Wysłany: Nie Lut 27, 2011 12:57 [R75] Po przeszczepie z 1.8 na 1.4 nie przechodzi spalanie
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2000
witam.
dostalem rovera 75 po przeszczepie silnika z 1.8 na 1.4. nie odpalal wogole, wiec wstawilem wtryski od 1.4, zrobilem powrot paliwa do baku i odpalil. problem jest w tym ze nie przechodzi spalania. CO 10%, a powinno byc 0,3%, HC tez podobnych proporcjach.
sonda lambda sprawdzona, okablowanie sprawdzone, myslalem ze, dolozenie katalizatora, tak jak w r25 przy kolektorze wydechowym pomoze (co by lepiej dogrzac), ale spadlo niewiele
i sie tak zastanawiam, czy czasem komputer (zostal z 1.8) nie daje dluzszego czasu wtrysku, katalizator byl czarny co moglo by wskazywac na nie dopalenie mieszanki. nie wiem czy dobrze rozumuje.
co na to koledzy powiecie.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 22:20, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 27, 2011 12:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 116 razy Dołączył: 05 Lis 2008 Posty: 2338
Wysłany: Nie Lut 27, 2011 13:05
Ale ktoś swapa zrobił z 1.8 na 1.4 w 75-ce -sorki za offtop, a wracając do tematu, to określ konkretnie o jaki model R chodzi, bo w tytule napisałeś 75, w Twoim profilu masz 25, i w lekkie zdezo wprowadziłeś swym tematem.
A z tego co piszesz, to ewidentnie mieszanka nie jest spalana w całości, a co za tym idzie wali to w wydech- innej opcji nie ma.
Skoro ktoś już wcześniej modził przy nim i jak piszesz nie odpalał wogóle, to proponuję odstawienie do elektromechanika na dogranie spraw z zapłonem, dawką paliwa.
Jeżeli to R 75 z 1.4 to kogoś porąbało... a tak po za tym do elektromechanika, komp z 1.8 na pewno nie został bo byś tego nie odpalił, coś źle ustawione, podepną i będzie widać
no tak w profilu mam r25, ale sprawa obraca sie wkolo r75. przywiezli mi to auto bo nie mogli go odpalic nawet. dziwne, bo launch wywala mi blad sondy lambda(niewlasciwy odczyt), ale sonda jest dobra, i kable ok. wiec problem gdzies indziej chyba jest
Nie wierze w to co czytam, jak ktoś mógł coś takiego zrobić Ciekawe jak to w ogóle (nie)jeździ?. Spalenie przy tej masie też pewnie bardzo ekonomiczne. Jedyne co Ci mogę poradzić, to wstaw z powrotem 1.8 a będzie mniej problemów niż z dłubaniem przy 1.4. A nawet jak już ogarniesz wszystko to użytkowanie auta z tym silnikiem, mija się z celem.
Myślę że ktoś wyszedł z założenia że jeżeli diesel ma 116KM i rzadko trzyma serię (większość ma poniżej 100KM) to 103Km z 1,4 wystarczy by budę z miejsca ruszyć, nie wpadł tylko na pomysł że w dieslu moment jest pewnie ze dwa razy większy i dlatego to jeździ. Ech ciekawe jak z motorem 1,4 to się będzie rozpędzać do setki pewnie w 20s albo i nie doleci do tych 100km/h
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
nawet sie to rusza do przodu . ale nie to co 2.0v6, paliwo pije jak smok:P
generalnie to chce mu zrobic przeglad i niech robia z nim co chca. podejzewam ze 1.4 wrzucili z dwoch powodow: 1. podatek drogowy duzo mniejszy, 2. silnik 1.4 wytargasz gdziekolwiek i za grosze, a z 1.8 jest problem.
ciekaw jestem czy dalo by sie ECU i immo z r25 przelozyc
edit u mnie za 1.8 uzywke 250E krzycza, a kolesie nie chca placic tyle wiec probuje zrobic dziada tak jak jest. sam sie smialem jak mi powiedzieli ze 1.4 wlozyli. idzie to ale jak dlugo silnik pochodzi to nie wiem
witgut napisał/a:
wrzuć foty, może stworzymy nowy temat: Dziwne swapy:(1,4; 1.9 vw;...)
jeszcze mi ze dwa takie wynalazki przywioza i zalozymy
a co z czujnikiem temperatury, może podaje na ecu niską temperaturę i chodzi na wzbogaconej mieszance, czy wogóle sonda wchodzi w tryb regulacji czy czeka na odpowiednią temperaturę silnika. Robiłeśpomiar parametrów jakimś diagnoskopem?
wszystkie czujniki dzialaja, wtryski i listwa tez.
chyba czas na przeszczep komputera. mam nadzieje ze immo da sie tez przelozyc. albo sprawdze czy samego eproma z mapa da sie przelozyc.
wszystkie czujniki sprawdzone, napiecia w normie i g..o
hc 670 ppm a powinno byc ponizej 200
co 10.17% a powinno byc ponizej 0.30%
lambda 0.73, a powinna byc od 0.97 do 1.03
lewego powietrza nie łapie
sciagnalem kolektor wydechowy i jest okopcony na czarno. komputera jeszcze nie przeszczepilem, bo nie znalazlem pilota do immo.
z tego co wiem{ Engine management system
Model: 1.1, 1.4, 1.6 & 1.8 K16
Controller type MEMS 3 breakerless, electronic, fully mapped engine .............................
management system} te silniki mają taki sam sterownik.
Układ samoadaptacji powinien ustawić czas wtrysków., jeśli tak nie jest to któryś z czujników daje zły sygnał . Przedewszystkim czujnik temperatury(sprawdż oporność) dalej czujnik temperatury zasysanego powietrza , czujnik ciśnienia bezwzględnego MAP-sensor , czujnik położenia przepustnicy,czy w końcu czujnik wałka rozrządu( silnik może pracować nawet gdy ten jest uszkodzony,ale wtryski nie będą w fazie i zwiększy się emisja spalin i zużycie paliwa)
Regulator biegu jałowego też może nie działać
Może nie mam racji z tym sterownikiem ale wszystko trzeba sprawdzić. Przypomniał mi się przypadek że rozrząd był przestawiony o jeden ząbek no ale wtedy powinnna się zapalić kontrolka MIL
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum