Dołączył: 30 Cze 2009 Posty: 13 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Mar 06, 2011 13:17 [r214Si] POMOCY nie chce się wkręcać na wysokie obroty
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam szukałęm w temacie na forum ale nic konkretnie nie wyjasnia tej przypadłości
Silnik nie chce sie wkręcać na wysokie obroty na 1,2 jeszcze jakos tak ale im wyżej tym gorzej na 4 to ledwo 120 a na 5 biegu 130 i wskaźniki stoją auto nie przyszspiesza.
Dzieje sie to zarówno na gazie jaki benzynie. Ostatnio miałem HGF wszystko poprawnie zrobine nowe kable świece wymieniłęm też czujnik temperatury cieczy, pali na raz choć jak przymroziło to przez chwile jak by sie dłąwił na zimnym i nie chciał jechać
Już nie wiem co może na komputer pojechać? choc wolal bym sam cos podziałać
CZY TO Przepływomierza? wiec co może być przyczyną? cos pozatykane czy co?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 06, 2011 13:17 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
[R45 1,4 16V 2001]
A sprawdzałeś dźwignią na przepustnicy pomijając linkę? Ja miałem tak linkę załaożoną , że ledwo 4200 obrotów dawała. Zanim się połapałem też mi po głowie różne scenariusze chodziły. Mechanik po prostu zdjął linkę z zaczepu i nie raczył potem sprawdzić poprawności jej regulacji(naciągu) i ot cały ambaras.
_________________ Latanie jest bezpieczniejsze od jazdy po polskich drogach
Silnik się wykręca bez biegu bo potrzebuje mniej energii do tego...
Dla przykładu, jak jedziesz na 5 biegu to za chiny ludowe nie dociągniesz obrotów do odcinki. Dlatego na luzie w połowie wciśniętego pedału można do niej dolecieć.
Otwórz maskę i spróbuj otworzyć maksymalnie przepustnicę, motylek powinien być równolegle do wlotu powietrza.
filtr nie wymieniany ale to raczej nie to bo na gazie mam to samo
z linka też raczej nie bo na luzie wkreca sie normalnie pozniej im wyższy bieg tym mniej mocy
jade do mechanika dzis bedziemy grzebac i zobaczymy w czym szkopuł
tak jak ci pisze ADI-mistrzu to jest normalne
zanim zaczniesz szukac dziury w calym i wymienisz z mechanikiem pol auta, zrob prosty test
1 - do odcinki
2 - do odcinki
3 - do odcinki -> powinno byc oklolo 150 km/h, jesli tak masz to wszystko ok
A może alternator? Kolega w polonezie ostatnio miał na wykończeniu i za cholere nie dało sie go wcisnąć powyżej 4tys obrotów, oczywiście im wyższy bieg tym ciężej mu było jechać.
nie wiem czy to może być to ale gdzieś na youtube widziałem podobny efekt ( koleś przyspieszał i na każdym biegu nie osiągał więcej niż 4000-5000 rpm ) sporo było wpisów że sprzęgło zwalone chociaż według mnie nie powinno mieć wpływu.
Dołączył: 30 Cze 2009 Posty: 13 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Nie Mar 20, 2011 22:37
kurde nie wiem juz sam co jest
bylem na kompie wszystko sprawne co prawda badal jak auto stalo w miejscu
wymienilem filtr paliwa bo myslalem ze moze to ale ostatnio zauważylem też ze na gazie lepiej jedzie niz na benzynie.
Jak stoi po nocy to na zimnym nie chce jechac wogole przez jakis moment szarpie i nie reaguje na pedał gazu.
Na 3 150 hehe dobre
ja 130 to predkosc maksymalna na 5
widzialem ten filmik na YT jak to sprawdzic ciekawe ale to by chyba sie tez objawialo na innych biegach?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum