Wysłany: Czw Gru 30, 2010 22:04 [r45] zimny nawiem a temperatura
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
mam takja sytuacje
jak mam nawiew przełączony na ciepły nawet nie dmucham w sensie dmuchawa na 0 biegu to mi temperatura trzyma się poniżej połowy, a jak przekręce na zimny (niebieski) to mi po 4 km skacze temperatura do 3/4 a nawet wyżej co może być tego przyczyna
termostat wymieniony uszczelka też i czy taka sytuacja jest normalna i przy jakiej temp. włącza się wiatrak podajcie w skali np. 3/4 bo wiem że przy 92 stopni ale ile to jest na skali
SPAMU¦
Wysłany: Czw Gru 30, 2010 22:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
To nie jest normalne zachowanie. Na początek spróbuj odpowietrzyć układ i porównaj, czy przy wymianie termostatu dobrze zostały połączone przewody. Może są gdzieś zamienione.
Wiatrak włącza się przy 102 stopniach. Na wskaźniku jest to położenie mniej więcej w połowie.
Mnie to wygląda na problem z termostatem. Jak masz pokrętło od ustawiania temperatury nawiewu na czerwonym to część ciepła z silnika odbiera nagrzewnica, nawet gdy nie dmuchasz do kabiny. Gdy ustawisz na niebieski to zamykasz obwód nagrzewnicy i jeśli płyn ma problem z poruszaniem się w dużym obiegu (termostat zamknięty bądź jakaś inna niedrożność) to silnik się będzie przegrzewał.
Pomógł: 7 razy Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 121 Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie Sty 02, 2011 07:44
Woda będzie krążyć w dużym obiegu (przez chłodnicę) nawet jak odkręcisz korek, zainteresuj się zaworkiem na dużym obiegu, prawdopodobnie jest stale zamknięty.
Poczytałem trochę na forum na temat klimy i jej wiatraka i mam pytanie po jakim czasie powinien włączyć się wiatrak od klimy
I jaku może być powód nie włączanie się wiatraka od chlodnicy temperatura 3/4 i wiatrak się nie włącza?? Możliwe że jest to czujnik temperatury jak tak to który mam sprawdzić i jak??
panwilli,
Żeby go wstępnie sprawdzić, wystarczy w czasie pracy silnika odłączyć od niego wtyczkę. Wtedy wentylator powinien się włączyć w trybie awaryjnym na drugim biegu.
Doszedłeś do ładu ze swoim Roverkiem? Wymieniłeś korek i sprawdziłeś nowy termostat?
No właśnie nie do końca przez całą zimę jezdziłem i było wszystko okej ostatnio tylko za mocno sobie nagrzałem w samochodzie i włączyłem zimny nawiew i mi temperatura podskoczyła do koća korek nowy termostat też.
Tylko dla mnie to trochę dziwne wzkazówko pokazywała no tak z 5/7 skali i jak raptownie przełączyłem na gorący nawiew 5 bieg to w 2-3 sekundy wskazówka znowu wróciła do normy, tylko dziwi mnie czemu wentylator się nie załączył
Jutro sprawdzę wiatrak jak będzie działał wymienie czujnik temperatury wyniesie mnie taniej miż sprawdzenie komputerowo czy jest dobry ( badanie 100 czujnik 70zł)
Aha i wyczytałem jeszcze że jak wiatrak klimy jest zepsuty to od chłodnicy wody też się nie będzię załaczał czy to prawda??
Przy obecnych temperaturach, to sprawny układ powinien sobie poradzić w czasie jazdy i bez wentylatora.
Widzę (patrząc w historię Twoich postów), że pompę wody miałeś wymienianą. Zatem ją możemy wykluczyć. Z szalejącym na zakrętach wskaźnikiem temperatury sobie poradziłeś?
Ja bym się jeszcze dokładnie sprawdził podłączenie węży (porównaj ze schematem - może jak robili Ci uszczelkę, to coś źle podłączyli).
Ja jeszcze bym sprawdzil zawor nagrzewnicy. Uklad jest tak zaprojektowany ze termostat sterowany jest przeplywem plynu przez przewod "bypassu". Nie ma przeplywu przez wlasnie ten obieg to termostat sie nie otworzy bo woskowy element sterujacy otwarciem termostatu nie jest po stronie naplywajacego plynu z chlodnicy. Bypass jest poprowadzony przez nagrzewnice ,a przeplywem kieruje zawor, jak jest na max cieplo to plyn plynie przez nagrzwnice i dopiero kierowany jest na termostat, jesli na max zimno zawor przekierowuje bezposrednio na termostat. Jesli zawor jest uszkodzony w taki sposob ze pozwala na przeplyw tylko przez nagrzewnice ,a blokuje jesli wlaczy sie na zimno to beda sie dzialy takie rzeczy , termostat sie bedzie nie otwieral chocby silnik sie gotowal.
Zawor nr 9.
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID003140
[ Dodano: Sob Sty 22, 2011 22:26 ] AdrianWWL, Jak zaczalem pisac to jeszcze nie bylo Twojego
Schemat jeszcze lepszy niz ten co ja wrzucilem ( w sumie od 200-tki ,ale bardziej obrazowy) , zawor na nim nr 13. jakby co. Pozdr.
keczu,
Przy zamkniętym zaworze nagrzewnicy płyn idzie na termostat przez tą opaskę łączącą rury nagrzewnicy (na moim rysunku nr 12). Tam jest zrobiona w niej dziurka. Wyciągałem ją kiedyś i sprawdzałem. Zdarzało się już na Forum, że mechaniory rozcinali tą rurę i zatykali bypass i później były jaja... Przy okazji panwilli, sprawdź czy termostat masz w dobrą stronę zamontowany. Powinien być włożony sprężyną w stronę rozrządu... To też może być przyczyną dziwnych zachowań układu chłodzenia.
Ja wymienilem termostat a po tygodniu zaczol sie zacinac wymienilem czujnik temperatury wczoraj i go przegrzalem i znowu padl wiec tez bedziesz mial ta sama opcje co ja wlasnie bede szukal o tym co zrobic zeby nie wieszal sie termostat moi mechanicy mowili zeby przewiercic go tak np 5-6 wiertlem i moze to cos da na zacinajace sie termostaty ile w tym prawdy to nie wiem ale napewno wymien sobie czujnik temperatury chyba ze wiatrak gdzies tak jak masz w polowie wlacza Ci sie bez problemu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum