Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam!!mam pytanie jaki jest graniczne zużycie tarcz hamulcowych z przodu?i jeszcze jedno co może być przyczyna tego ze star się jeden klocek z przodu lewy a prawy jest prawie w nowy dodam ze wymieniałem same klocki z przodu a z tyłu i klocki i tarcze na początku wakacji!!
_________________ Kamil 620 Si
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 28, 2011 20:33 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
nawet nie koniecznie tłoczek często blokuje się element trzymający klocki(nie wiem jak się fachowo nazywa) osadzony na 2 prowadnicach. Jego zablokowanie może to powodować.
W zaciskach są blaszki które pełnią role prowadnic dla klocĸów.
Jeżeli ściera się tylko jeden to może się blokować w tej prowadnicy i nie odbija, druga opcja to samo jarzmo które może się blokować w swoich prowadnicach.
Rozbierz, wyczyść, przesmaruj smarem miedzianym lub grafitowym, złóż i zrób próbę.
Oczywiście nie smaruj klocków i tarcz hamulcowych tylko prowadnice.
Często bywa tak, że bród, starty pył z klocków i tarcz odkłada się w szczelinach prowadnic i tworzy twardy osad który utrudnia ich pracę.
Warto opiłować klocek z tego osadu, spasować dokładnie te blaszki z klockiem i wszystko złożyć na smar.
Wysłany: Pią Mar 04, 2011 16:13 [Rover 620 Si 95r] hamulce
Dzięki wszystkim za pomoc!!ale temat gorący nadal.wcisnąłem tłoczek żeby założyć klocki i już się nie wysuną??ale dzięki temu przynajmniej wiem co było zepsute on od połowy do końca idzie ładnie ale po max wciśnięciu już nie wysuwa się
Jak wciskasz pedał to tłoczek nie wychodzi? Po kilkukrotnym naciśnięciu powinien się wysunąć. Zawsze jak wymieniałem klocki czy tarcze to zawsze po złożeniu wszystkiego hamulce były dopiero po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca.
Może układ jest zapowietrzony?
Wysłany: Pią Mar 04, 2011 17:27 [Rover 620 Si 95r] hamulce
nie powinien być zapowietrzony.w innych autach jak wymieniałem klocki to tak jak piszesz empe ale tu żeby się tłoczek schował musiałem go ścisnąć ściskiem stolarskim bo tak ciężko się chował wcisnąłem pod osłonę tłoczka smar do tłoczków ścisnąłem i tak już zostało!!pompowanie nic nie dało!!
To pewnie musisz zregenerowac zacisk. A auto do tej pory rowno hamowalo?
_________________ Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
Objaw jak przy uszkodzonych przewodach hamulcowych [elastycznych], miałem tak w poprzednim aucie.
Pytanie czy hamulce odbijały podczas jazdy? Czy koło trzymało? Tylko pamiętam, że tłoczek chyba cały czas ciężko chodził a nie tak jak u Ciebie od połowy
jezeli tloczek ciezko sie wciska, to proponuje odkrecic odpowietrznik. jezeli po odkreceniu odpowietrznika tloczek wchodzi lekko, to znaczy ze przewod elastyczny do wymiany. na 70% ciezko chodzacych tloczkow (w przednich zaciskach, tylne to inna bajka ) to wlasnie przewod hamulcowy jest winny. latwy sposob na ustalenie przyczyny.
Dzięki wszystkim za włączenie się do tematu dziś wybieram się do garażu i podejmę walkę z tymi hamulcami poinformuje was o wyniku!!
[ Dodano: Sob Mar 12, 2011 12:41 ]
Witam!!Dziękuje wszystkim za pomoc!!tłoczek nie wysuwał się bo z drugiej strony wyskoczył cały zapomniałem ze tam już wyciąłem klocki i on się cały czas zapowietrzał a ja za bardzo byłem skupiony na jednym kole i nie zauważyłem tego!!jeszcze raz wszystkim wielkie dzięki!!a czy jest różnica przy odpowietrzaniu auta z ABS??jeden mechanik mi powiedział ze auto z ABS powinno się odpowietrzać na zapłonie albo na zapalonym silniku??
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum