ Dodano: Wto Mar 30, 2010 22:01 ]
ps.u Ciebie powinna być ta mniejsza ale lepiej się upewnij a kupowałem u tego gościa kupowałem http://aukcjewp.wp.pl/sho....php?uid=332179
_________________ To ja Alex z chłopakami w ręku kierownica ,szosa przed nami...
panowie ja mialem wczesniej 214si kanciaka i tam tez są szpilki, i znajomy mechanik mi to zrobili nic nie trzeba było wymieniac, powiedzial właśnie że dospawali kawałek preta i wykrcili szpilkę
[ Dodano: Sro Mar 31, 2010 08:48 ]
no aletobyło 214 si i moze to jest istotna różnica,ale tez były szpilki i nakrętki a nie śruby
Byłem już u trzech różnych mechaników i diagnoza ta sama więc chyba innego wyjścia nie ma... I wszyscy mówili, że gdyby to było przy tylnym kole to nie byłoby najmniejszego problemu, zrobiłoby się tak jak mówisz a w przypadku koła przedniego niestety trzeba wybić. Jeden z mechaników ma Honde Accord i w niej było tak samo...
Polecam nie mechanika, a solidny zakład wymiany opon. Miałem kiedyś podobny problem - ogoliła mi się "złodziejka" w jednym z kół. Facet jak wyjął walizeczkę ze specjalnymi końcówkami na klucz to mi szczęka opadła. Miał narzynki, rozwiertaki i całą masę innch szpejów. Trwało 2 min i kosztowało 20zł. Może Tobie też coś poradzą.
Polecam nie mechanika, a solidny zakład wymiany opon. Miałem kiedyś podobny problem - ogoliła mi się "złodziejka" w jednym z kół. Facet jak wyjął walizeczkę ze specjalnymi końcówkami na klucz to mi szczęka opadła. Miał narzynki, rozwiertaki i całą masę innch szpejów. Trwało 2 min i kosztowało 20zł. Może Tobie też coś poradzą.
z tym nic nie zrobisz tylko wyciąganie piasty i wymiana szpilki. W r600 gwint jest w piascie osadzony a nie wkręcany tak jak w innych. kupic piaste na szrocie i wymienic
Wymiana szpilek zarówno z przodu jak i z tyłu to max. 30 min roboty. Sprawa jest bardzo prosta. Niezależnie czy robimy tył czy przód wystarczy odkręcić zacisk hamulca i jarzmo. Porem patrząc od wewnętrznej strony (wewnętrznego klocka hamulcowego) na piastę widać główki szpilek. Nie trzeba zdejmować piasty. Dziś zmieniałem szpilki na tyle i z przodu. Po zdjęciu hamulców wystarczy ustawić szpilkę tak by jej łepek był widoczny tam gdzie był klocek i uderzyć w nią młotkiem kilka razy. Wcale nie musiałem używać wielkiej siły. Łatwo wyskoczyła. Potem wkładamy nową. Pukamy w nią młotkiem(najlepiej przez kawałek jakiegoś pręta bo młotek może się nie mieścić) lekko by tylko się załapała. Gdy już się zaklinuje to zakładamy na wystająca szpilkę kilka sporych podkładek tak by potem nakręcić nakrętkę i dociągnąc szpilkę do końca w piaście. Potem wystarczy już tylko przykręcić hamulec i po sprawie
Czy w R200 też tak łatwo idzie wymienić śrubę? Ponieważ dzisiaj wymieniałem letnie opony na zimowe i chyba za dużo siły włożyłem przy odkręcaniu kół i ukręciłem śrubę.
W 200-tce nie stety nie jest takkolorowo. Tam niestety trzeba zdjąć piastę. Jestak łozysta nie są zespolone a stożkowe, więc zdnacia piasty nie wiąże się z koniecznościa wymiany łożyska. Zdejmujesz piaste, wybijasz stara szpilkę, wbijasz nową i wszystko składamy. Niestety dodatkowy koszt do nakrętka mocująca przegub. Są to jednorazówki. Samosobiście proponuję po nia podjechać do hondy i kupicie ją za 30 zł. W Roverze jest to na specjalne zamówienie, oczekiwanie 6 tyg i koszt około 300zł.
Pozdrawiam
witam
również mam ten problem podczas jazdy coś strzeliło... jak sie zatrzymałem to sie okazało ze zgubiłem poł szpilki z nakrętką i tutaj moje pytanie:
na allegro szukałem aukcji z konkretnym opisem ze te są tylko do r600 ale nie znalazłem, na wszystkich są tylko wymiare tych szpilek... czy ktoś mądry zna moze do 600 wymiary tych szpilek zebym czegos innego nie kupił?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum