Wysłany: Sob Mar 12, 2011 00:35 [R400] Dokładka sterowania radiem i tempomatem w kierownicy
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
Na początek chciałbym się przywitać, gdyż to mój pierwszy post, do tej pory byłem tu wyłącznie obserwatorem
Moja 400tka nie posiada sterowania radiem ani tempomatu, a więc oczywiście także sterowania nim.
Jednak chciałbym dołożyć te dwa piloty do kierownicy, w związku z tym nurtuje mnie kwestia instalacji elektrycznej. Przeszperałem tematy związane ze sterowaniem w kierownicy, jednak nie dopatrzyłem się jednoznacznej odpowiedzi na pytanie - czy pomimo że od nowości pilotów nie ma, to do kierownicy są doprowadzone potrzebne przewody? W każdym innym miejscu pociągnięcie kabli nie jest problemem, jednak w kierownicy z wiadomych powodów ta opcja odpada.
Jeśli się nie mylę to są dwa rodzaje taśm kierownicy - do wersji z jedną lub dwoma poduszkami(mam dwie poduchy), jednak jak to się ma do linii do sterowania radiem i tempomatem.
Interfejs do radia będę raczej wykonywać samemu
Uprzedzam pytanie - pilot do tempomatu również byłby użyty do radia, tyle że do innych funkcji.
Pozdrawiam wszystkich roverzystów
SPAMU¦
Wysłany: Sob Mar 12, 2011 00:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
CO do Radia to najłatwiej odkrecic poduszkę i zobaczyć ile przewodów jest w taśmie czy są te dodatkowe do sterowania radiem Jest to operacja 1-3min wystarczy tylko kluczem Torx odkrecic poduszkę na kierownicy
Nie wiem niestety jak to sie ma w 400 bo co mi wiadomo to tylko 25 oraz 45 miały podprowadzone instalacje do elementów których nie było od razu, typu halogeny, szyby elektryczne, lusterka elektryczne itd.
Ja w swojej 45 tez nie mam sterowania radiem na kierownicy ale mam kierownice z 25 i sobie to sterowanie jak będzie cieplej przełożę bo mam na taśmie więcej kabelków, które są do tego sterowania radiem W najgorszym wypadku kup taśmę od 45 i po problemie
Ja np na probe zamontowałem kierownice, poduszek oraz taśmę od 220 I działało tez wszystko jak trzeba
Co do tempomatu to jest to sterowanie obok kierownicy, tak jak te wajchy od kierunków i do wycieraczek
Do samego tempomatu jest potrzebny komputer oraz pompa podciśnieniowa no i ten element do włączania przy kierownicy
Ja osobiście mam tempomat od Waeco Magic Speed MS-50 Jeszcze go nie zamontowałem bo brak czasu i pogody cieplej Ale w 220SD ładnie to śmigało, i panel do sterowania nim miałem osobny
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
W takim razie w wolnej chwili sprawdzę.
Pytanie tylko czy nie muszę się obawiać ataku poduszki?
Co do tempomatu, wcale nie zamierzam go montować, chodziło mi tylko o jego sterowanie, ale nie mam na myśli tego przycisku umieszczonego lustrzanie do włączników świateł przeciwmgielnych, tylko pilota w kierownicy bliźniaczego do tego od radia:
dodane:
Posiada ktoś sterowanie radiem na sprzedaż? Na allegro jest cała jedna sztuka a sprzedawca nie lubi odpowiadać na maile
LastEr, kolego czekam z niecierpliwością aż zamontujesz te moje sterowanie od tempomatu Co do sterowania radiem to polecam uderzyć do wszystkich sprzedawców którzy mają takie cuda pokazae na zdjęciach z częściami samochodowymi, wielu z nich nie wystawia takich elementów bo sądzą że to się nie sprzeda
Ja tak właśnie kupiłem swoje za przysłowiowe grosze bo dałem za pilota 15 zł.
Sterowanie się odbywa za pomocą odpowiednich rezystorów.
W "pilocie" do radia należałoby zmienić wartości rezystorów.
W google można znaleźć wartości rezystorów.
W każdym zwijaku są przewody do sterowania radiem, należy pociągnąć kabel dwu żyłowy od kolumny kierownicy do radia (większość modeli typu sony, pionier, itp ma gniazda typu jack 3.5mm do pilota).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum