Wysłany: Sob Mar 05, 2011 09:17 [MG ZS] zatarty silnik
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Witam wszystkich
Wczoraj dowiedziałem się chyba najgorszej rzeczy jaką można usłyszeć od mechanika... : "Ma Pan zatarty silnik...zepsute to, to, to, tamto i jeszcze to..., naprawy nikt się nie podejmie, jedyne wymiana silnika"...ręce opadły.
Mówię OK, co teraz. Szukam silników na alledrogo, są....1800...2200 ale w UK...Pomyślałem no dobra, ale kto mi da gwarancję że ten silnik będzie git...
Dostałem link od mojego ojca, mechanicy którzy niby naprawiają silniki od roverków/mg'ików w takim stanie ...
Wysłałem do nich zapytanie, poinformowałem że jest zamontowane LPG (tak mam LPG, zapraszam przeciwników do bluzgania na mnie....ja na swoją obronę mam tylko tyle do powiedzenia : ekonomia...a i tak z LPG koszty mam na poziomie 650-700 za paliwo/m-c)
Dostałem odpowiedź : 2000 - 2200 naprawa silnika. Oczywiście będę miał gwarancję pisemną na silnik (okres 6 miesięcy bez limitu kilometrów).
Wszystko prawie napisałem poza tym ...co się stało ? A stało się podobno to, że albo uszczelka pod głowicą strzeliła (mimo iż wyglądała na nową, a w maju 2010 robiłem generalny przegląd przy zakupie i mechanik stwierdził że nie ma co wymieniać bo jest nowa) albo pękła sama głowica i płyn z układu chłodniczego dostał się do oleju a ten stracił swoje właściwości i doszło do zatarcia.
Po tym wyznaniu nasuwa się pytanie : kontrolki nie widziałeś ? nie widziałeś że Ci płyn uchodzi...ależ oczywiście ...widziałem że mi płyn schodzi...oglądali to różni mechanicy i kaszki w oleju nie było...czasem mi dymił na biało ale tylko przy odpaleniu jak był zimny...Dużo osób stwierdziło że to pewnie przez GAZ, w ogóle to miałem wesoło z instalacją ale to tak jest jak się trafi do kiepskiego instalatora (niby mają sieć sklepów itd...ale co rozmawiałem później z gazownikami to wszyscy na tamtych narzekali...co zrobić, popełniłem błąd).
Teraz moje pytanie : korzystał ktoś z pomocy osób wymienionych w linku do aukcji ? Jakie wrażenia ? Może to ktoś z forum ? to byłbym spokojniejszy...a może znacie kogoś kto bardzo szybko wykona podobną usługę ale w wielkopolsce ?(niestety ale mam do dostarczenia auto 350 km w 1 stronę....dlatego pytam)
Jeżeli nie ma osoby która mogłaby się wypowiedzieć jakoś o tych mechanikach...to pewnie ja jak tylko ogarnę sytuację się wypowiem....
Jest nie fajnie...qde bardzo nie fajnie....koszta masakryczne...ale jeździć trzeba...
[ Dodano: Sob Mar 05, 2011 09:17 ]
zapomniałem dodać, kontrolka nie informowała mnie o żadnych nieprawidłowościach...albo mam rozwalone czujniki...albo coś nie halo z instalacją elektroniki...żadne kontrolki nie budziły mojego niepokoju...
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 05, 2011 09:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
żeby nie było, to nie Oni diagnozowali silnik. Diagnozował to mechanik, tutaj, na miejscu...
Spalił mi się rozrusznik i trafiłem do elektro-mechanika...po rozebraniu silnika okazało się to co napisałem wyżej...(w styczniu myślałem że to wina akumulatora, że mam problem z odpaleniem...wymieniałem na nowy). Oni tylko odpowiadają na moje pytania, bo nie znalazłem nikogo kto byłby w stanie naprawić mi auto za rozsądne pieniądze tutaj w wielkopolsce...
[ Dodano: Sob Mar 05, 2011 12:12 ]
troszkę będzie problem z zawiezieniem auta tam....
Powiedzcie mi drodzy forumowicze, czy można do ZS'a/r45 włożyć silnik od 1.8 civica ? myślę o wersji 140 km...
Troszkę więcej tego w sieci i ludzie dają pisemną gwarancję na silniki (mi zależy na rozruchowej)...ceny też sensowniejsze...
Nie będzie problemów z włożeniem go pod maskę zs'a ? czy podzespoły będą wymagać jakiś przeróbek ? 45tka była robiona na licencji Hondy...to wiem...ale może są jakieś krytyczne zmiany które przekreślają takiego swapa....
Nikt CIe tu za gaz nie będzie krzyżował, sam miałem lpg w R, w obecnej 75 też, gaz jeśli tylko się opłaca to bardzo mądrze wydana kasa. Co do remontu to wg mnie nie wybieraj się nigdzie daleko do mechaniora, bo jak coś skisi to bedziesz dymał te 400km spowrotem... co do zatarcia to też mi się wierzyć nie chce, masz jakieś dokłądne info/foty co się zatarło? raczej sama głowica lub uszczelka. Jest u nas na forum paru ludzi co ściągaja części i angliki, może tutaj szukać pomocy?
EDIT: zaden motor hondy nie podejdzie bez rzeźby i to sporej, zresztą to nie ma sensu... w Twoim przypadku masz skrzynię PG1, taką jak rzy dieslach, KV6 i 2.0Ti, mocowania od 1.8 też są chyba podobne co do w/w, więc jeśli swap na coś mocniejsego to 2.0/2.5Kv6 lub 2.0Ti, honde odpuść bo swap CIe wyniesie ogromne pieniądze... sprawdź czy napewno silnik ejst zatarty, czy CI kitu nie wciskają, bo przełożyć silnik to dużo mniej pracy niż robić uszczelke czy głowice.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
może znacie kogoś kto w wielkopolsce zajmuje się takimi rzeczami ? Wymiana silników (może ma dojścia do pewnych źródeł) albo remont...boję się troszkę czasu oczekiwania na naprawę i kosztów....
Laweta z wlkp do śląska...900zł...ja sam transportu jednak nie załatwie...pozostaje mi wlkp.
zadzwon do PHJOWI nie wydaje mi sie ze podejmie sie wymiany ale to juz sam sie dogadasz
a silnik moze on ci zalatwi a jak nie to cos z allegro lub szrotow
a robiłes moze kosztówke? moze wystarczy tylko wał przeszlifowac lub wymienić na komplet z panewkami i po problemie.to pierwsze co sie zaciera.daj mechanikowi i niech wyciagnie ci tłoki z korbami. to na spokojnie 4h roboty jelsi masz kanał. moze wcale nie ma potrzeby wydawania 3,5 tys na wymiane silnika (pewnie sam bys tego nei robił,a wymiana tez kosztuje)
jesli mam byc szczery,to zawsze bardziej opłaci sie remont,niz kupno silnika. oczywiscie jesli chcesz jeszcze pojezdzic.przynajmniej bedziesz wiedział na czym i ze jest wszystko ok,ze nikt nei lał doktora itp.
DIAGNOSTYKA ELEKTRONIKI i SILNIKA SPRZĘTEM ROVER MG LAND ROVER T4 TESTBOOK T4
NAPRAWA ROVERÓW I MG
MG ROVER ORAZ LAND ROVER CZĘŚCI NOWE I UŻYWANE.
NOWE MIASTO N/W TRASA 11/15
WIELKOPOLSKA
TEL: 0504045682
NAPRAWA PIECÓW WEBASTO ROVER 75
Z mechanikiem ze Szczekocin radze ostrożnie. Ja kupiłem od niego silnik ale kosztowało mnie to dużo nerwów i troche wydatków głównie na podróże do tego pana. Jest to uzytkownik tego forum offrover a silnik który mi sprzedał i który miał być idealny był zatarty. Historia jest bardzo długa ale w końcu dostałem silnik chociaż ciągle w nim cos stuka a miało przestać po 200km bo niby się ułoży a do tego miał być silnik 1,6 a mam 1,4 nie mailem juz sily sie z nim dochodzic i odpuscilem.
Dzięki za odpowiedź, byłem w szkole w weekend a wczoraj pochłonięty dzwonieniem po mechanikach, sklepach itp itd.
Sprawa ma się tak : mechanik który ma moje auto, twierdzi że nie opłaca się robić remontu (podobno już to przerabiał i wyszło to drożej), inny mechanik od razu powiedział że lepiej wymienić silnik niż remontować...więc szukałem silnika.
I tu Wam powiem że zaczynają się schody (właśnie dlatego odradza mi każdy remont, bo jak się rozbierze silnik to okaże się że to czy tamto jest do luftu i dojdą kolejne rzeczy do zrobienia a może być problem z płynnością w częściach)....wracając do tematu...do Zs'a znalazłem 2 silniki :
- 1 aukcja odpadła bo koleś stwierdził że coś nie tak z silnikiem było, ciężko palił i chyba jest uszczelka walnięta i już zdejmują aukcje i pójdzie na części
-2 aukcja ....koleś twierdzi, że za 2 dni silnik ma z niemiec do nich trafić i że jest super wypas pro elo .....
- aukcje z starym silnikiem 170.000 od rovera 45 odpuściłem sobie...mało danych...w ostateczności tam podbije...ale to już jakbym miał nóż na gardle...
- aukcje z wielkiej brytanii sobie odpuściłem bo są negatywne wypowiedzi użytkowników alledrogo bo problemy są z dostarczeniem silników itd....qde boje się zaczynać się w to bawić
Panowie, szukam cały czas
A może jakiś silnik 2.0 albo 2.0 T wziąść ? musiałbym mieć jakieś dodatkowe przeróbki żeby to zamontować ? czy wsadzę bez problemu ?
Pomóżcie Panowie bo czas goni...potrzebuję to najlepiej na zaraz, teraz....a może ktoś z Waszych znajomych coś ma na sprzedaż ? Dzięki za nfo pozdr.
[ Dodano: Wto Mar 08, 2011 13:21 ]
klamka zapadła, biorę 2.0 (bez turbo ...nie stać mnie na przeróbki, już się nasłuchałem)...myslę że i tak będzie grubo...troszkę auto poleci szybciej
[ Dodano: Wto Mar 08, 2011 13:23 ]
a co najważniejsze, będzie jeździć, silników znacznie więcej niż 1.8
dla zainteresowanych : podobno jest problem z silnikami 1.8, koleś z którym gadałem (podobno dostarczają również silniki do jakiegoś serwisu) powiedział że silniki muszą ściągać z Hiszpani, cena takiego silnika łącznie to ok 3 tyś zł i dlatego nikt tego nie zwozi...po prostu się nie opłaca
Ja tam bym stary silnik rozebrał bo to nic nie szkodzi, jeśli byś remontował to być go rozebrał, jeśli nie to idzie na złom więc jego rozebranie nie zaszkodzi, przynajmniej będziesz wiedział co było.
Ale jak kupiłeś, to teraz tylko czekać na przekładkę.
[ Dodano: Wto Mar 08, 2011 13:21 ]
klamka zapadła, biorę 2.0 (bez turbo ...nie stać mnie na przeróbki, już się nasłuchałem)...myslę że i tak będzie grubo...troszkę auto poleci szybciej
Co kupiłeś??? Przecież to zupełnie nie pasuje do tego auta... ani poduszki, ani elektryka... nie chce Cie martwić, ale chyba przekombinowałeś, tym bardziej że zdrowe 1.8 można za 2k kupić.
[ Dodano: Wto Mar 08, 2011 23:15 ]
A masz świetnego mechanika - PHJowi blisko, nie lepi było zadzwonić...
Jeszcze nic nie kupiłem. Zadzwonie o tego mechanika i zapytam o koszty, dostępność części itd. Prawda jest taka że nie ma dostępnych od ręki zdrowych 1.8 bo albo mi zdejmują aukcję albo nie ma silnika fizycznie w Pl albo jakiś zajeżdżony....
Muszę z kimś zrobić kalkulacje kosztów jeżeli twierdzicie że 2.0 nie podejdzie. Dziwne bo te silniki były w serii 400. Jak ktoś może pomóc z kalkulacją kosztów takiego swapa to będę wdzięczny.
Nie rozumiem dlaczego silniki 1.8 od civic nie podejdą skoro to też seria k podobno.....
[ Dodano: Sro Mar 09, 2011 07:18 ]
Jeżeli ktoś wie to niech powie jakie mam możliwości :
Albo szukam silnika takiego jak miałem...silników których nie ma dostępnych od ręki (nie patrzę na aukcje gdzie silniki siedzą fizycznie w UK....jaki sens ? pomijam te komentarze do tych allegrowiczów....to dopiero bym sobie narobił)....
Albo co ? bo nawet zamiana na 1.6 wymagałaby pewnie ode mnie wymiany połowy auta na inne części...skrzynia, komputer itd (wolałbym robić remont niż zamulać samochód...służy on oczywiście do wożenia dupy...ale na taczkę się nie pisałem)
I ostatnia opcja to remont tak ? czyli 80% osób które twierdzą, że z remontem będzie problem : czas, płynność części, koszt....się mylą.....
Dodatkowe opcje :
- wywalić w cholerę serię K, zastąpić jakimś innym silnikiem i zrobić swapa (do niektórych silników części nie są wcale takie drogie...bo jeżeli silnik wyrywam za 1200...to mam jeszcze jakiś zapas środków na ewentualne dokupienie podzespołów niezbędnych do swapa..)
- sprzedać auto i kupić malucha....
Niech ktoś konkretny powie na czym stoję, co się opłaca (jeżeli coś się nie opłaca to dlaczego)...jeżeli ktoś nie ma pewności to lepiej się nie wypowiadać....
Ja muszę podjąć jakąś decyzję....i jestem coraz bliższy tego żeby sprzedać te auto a kupić coś przejściowego chociażby za 2, 3 tysiące a następnie kupić coś co ma normalną dostępność części (np. Honda...)
[ Dodano: Sro Mar 09, 2011 07:45 ]
odnośnie tego : remontować czy wymieniać ?
Silnik z hondy nie wejdzie bo jest odwrotnie ułożony, będziesz miał albo 5 biegów do tyłu i jeden do przodu albo mnóstwo rzeźbienia.
Zobacz w internecie, to że silnik hondy i Rovera nazywają się tak samo, nie oznaczają ze są to te same jednostki napędowe.
Jeśli to 2.0 silnika k serii to raczej powinien podejść bez rzeźby z tego co wiem. Tylko to musi być k seria a nie np. T
Adi ok....a co z elektryką ? sterownikami i innymi pierdołami ? chodzi mi o zamianę plug and play....ewentualnie jakieś drobne modyfikacje...mamy na myśli takiego swap'a ? bo wiadomo że można wsadzić każdy silnik wszędzie praktycznie....ale kwestia ile trzeba dodatkowo w to włożyć....
Jak silnik tej samej rodziny to niewiele problemów. Nie wiem czy i komputer ten sam by nie pozostał, ale nie chcę Cię w błąd wprowadzać...
Bo jeśli by ten sam mógł zostać, to wystarczy sam silnik przełożyć, nic więcej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum