Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Mój roverek od jakiś 3 tygodni pochłania duże ilości oleju i nieco mniej płynu chłodniczego, nie widać żeby miał jakieś wycieki, a podczas jazdy zachowuje się normalnie podobno jest to wina wydmuchanej uszczelki pod głowicą ale nie jestem pewien co do przyczyny więc proszę o pomoc z góry dzięki
[ Dodano: Czw Lut 17, 2011 20:36 ]
Z góry dzięki
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lut 17, 2011 20:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 387 razy Dołączył: 15 Mar 2007 Posty: 4424 Skąd: Oświęcim
Wysłany: Czw Lut 17, 2011 20:43
A czy podczas jazdy, po rozgrzaniu, dymi z rury wydechowej? Jeśli tak, to na jaki kolor? Jak wygląda olej i płyn, są czyste czy mają ślady mieszania się?
Co do oleju to się nie wypowiem, ale ostatnio płyn chłodniczy u mnie znikał w zastraszającym tempie, okazało się że wycieka z pompy płynu chłodniczego pod alternatorem, wystarczyło zdjąć pokrywę pompy, dokładnie wyczyścić i uszczelnić specjalnym preparatem ( silikonem do wysokich temp. ) teraz wszystko gra i ani kropli, po uszczelnieniu wyszedł jeszcze jeden problem bo pojawiła się dziura na wężu doprowadzającym tak zwanym "trójniku" ale u mnie to wyglądało na sabotaż jakiegoś mechaniora
Co do oleju to musisz wjechać na kanał, zdjąć obie osłony silnika [jeżeli je masz] i szukać wycieków:
-okolice filtra oleju szczególnie przewody gumowe które są zmorą tych silników
-uszczelka miski olejowej
-turbina i wszystkie jej przewody do intercoolera i za nim aż do kolektora, sprawdź czy się nie pocą olejem, możesz też zdjąć ten górny i sprawdzić czy nie ma w nim sporych ilości oleju [trochę może być]
Od góry silnika:
-uszczelka "klawiatury" czy "dekla zaworów" jak kto woli, zdejmujesz górną osłonę i oglądasz czy gdzieś nie ma wycieków
-przewody odmy, z tyłu silnika w okolicach turbiny są przewody odmy i jej zawór, tamtędy też może uciekać olej, sprawdź stan przewodów i opasek metalowych
Płyn chłodniczy:
-wszystkie przewody w okolicy chłodnicy, termostatu i pompy wody, sprawdź kolanka, złączki, opaski itp, szukaj białego nalotu jeśli go znajdziesz to w tym miejscu na 100% cieknie
-pompa wody, od strony filtra oleju jest osłona paska i pompy, zajrzyj tam
-płyn lubi też ciec z zaworków nagrzewnicy. Z tyłu silnika w przegrodę wchodzą dwa węże i na jednym z nich jest zawór, on też lubi przeciekać
Zapomniałem jeszcze o uszczelniaczach wałków, żeby je sprawdzić musisz zdjąć czarne osłony z jednej i drugiej strony silnika. Jedna od rozrządu a druga od napędu pompy wtryskowej. Został jeszcze uszczelniacz wału od strony sprzęgła - tutaj jeżeli jest poważny wyciek to może ślizgać się sprzęgło a olej lubi wypływać z połączenia między silnikiem a skrzynią [tak miałem w poprzednim aucie]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum