Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 416 Si] Wyciek oleju z głowicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 416 Si] Wyciek oleju z głowicy
Autor Wiadomość
Robertt 




Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 127
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 21, 2011 15:32   [Rover 416 Si] Wyciek oleju z głowicy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996

Zauważyłem że mam wyciek oleju w okolicach głowicy i teraz mam pytanie czy to uszczelka czy może pokrzywiona jest jak myślicie co może być ? czy to w czymś szkodzi i jakie koszty mogą być za takie coś ?
z góry dziękuje Pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 21, 2011 15:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 21, 2011 15:53   

No jak ci cieknie z uszczelki głowicy to masz ją do wymiany. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Robertt 




Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 127
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 21, 2011 18:14   

no ale czy samom uszczelkie kupić czy cos jeszcze sie wymienia?
 
 
 
staffer 



Dołączył: 02 Lip 2009
Posty: 94



Wysłany: Wto Mar 22, 2011 15:15   

Sprawdź wpierw, czy to jest wyciek na wysokości głowicy, czy wyżej (pokrywa zaworów). W moim przypadku pokrywa zaworów puściła i trzeba było wymienić tam uszczelkę...

W przypadku uszczelki pod głowicą kupujesz tylko uszczelkę, natomiast wskazane jest planowanie głowicy do tego (jeśli jest jeszcze z czego zdzierać)...
_________________
Był R400
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 22, 2011 19:22   

staffer napisał/a:
W przypadku uszczelki pod głowicą kupujesz tylko uszczelkę

No gdzie tam :razz: , TUTAJ masz przykładowy zestaw potrzebny do zrobienia uszczelki. Czasami nie trzeba dawać nowych szpilek. Do tego jeszcze dochodzi nowy olej, filtr oleju i płyn chłodniczy. Przy okazji można zrobić rozrząd (pasek+napinacz+pompa wody). No i głowicę trzeba planować. Zresztą Byku456, wpisz w forumową wyszukiwarkę np. HGF i poczytaj, bo o wymianie uszczelki jest mnóstwo tematów
 
 
 
Robertt 




Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 127
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 23, 2011 18:29   

No tak generalnie to wyciek z uszczelki i mam pytanie czy mam kupować caly komplet uszczelek czy ta jedna pod glowice? bo nie wiem czy te stare beda sie do czegos nadawac i jakie koszty moga byc za robotę
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Sro Mar 23, 2011 19:12   

Byku456 napisał/a:
No tak generalnie to wyciek z uszczelki i mam pytanie czy mam kupować caly komplet uszczelek czy ta jedna pod glowice? bo nie wiem czy te stare beda sie do czegos nadawac i jakie koszty moga byc za robotę


kpl trza kupic i wszystko wymienic nie ma co kombinowac :(
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 08:35   

Tylko, ze jak kupisz zestaw uszczelek w ktorym jest uszczelka pod glowice nowego typu pusci ona po 20tys km :P

Dlatego lepiej sie zdecydowac na stary typ wzmocniony!

Ja tez wlasnie koncze skrecac auto po hgf, niby tylko uszczelka niby tylko sruby, niby tylko uszczelka kolektora wydechowego, niby tylko dolotowego, niby tylko planowanie i sprawdzanie szczelnosci, niby tylko wymiana uszczelniaczy zaworowych itd itp i juz na czesci sie 700zl samo wydalo :P Zaznaczam, ze robie sam!

kasa kasa kasa! I przerzuc swa problematyke do tematu z hgfem i tam ja tocz dalej. Poczytaj caly temat zeby nie trzeba bylo Ci tutaj wszystko tlumaczyc jeszcze raz :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Czw Mar 24, 2011 08:43   

faecd napisał/a:
Tylko, ze jak kupisz zestaw uszczelek w ktorym jest uszczelka pod glowice nowego typu pusci ona po 20tys km :P

Dlatego lepiej sie zdecydowac na stary typ wzmocniony!

Ja tez wlasnie koncze skrecac auto po hgf, niby tylko uszczelka niby tylko sruby, niby tylko uszczelka kolektora wydechowego, niby tylko dolotowego, niby tylko planowanie i sprawdzanie szczelnosci, niby tylko wymiana uszczelniaczy zaworowych itd itp i juz na czesci sie 700zl samo wydalo :P Zaznaczam, ze robie sam!

kasa kasa kasa! I przerzuc swa problematyke do tematu z hgfem i tam ja tocz dalej. Poczytaj caly temat zeby nie trzeba bylo Ci tutaj wszystko tlumaczyc jeszcze raz :)


chodizlo mi raczej ze pelen zestaw trza kupic a nie tylko jenda uszczelke a czy starego typu czy nowego to trza juz sie samemu zdecydowac niestety umnie tez poszla uaszczelak i same czesci juz licze 500 a mechanior wola za to 450 :(
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 24, 2011 09:53   

BoloSr, zrob sam. tak jak ja :) okazuje sie, ze to jest kilka srubek :)

jezeli mechanior w tej cenie planuje glowice, sprawdza jej szczelnosc, dociera zawory i wymienia ich uszczelniacze to nie tak zle bo taka usluga to okolo 250zl:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Czw Mar 24, 2011 10:50   

faecd napisał/a:
BoloSr, zrob sam. tak jak ja :) okazuje sie, ze to jest kilka srubek :)

jezeli mechanior w tej cenie planuje glowice, sprawdza jej szczelnosc, dociera zawory i wymienia ich uszczelniacze to nie tak zle bo taka usluga to okolo 250zl:)


powiem tak jakbym mial gdzie auto wstawic tak bym zrobil ale ze nie posiadam takowego miejsca nie bede robil tego pod blokiem na chodniku bo troche glupawo :)
bo sciagnac to bym siagnol w koncu to nie filozofia ale czy bym to potem dobrze zlozyl to inna bajka juz a tak oddam do mechaniora i on bedzie odpowiedzilny za to zeby to bylo dobrze zrobione :)
 
 
ultraviolet_30 



Dołączyła: 09 Gru 2010
Posty: 26
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pią Mar 25, 2011 18:38   

W której części głowicy jest wyciek? od strony rozrządu czy kopułki, a może po środku? Uszczelkę pod głowicą wymienia się gdy się miesza woda z olejem lub odwrotnie. No ewentualnie "rzyga" olejem lub wodą na zewnątrz, ale takich przypadków nie widziałem. Zostaje jeszcze siwy dym z komina. Jeżeli coś tam się poci czy coś lekko puszcza to się nie przejmuj.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Mar 25, 2011 19:57   

Jak to się nie przejmuj? jakby mu ciekło z uszczelniaczy wałków od strony rozrządu albo przy kopułce, to wtedy ok, trzeba wymienić komplet uszczelek i po kłopocie ale jak mu cieknie z łączenia głowicy z blokiem to trzeba głowice zwalić i wymienić uszczelkę!

W silniku serii K, jeśli wszystko jest ok to nie ma prawa nic cieknąć, silnik poci się ewentualnie przy walniętych uszczelniaczach, o których wspomniałem wcześniej, ale to też nie jest dobrze, bo olej może dostać się na pasek rozrządu, a jak wiemy to nie sprzyja jego żywotności, i może nam dojść kłopot w postaci zerwanego paska, także najlepiej wszystkie wycieki likwidować na bieżąco.

Kurcze i potem się dziwimy, że w Polsce ciężko o dobrze utrzymany używany samochód, jak każdy w ten sposób myśli... olej mu z silnika cieknie, ale co tam po co się przejmować lepiej dolewać co jakiś czas
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
ultraviolet_30 



Dołączyła: 09 Gru 2010
Posty: 26
Skąd: Wrocław



Wysłany: Sob Mar 26, 2011 01:36   

Trzeba dobrze zlokalizować wyciek, może się on pomylić z wyciekiem z innego miejsca. W tych sprawach trzeba mieć doświadczenie. Łatwo powiedzieć głowica i wydać pieniądze. A jeżeli coś tam się poci, czy coś lekko puszcza, to zostaw to na później, kiedy faktycznie zrobisz to po drodze.
 
 
Robertt 




Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 127
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 400

Wysłany: Sob Mar 26, 2011 21:06   

wyciek mam jak patrze na samochód od przodu to na głowicy widzę że mam wyciek po całości <przód tylko> i zauważyłem ze mi płyn chłodniczy ubywa że zbiorniczka
 
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Nie Mar 27, 2011 08:55   

Byku456 napisał/a:
wyciek mam jak patrze na samochód od przodu to na głowicy widzę że mam wyciek po całości <przód tylko> i zauważyłem ze mi płyn chłodniczy ubywa że zbiorniczka


to sie szykuj na HGF
mialem to samo niestety :(
 
 
ultraviolet_30 



Dołączyła: 09 Gru 2010
Posty: 26
Skąd: Wrocław



Wysłany: Nie Mar 27, 2011 09:08   

"na głowicy?" Jężeli uszczelka głowicy do wymiany, to pod nią na bloku ma być wyciek, wycieki nie idą do góry :smile: (chyba że gdzieś jest koło pasowe) Jeżeli głowica jest mokra, to uszczelka pokrywy jest do wymiany. Ubytek płynu chłodniczego szukaj gdzie indziej. Jeżeli uczepiłeś sie na głowice to sprawdź:
- czy jest "masło" pod korkiem wlewu oleju,
- wsadź oko do zbiorniczka płynu chłodz. i czy nie ma plam oleju lub np. będzie już szary, czarny,
- no i czy na ciepłym silniku intensywnie dymi.

Jeżeli jest ok, to głowica jest ok, a wyciek płynu jest w innym miejscu np:
- przy kolektorze ssącym,
- chłodnica lub nagrzewnica dziurawa,
- jakaś opaska przepuszcza,
- wyciek z pompy
- jeżeli masz gaz to z reduktora.

Gdyby spalał płyn w komorze spalania, to przy widocznym ubytku płynu ze zbiorniczka, robiłbyś zaporę dymną za sobą :wink:
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 27, 2011 10:58   

BoloSr, miales? tzn juz zdarzyles oddac do mechanika i odebrac naprawione auto? :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Nie Mar 27, 2011 11:59   

faecd napisał/a:
BoloSr, miales? tzn juz zdarzyles oddac do mechanika i odebrac naprawione auto? :)


chodiz mi o to co kolega pisze umnie to samo bylo i na koncu wyszlo HGF :(
a auto bedzie naprawione w przyszlym tygodniu bo mechanik ma czas dopiero we wtorek ale graty mam kupione a on sie nim zajmie od wtorku :) mysle ze do piatku go złozy :)
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 27, 2011 21:27   

Ja swojego robilem lacznie okolo 4-5 tyg.

Ale od momentu rozkrecenia i zdjecia glowicy do jej zalozenia minely 2 tyg. Glowica zostala dopieszczona jak trzeba, zawory sam docieralem, pozniej jeszcze poszlo planowanie, sprawdzanie szczelnosci :)

W tym tygodniu z kolei rozprawilem sie z razrzadem, paleniem na 3 gary i odpowitrzeniem :)

Time is money as they say :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [R414] Wyciek oleju z okolic głowicy
czy mozna to uszczelnic bez koniecznosci ponownego ustawiania rozrzadu ?
paff Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Paź 11, 2007 14:52
paff
Brak nowych postów [R45] wyciek oleju na zimnym silinku z pod uszczelki głowicy
reeadon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Lis 06, 2018 06:06
dzelo23
Brak nowych postów [Rover 400] Wyciek spod głowicy (?) oraz wzrost spalania
Haamre Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 46 Pon Lut 09, 2015 22:35
AndrewS
Brak nowych postów [Rover 45i] 1.8 2004r. LIFT - wyciek oleju
reeadon Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lis 09, 2016 07:33
Rov45



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink