Wysłany: Pią Lis 30, 2012 18:47 [R75] Palące się visy...
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam
Z Kolega dzieju
(Naprawa VIS) współpracuje już jakiś czas, wszystko ok. Kolega pomocny, solidny... itd. itp.... i co najlepsze cały czas robi na gwarancji... w czym problem... po dwóch miesiącach, od regeneracji znów padły silniczki, wiec wymieniłem kolektor na używany niby 85k km przebiegu, od razu czyszczenie przepustnicy, dzieju visy naprawił na gwarancji i przez 2-3miesiace znów był spokój... teraz znów spadły i kolega znów walczy... pytanie co może u mnie palić te silniczki? jakieś pomysły? wydaje mi się że coś z katalizatorem mam nie tak. Na komputerze bylem z 2miesiace temu i poza visami nic nie wskazywał. Mogą się palić przez sondę Lambda? albo zapchany katalizator?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 30, 2012 18:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Lis 30, 2012 20:04
kalixt napisał/a:
pytanie co może u mnie palić te silniczki? j
myślę, że silniczki mogą padać jak mają za duże opory mechaniczne, albo pracują z dużą częstotliwością.Pierwsze można wykluczyć bo wymiana kolektora nic nie pomogła.Pracą VIS steruje ECM ,więc wydaje się , że teoretycznie istnieje możliwość częstej ich pracy przy błędnym działaniu sondy czy katalizatora , ale to wszystko powinno się odbić na "szorstkiej" współpracy skrzyni aut. z silnikiem.Zakładam , że silniczki są oryginalne.
Silniczki VIS oczywiscie oryginalne i bez zadnych cudnych modyfikacji w postaci klejenia itd.
Modul Balance pali sie z powodu blokowania sie klapki .
Jest on odpowiedzialny za KOP od okolo 3000obr nie jest to czesto uzywane wiec czestosc uzytkowania tego modulu to powiedzmy 30% na jazde
Modul Power pali sie zadziej mimo iz czesto uzywany 70% (czeste uzycie nie powoduje osadzania sie nagarów jak na klapce Balance)jazdy tutaj najczesciej padaja Switche , przekazniki zimne luty - glownym problemem jest halas klapek ktore sa uzywane czesto i plastikowe mocowanie wyrabia sie i zaczyna sie harmonia .
Wydaje mi sie ze 30% uzytkowanie klapki Balance powoduje osadzanie sie na niej syfu nagaru i klapka jak ma sie zamknac to sie zamyka ale ze nie jest czysta tylko zapylona troszke to sie zakleszcza i silnik nie moze jej otworzyc spowrotem i tu jest pies pogrzebany .
Balance pali sie silnik w 7 na 10 przypadkach , razem z silnikiem pali sie sciezka lub sciezki etc... dzieje sie tak w momencie gdy modul po zamknieciu ma sie otworzyc i jest problem bo sie zamknął ale zakleszczyl sie od syfu i nie moze sie otworzyc silnik sie blokuje i leca Amperki na sciezki i silnik ...
Jestem w trakcie projektu zabezpieczenia silnika ......
Jednak latwiej bedzie usunac przyczyne czyli wlasnie klapka Balance .
ps. Pisze troche bez detali aby tak zwani NAPRAWIACZE nie zarabiali na informacjach tutaj podawanych , jakis czas temu wyszlo ze tak wlasnie nie ktorzy userzy forum zarabiaja na moich i innych wypocinach .
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Gru 01, 2012 12:36
dzieju, z tą częstotliwością otwierania się Visów nie jest tak do końca prawdą jak piszesz , bo one są otwierane częściej przez ECM i nie tylko do osiągnięcia odpowiedniego momentu obrotowego ale też w innych przypadkach do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji spalin. Ale mimo wszystko padanie silniczków po tak krótkim czasie i nawet z takimi warunkami ich pracy jest zastanawiające.
Hmm to były tylko moje obserwacje z jazdy , tylko czemu ta klapka taki opór stawia :-(
Rozwiązując problem mechaniczny skończy się problem elektroniczny a dokładnie z paleniem się silników czy ścieżek i zostaną typowe usterki mniej problemowe.
[ Dodano: Nie Gru 02, 2012 12:41 ]
Kalix przypomnij ze masz ogromne spalanie
Co jakis czas tak gadamy o spalaniu i mnie ostatnio jak jechalem do warszawki okolo 300km przedkosc 100-130km/h komputer pokazal 6,7-6,8L/100km
Na miescie mam okolo 11,5-12,3L a Kalix jakies kosmosy moze to jakis znak ?
więc wydaje się , że teoretycznie istnieje możliwość częstej ich pracy przy błędnym działaniu sondy czy katalizatora , ale to wszystko powinno się odbić na "szorstkiej" współpracy skrzyni aut. z silnikiem.
Czy ewentualne podszarpywania lub sporadyczne przeciągania przy zmianach biegów wchodzą w gre?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 125 Skąd: Krak-uff
Wysłany: Pią Cze 28, 2013 14:44
dzieju napisał/a:
Co jakis czas tak gadamy o spalaniu i mnie ostatnio jak jechalem do warszawki okolo 300km przedkosc 100-130km/h komputer pokazal 6,7-6,8L/100km
Na miescie mam okolo 11,5-12,3L?
Za każdym razem jak widzę tak niskie spalanie (szczególnie w trasie), zastanawiam się jak to możliwe... Nawet jak miałem oba sprawne VISy jadąc 'emerycko' z dzieckiem w trasie 70-100kmh, komputer nigdy nie pokazał mniej jak ~8L/100km. Ale ciężko mi to realnie kontrolować bo mam LPG.
Do tego właśnie na LPG mam dość dziwny objaw (nawet teraz latem), że z zepsutym jednym VISem średnie spalanie gazu zwykle 13L/100km (przykładowa średnia jazdy Kraków-Balaton, 440km jazdy), ale jak tylko zaczynam jeździć z włączoną klimą to rośnie do 16L/100km
Dzisiaj montuje naprawionego VISa (dziękuje za naprawę gwarancyjną! , zobaczę jak to wpłynie na spalanie.
Ja robię trasy 40 km dziennie do roboty.
Jak jeździłem na gumach 205 w zeszłym sezonie to wychodziło mi ok 450km na 45 litrach gazu więc ok 10L/100km + trochę oparów beny
Aktualnie mam 225 i robię ok 380-390km na 45 litrach więc wychodzi mi ok 12 litrów.
W trasie wypada mniej więcej tak samo (ale to ze względu na mój charakter jazdy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum