Forum Klubu ROVERki.pl :: Tomi - MG ZR
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Maj 20, 2011 01:17
Tomi - MG ZR

Projekt budowy rajdówki rozpoczęty.
Autor Wiadomość
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Mar 05, 2011 20:45   [Tomi - MG ZR]

Od długiego czasu przymierzałem, aby zbudować sobie auto "for fun". Z racji tego, że z oczywistych powodów nie chciałem wydać "worka pieniędzy" na bazę projekt był jedynie w głowie.

W tej chwili sytuacja wygląda następująco:

Baza: Rover 200Vi (kupiony okazyjnie),
Zawieszenie: sprężyny MG XPoweR (przyjdą z Anglii w poniedziałek),
Układ kierowniczy: maglownica od wersji BRM (fabrycznie nowa już jest na półce),
Wnętrze: fotele Cobra + 4-punktowe pasy Sabelt,
Silnik: pełnego planu modyfikacji jeszcze nie ma. Silnik sprawny po regeneracji głowicy, ale już w obwodzie czekają kute tłoki Omega Pistons,
Skrzynia: Narazie seryjna PG1, ale cały czas szukam torsena (fabrycznego MG Rover) lub Quaife'a. Może uda mi się wynegocjować 6-biegową skrzynię MG Sport lub Quife'a :)
Hamulce: W planach mają być zaciski 2-tłoczkowe z Legenda na przód + ZR160 na tył. Tarcze zapewne National Performace. Klocki... hmmm... nie wiem.
Sprzęgło: National Performance Sport (do sprowadzenia)
Wygląd:
Przód:

bok, nadkola i błotniki:

Kolorystyka: w planach była taka, ale wyjdzie w praniu
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Maj 20, 2011 01:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 05, 2011 20:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Sob Mar 05, 2011 20:49   

zycze, aby sie wszystko udalo ;)
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Mar 05, 2011 21:00   

Do rozważenia:
Jakie amorki?
Klatka?
- Za klatką bezpieczeństwa przemawiają 2 kwestie: bezpieczeństwo i sztywność nadwozia.
- Przeciw klatce przemawiają również conajmniej 2 kwestie: masa i koszty (dedykowana klatka Sparco to koszt ponad 4 tyś.).
 
 
Pawkaz 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 03 Mar 2009
Posty: 1664
Skąd: Warszawa

Rover 600

Wysłany: Sob Mar 05, 2011 21:04   

Ile wazy taka klatka ? Jaki jest koszt najtanszej ?
_________________
Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C :D
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Mar 05, 2011 21:21   

Klatka Sparco (38kg):

Klatka OMP (70kg):


Koszty podobne.
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Sob Mar 05, 2011 21:27   

ile planujesz przeznaczyć na to funduszy ??
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Mar 05, 2011 21:33   

Niedużo/rozsądnie... tym bardziej, że większość rzeczy mam :)

To nie będzie A-grupowa rajdówka, tylko samochód na KJS'y i Rallysprinty. Aby coś robić i nie gnuśnieć w domu.

W kwestii możliwości. Anglicy mają gotowe recepty aby z tego silnika wyciągnąć 285 KM. Z tego co czytałem W miarę rozsądnych pieniądzach i odpowiedniej żywotności silnika można dojechać do 200KM.

Seria K jeździ w tylu kultowych autach w anglii i zapewnia conajmniej znakomite osiągi w stosunku do swojej masy.
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 05, 2011 21:36   

a nie możesz kogoś poprosic,aby yspawął CI klatke zgodnie załącznikiem J ?
a amory bilsteina?
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Mar 05, 2011 22:15   

Harry napisał/a:
a nie możesz kogoś poprosic,aby yspawął CI klatke zgodnie załącznikiem J ?


Zastanawiałem się nad tym ale jeszcze nie rozmawiałem w tej sprawie.

Harry napisał/a:
a amory bilsteina?


Przednie można zaadoptować od Coupe... co zresztą często robiliśmy. Jednak Bilstein nie robi amorków do tylnego zawieszenia z belką skrętną... chyba, że się mylę.
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Sob Mar 05, 2011 22:37   

Tomi napisał/a:

Przednie można zaadoptować od Coupe... co zresztą często robiliśmy. Jednak Bilstein nie robi amorków do tylnego zawieszenia z belką skrętną... chyba, że się mylę.


z tego co kiedyś szukałem to Bilstein nie ma w ofercie do coupe nic innego jak b4 czyli padaczka... :(

PS jaka felga i rozmiar :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 05, 2011 23:09   

eibach, koni? moze monroe robi jakies amory sportowe
nie wiem jak jest w rallysprintach, ale możesz zawsze wrzucić półklatkę, ale lepiej jak wspomniałem niech zrobi ktoś według J i juz :wink:
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Mar 06, 2011 01:08   

klatka to jak juz to nie gotowiec typu omp czy sparco tylko jakis sprawdzony fachowiec

najblizej wawy sensowny czlowiek to w minsku maz. jest - koszt mysle ze za jakas nierozbudowana zanadto ( czyt. nie jak w WRC ) wyszedlby w okolicach 3k i na pewno bedzie to lepsze rozwiazanie

mysle ze warto - buda w r200 nie jest jakos nadmiernie sztywna, klatka mocno to poprawi, tyle ze do tego zabiegu to zasadniczo trzeba wypruc cale wnetrze, a nie wiem tomi czy to przewidujesz ;)

zawieszeniowo to mysle ze w uk maja rozpracowane tematy - avo shocks, gaz shocks, spax, wyczynowy zawias do 400tki kosztowal w avo okolo 800 gbp, do 200tki powinien byc nieco tanszy - trzeba by sprawdzic

hamulce - sprawdzony stuff to ebc, black/green/yellow, zalezy jak hamulec bedzie wykorzystywany
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Mar 06, 2011 09:05   

dobryziom napisał/a:
Tomi napisał/a:

Przednie można zaadoptować od Coupe... co zresztą często robiliśmy. Jednak Bilstein nie robi amorków do tylnego zawieszenia z belką skrętną... chyba, że się mylę.


z tego co kiedyś szukałem to Bilstein nie ma w ofercie do coupe nic innego jak b4 czyli padaczka... :(


Temat jeszcze otwarty... tylko cały czas trzeba mieć na uwadze, że nie chcę wydać na to "worka pieniędzy"

dobryziom napisał/a:
PS jaka felga i rozmiar :)


W kwestii rozmiaru to z pewnością 16 lub 17. W kwestii wzoru ideałem byłoby to:


Choć felgi poliftowe też nie są złe (7,5 cala szerokości)


Tak swoją drogą miałem na sprzedaż jakieś białe Enkei...

[ Dodano: Nie Mar 06, 2011 08:55 ]
Harry napisał/a:
eibach, koni? moze monroe robi jakies amory sportowe
nie wiem jak jest w rallysprintach, ale możesz zawsze wrzucić półklatkę, ale lepiej jak wspomniałem niech zrobi ktoś według J i juz :wink:


No właśnie chyba półklatka będzie najlepszym rozwiązaniem. Ponadto jeśli przyciemnię tylne szyby, policja nie będzie się czepiała, bo nie będzie jej widać. Pełna klatka "granatowych" drażni i widać ją z daleka :(

[ Dodano: Nie Mar 06, 2011 09:05 ]
flapjck1 napisał/a:
klatka to jak juz to nie gotowiec typu omp czy sparco tylko jakis sprawdzony fachowiec

najblizej wawy sensowny czlowiek to w minsku maz. jest - koszt mysle ze za jakas nierozbudowana zanadto ( czyt. nie jak w WRC ) wyszedlby w okolicach 3k i na pewno bedzie to lepsze rozwiazanie


To jeszcze temat do rozważenia. Najpierw buda, lakier i zawieszenie (rozebrać i złożyć na nowych... najlepiej poliwęglany). W Moto Bulit Racing widziałem tuleje poli do mechanizmu zmiany biegów.

flapjck1 napisał/a:
mysle ze warto - buda w r200 nie jest jakos nadmiernie sztywna, klatka mocno to poprawi, tyle ze do tego zabiegu to zasadniczo trzeba wypruc cale wnetrze, a nie wiem tomi czy to przewidujesz ;)


Byłem na to przygotowany, tym bardziej, że w grę wchodziła walka z wagą :)

flapjck1 napisał/a:
zawieszeniowo to mysle ze w uk maja rozpracowane tematy - avo shocks, gaz shocks, spax, wyczynowy zawias do 400tki kosztowal w avo okolo 800 gbp, do 200tki powinien byc nieco tanszy - trzeba by sprawdzic


Polskie warunki są nieco specyficzne i niestety połowa zachodnich rozwiązań w Polsce się nie sprawdza :(

flapjck1 napisał/a:
hamulce - sprawdzony stuff to ebc, black/green/yellow, zalezy jak hamulec bedzie wykorzystywany


Tego rozwiązania z pewnością nie zastosuje. Silnik można zagrzać przed próbą... hamulców nie... a te na zimno nie istnieją :(
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Mar 06, 2011 10:03   

co do hamulcow to zalezy gdzie chcesz jezdzic - jak na kjs krotkie to owszem nie zagrzejesz

czyli dajesz black stuff ;)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Nie Mar 06, 2011 12:04   

Tomi napisał/a:

Temat jeszcze otwarty... tylko cały czas trzeba mieć na uwadze, że nie chcę wydać na to "worka pieniędzy"


hmm może sprawdź ile by Cię wyszły koni sport cena nie jest zabójcza a zewnętrzna możliwość ustawienia tłumienia na pewno się przyda... zresztą możesz zobaczyć jak to u mnie działa.

Tomi napisał/a:

W kwestii rozmiaru to z pewnością 16 lub 17. W kwestii wzoru ideałem byłoby to:
Obrazek


niby naklejki OZ ale wzór wygląda mi jak compomotive lub enkei... nie mniej jednak cena 16 lub 17 kutych będzie raczej zabójcza ale można się porozglądać za takimi czasem coś się trafia.

Tomi napisał/a:

Tak swoją drogą miałem na sprzedaż jakieś białe Enkei...


jaki model w jakim rozmiarze?


flapjck1 napisał/a:
hamulce - sprawdzony stuff to ebc, black/green/yellow, zalezy jak hamulec bedzie wykorzystywany


EBC hmmm w sporcie ta firma raczej nie przedzie... myślę ze dużo lepszym rozwiązaniem przy 2 tłoczkowym legendzie będzie stary sprawdzony DS2000-2500
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Mar 06, 2011 13:17   

flapjck1 napisał/a:
co do hamulcow to zalezy gdzie chcesz jezdzic - jak na kjs krotkie to owszem nie zagrzejesz

czyli dajesz black stuff ;)


Sorki, nie obraź się ale osobiście odbieram firmę EBC jako tuningową wydumkę dla "onanistów". Jeśli sobie dobrze przypominam w sporcie prawie w ogóle nie istnieje. Zastanawiam się na przykład nad:
 
 
dobryziom 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Nie Mar 06, 2011 16:02   

Rozumiem ze chodzi o Mintex Extreme w UK zbierają same pozytywne opinie :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 06, 2011 21:52   

Tomi napisał/a:
No właśnie chyba półklatka będzie najlepszym rozwiązaniem. Ponadto jeśli przyciemnię tylne szyby, policja nie będzie się czepiała, bo nie będzie jej widać. Pełna klatka "granatowych" drażni i widać ją z daleka :(

ludzie z klatkami normalnie śmigają i nic :wink: musisz w papierach mieć, że atuo już nie jest 5 osobowe,a 2 osobowe
i chyba najlepiej gdyby klatka miała jakąs homologacje
co do szyb to lepiej wrzuć jakiś poliwęglan
lekki materiał, a zarazem wytrzymały, nie wsadzaj plexi,bo on jak pęknie to ma wtedy ostre kawałki
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 06, 2011 23:12   

z klatką spróbowałbym u Treli, czytałem o nim troche np: na rf.pl, spawał klatke dla audi a4 V10 5.0TFSI, więc ma pojęcie ;) zawias może avo lub gaz, dość dobre pieniażki w angli, do tego jakaś redukcja masy? myśle, że warto zaiwnestować w dobre wystrojenie silnika = może ecu master det III albo ms? wymienić wszystkie gumy w poduchach.mocowaniach/zawiasie na poliuretany, jakieś dobre laczki ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 07, 2011 14:37   

Markzo napisał/a:
zawiasie na poliuretan

to sie bardziej stosuje w dragu i w drifcie, a nie w rajdowce
bo w tamtych dyscyplinach powinno byc sztywne zawieszenie, a w rajdowce to zalezy od tory, jezlei asfalt to moga byc, ale jeżeli jakiś szuter to bardziej gumy
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink