Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si] nierówna praca silnika - 1 + 2 cylinder
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214Si] nierówna praca silnika - 1 + 2 cylinder
Autor Wiadomość
pipens 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: Zawiercie



  Wysłany: Nie Mar 20, 2011 13:16   [R214Si] nierówna praca silnika - 1 + 2 cylinder
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam ponownie Roverzystów!

Od czasu przestawienia rozrządu - http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=63925 - silniczek mój boryka się z nierówna praca. Jakoś nie jestem zdziwiony zbytnio po takiej usterce ale nie ubywa oleju, nie ubywa płynu chłodzącego, paliwa spala jeszcze mniej niż przed usterka - za 120zl zrobił dokładnie 410km.

Kable, świece, kopułka, palec, filtr paliwa zostały wymienione - Kable + świece = NGK

Wiem ze to trudne pytanie, jak na razie nie chce oddawać go do mechanika ze względu na $$ wiec pisze tutaj oraz załączam filmik. Prosiłbym o sugestie oraz porady co można zrobić czy pozostaje tylko mechanik - dobry mechanik.


http://w447.wrzuta.pl/fil...a_praca_silnika
Ostatnio zmieniony przez pipens Czw Mar 24, 2011 22:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 20, 2011 13:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 20, 2011 14:30   

Mi to wygląda jakby nie pracował na wszystkich cylindrach. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 21, 2011 11:34   

leszczu19901 napisał/a:
Mi to wygląda jakby nie pracował na wszystkich cylindrach. :/

Też na to stawiam. Sprawdź, czy masz iskre na wszystkich cylindrach.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
pipens 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: Zawiercie



Wysłany: Sro Mar 23, 2011 22:43   

A wiec troszke to trwało bo trzeba było pospawac i wymienic cala rure wydechowa od tłumika do "takiego czegos plecionego". Efekt:

http://img695.imageshack.us/f/20110322517.jpg/

Praca silnika:

1 - ciagła praca cylindra, zadnych dziwnych zachowan, dobra iskra
2 - przerywanie pracy cylindra, za niskie napiecie

Cylinder 1 - 1 2 2 1 1 1 2 2 1 1 1 2
Cylinder 2 - 1 2 1 1 1 2 2 2 1 1 2 1
Cylinder 3 - 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Cylinder 4 - 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1

Jest to przedstawione tak obrazowo. Mierzone bylo jakims miernikiem ktory daje znaki jak stroboskop, podpiety do akumulatora i przewodem do kabli WN. Jak widac cos dzieje sie na 1 i 2 cylindrze, jakis dziwny spadek napiecia powodujacy dziwna prace silnika. Cylinder 3 i 4 mozna powiedziec w porownaniu do 2 i 1 pracuja znakomicie. Nie mam pojecia czy komputer diag. cos dodatkowo wykaze. Zastanawia mnie co jest tego przyczyną :(
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Mar 25, 2011 10:29   

a próbowałeś zamienić świece miejscami? sprawdz szczelinę pomędzy elektrodami może jest za duża i iskra nei daje rady preskakiwać za każdym razem? szczelina powinna być 0.9, jeśli masz świece NGK tomasz napewno wiecej, ja jak kupiłem nowe świece to było ok 1.1

Zamień świece z tych garów które dobrze pracują :wink:
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
pipens 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: Zawiercie



Wysłany: Pią Mar 25, 2011 11:00   

Dzisiaj dojade z Opola do Zawiercia to sie postaram to zrobic. well see :D
 
 
 
sobon 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 139
Skąd: Trzciana

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 25, 2011 20:58   

Mi się wydaje tak jak kolega wyżej wspomniał że nie pali na wszystkie Miałem podobnie odpalił czasem dobrze na 4 czasem na 2 i gasł po przejechaniu 10 km i palił z powrotem A czasem też chodziło wszystko ok Zależy co mu odbił Pomyślałem że to cewka więc ją wysuszyłem i przeniosłem z silnika w inne miejsce ale nic czyściłem palec i kopułkę dalej nic W końcu zaobserwowałem przebicie na przewodach i przeskakującą iskrę z cewki na tej pojedynczy przewód kupiłem nowe świece i przewody NGK zmniejszyłem przerwę bo była za duża i wszystko działa ok ... Zobacz na przewody Mogą dawać ci niby dobrą iskrę ...
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sob Mar 26, 2011 09:52   

żeby sprawdzć czy przewody mają przebicie, to najlepiej sobie w ciemnym garażu, albo po zmroku odpalić autko,maska do góry i spryskać przewody wodą nalepiej z takiego rozpylacza do kwiatów,albo pojemnika po płynie do mycia szyb, i wtedy w ciemnym bedzie widać jak iskry przeskakują po przedodach, jeśli bedzie przebicie
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sob Mar 26, 2011 16:09   

Ja też mam świece NGK i nie zmniejszałem przerwy, czy to jest koniecznie ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
sobon 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 139
Skąd: Trzciana

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 27, 2011 09:17   

Nie konieczne ale ja zmniejszałem bo myślałem że to wina świec że auto nie pali a było przebicie
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Mar 28, 2011 10:58   

może i zmniejszanie szczeliny nie jest konieczne w każdym wypadku, ale ja kupiłem świece NGK, i niby autko chodziło dobrze, paliło od pierwszego, ale na zimno silnik czasami troszkę nie równo chodził, zmniejszyłem szczelinę i problem znikł. Myślę, że to też zależy od tego w jakieś kondycji jest cewka, jeśli już troszkę słabnie to za duża szczelina na pewno nie pomaga.

pozdrawiam
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
pipens 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Cze 2010
Posty: 24
Skąd: Zawiercie



Wysłany: Pon Mar 28, 2011 14:00   

z tego co dokladnie wczoraj sie dowiedzialem od mechanika ktory robil rozrzad - jedna grupa na studiach i ktory zna ten silnik przed jak i teraz z automatu stwierdzil zebym odrazu oddal glowice do zplanowania i testu na szczelnosc. nie wierzy jednak ze to szczelina na 2ch swiecach a pozostale 2 chodza dobrze. powazny dylemat mam
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Mar 28, 2011 19:22   

Ja mimo wszystko upewnił bym się czy uklad zapłnowy jest sprawny, bo jak juz zwalisz głowicę to sie zrobią nie małe koszta
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R214Si 1.4 16V] SOLVED Bardzo nierówna praca na zimnym
gorgoroth80 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Sob Wrz 11, 2010 09:11
gorgoroth80
Brak nowych postów [R25]Nierówna praca silnika
Kopys Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Gru 08, 2014 18:42
Kopys
Brak nowych postów [R25 1.4 01] nierówna praca silnika
na luzie silnik pracuje nierówno
wlk Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Sie 19, 2008 09:07
Brt
Brak nowych postów [R25] Nierówna praca silnika
faster123 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Gru 17, 2012 20:39
Adrian
Brak nowych postów SOLVED [200 Si 99r. 1,4 16V] Nierówna praca silnika
brak mocy, dławienie przy dodawaniu gazu
mierciu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Pon Lut 04, 2008 15:38
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink