użyj szukajki.
tematów milion pięćset sto dziewięćset.
p.s. odepnij wtyczkę 4 pinową od przepływki, wsiądź do samochodu przejedź się. potem porównaj jazdę z zapiętą przeplywką. Jeśli na odpiętej jeździ lepiej to Ci nie działa. Na podpietej przepływce odrobinę lepiej powinnien jeździć.
Nie musisz kupować nowego. Za rok, dwa będzie to samo. Lepiej wyczyścić specjalnym preparatem lub tak jak to opisałem wcześniej. Gdybyś się zdecydował kupić jednak nowy to tylko oryginał. Pasuje od opla jakiegoś, wystarczy przełożyć wkład, jest to opisane na forum.
Ja dwa lata temu kupiłem nowy, po roku padł. Jako, że miałem jeszcze tamten stary to go podratowałem. Teraz znowu czeka mnie czyszczenie bo znowu to samo się stało... Powodują to opary z turbiny po wyłączeniu rozgrzanego silnika. Jest w nich dużo oleju i to się osadza na platynowym czujniku. W najbliższym czasie będę kombinował żeby przerobić tą przepływkę nieco. Jakiś filtr dać czy coś, może będzie lepiej. Niektórzy montują Oil catch tank...
Pomógł: 21 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 350 Skąd: Kozienice
Wysłany: Pią Mar 11, 2011 13:28 Re: [R420] jak sprawdzić czy działa przepływomierz
skocki napisał/a:
Witam,
Czy ktoś wie jak sprawdzić czy działa poprawnie przepływomierz?
Witam
Z tego co widzę to kolega posiada silnik SDi wiec rola przepływomierza w tym silniku to sterowanie EGR-em.Równie dobrze można przepływke odpiąć całkiem jeśli posiadamy zaślepkę na zaworze.
Pozdrawiam
_________________ Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
Coś mnie korciło, bo od zawsze pamiętałem że w SDi i Di przepływka też reguluje pracę silnika (nie tylko EGR). Okazuje się, że w samochodach z roku 99 SDi i Di trafiały się egzemplarze w których zastosowano już nowe sterowanie. Kolega ma z 99r. więc jak widzi naprawdę dużą różnicę (szczególnie w dolnym zakresie obrotów) to przepływka u niego już może mieć wpływ na pracę silnika. Tym bardziej jak samochód jest z końcówki roku.
Pomógł: 21 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 350 Skąd: Kozienice
Wysłany: Pią Mar 11, 2011 14:24
pgrad napisał/a:
Coś mnie korciło, bo od zawsze pamiętałem że w SDi i Di przepływka też reguluje pracę silnika (nie tylko EGR). Okazuje się, że w samochodach z roku 99 SDi i Di trafiały się egzemplarze w których zastosowano już nowe sterowanie. Kolega ma z 99r. więc jak widzi naprawdę dużą różnicę (szczególnie w dolnym zakresie obrotów) to przepływka u niego już może mieć wpływ na pracę silnika. Tym bardziej jak samochód jest z końcówki roku.
Ja mam SDi 22.12.1999r. nie ma żadnej różnicy w pracy silnika
_________________ Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
Mam dużo materiałów na kompie głównie z angielskich forum i stron. Musiałbym to wszystko przewertować. Być może, że takie egzemplarze wynikały raczej z przekładki silnika, itp a nie fabrycznego montażu.
[ Dodano: Pią Mar 11, 2011 14:33 ]
Faktycznie doczytałem, i te samochody miały wymieniane silniki lub pompy paliwa i coś jeszcze, także sorki
Pomógł: 21 razy Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 350 Skąd: Kozienice
Wysłany: Pią Mar 11, 2011 14:34
pgrad napisał/a:
Mam dużo materiałów na kompie głównie z angielskich forum i stron. Musiałbym to wszystko przewertować. Być może, że takie egzemplarze wynikały raczej z przekładki silnika, itp a nie fabrycznego montażu.
Nie będę się spierał ale wypytałem kilka osób na forum z tymi właśnie silnikami i potwierdzają to co napisałem wyżej wiec coś w tym musi być
Ja w moim aucie sprawdzałem przepływke z ciekawości i nic nie wywnioskowałem (bez czy z nie ma różnicy)
Jeśli masz jakieś dane techniczne na ten temat to możesz coś zapodać,sam jestem ciekawy jak to fabryka określiła.
_________________ Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum