Wysłany: Sro Lut 23, 2011 17:14 [Honda Accord ] skrzypi, podczas skrecania kierownicy w kole
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996
Koledzy od wczoraj mam taki duży problem. Najpierw zaczeło mi bić coś w lewym przednim kole jak wjade na dziure a dziś jeszcze zauważyłem że jak skręcam kierownicą to właśnie coś skrzypi w tym kole, albo tak jak by coś obcierało. Nieważne czy kręce w prawo czy w lewo i tak to słychać i nawet jak wykonuje pełny skręt to przez cały czas to słychać i w czasie jazdy też wydaje mi się że słychać to. Byłem dziś sprawdzić całe zawieszenie na stacji diagnostycznej i żadnych luzów nigdzie nie ma i amortyzatory są dobre,. Orientuje się ktoś co to może być??
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 23, 2011 17:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
łożysko odpada bo by szumiało cały czas a klocki są prawie nowe więc też winy w nich nie ma... Jutro pojade bo innego mechanika a może to końcówka drążka kierowniczego tylko czy jak ona sie popsuje jakie są objawy??
z tego co czytam po innych forach to tez piszą że sworzeń dolny wahacza, a kolego tobie też tam biło w tym kole na dziurach i tak skrzypiało podczas skrętu??
jeszcze raz koło podniosłem do góry żeby popatrzeć gdzie to skrzypi i jak koło było ściągniąte to nic cisza, Popsikałem gdzie się dało sprayem silokonowym i dalej to samo. nie ważne czy silnik jest właczony czy kręce kierownicą bez wspomagania cały czas to słychać. Pewnie pojade zakupić dziś ten sworzeń dolny i w sobotę go założe.
[ Dodano: Czw Lut 24, 2011 12:58 ]
A tak napisał ktoś na innym forum:
Dość trudne do zlokalizowania są luzy które występują na dolnym sworzniu zwrotnicy (wahacza ) . Dopóki samochód stoi na kołach na gruncie , sworzeń ten jest dociążony masą samochodu i nie wykazuje żadnych luzów . Dopiero w trakcie jazdy po nierównościach mogą być słyszalne stuki lub w czasie skręcania kół szczególnie na postoju odgłosy skrzypienia . Oczywiście skrzypienie mogą powodowac też elementy gumowe w zawieszeniu . Wracając do sworznia dolnego zwrotnicy , to dobrą metodą na sprawdzenie , czy nie ma on luzów jest podniesienie podnośnikiem samochodu tak by koło unosiło się ponad ziemią , a następnie podkładamy pod dolny wahacz solidną podpórkę i opuszczamy powoli samochód do momentu aż oprze się on całym ciężarem na podpórce . Koło po oparciu wahacza musi znajdować się nadal nad ziemią , tym sposobem ulega odprężeniu zwrotnica i można spróbować poruszać koło podważając je dżwignią (prętem ) w kierunkach : góra- dół i na boki czy nie wyczujemy luzu na sworzniu dolnym i górnym zwrotnicy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum