Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 57 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Nie Lut 13, 2011 21:42 [MG ZR]Co to za wtyczka??
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2004
Co to za wtyczka została mi po ściągnięciu głowicy. Sądzę iż może być od kolektora dolotowego. W środku żółta, bez drutu zabezpieczającego, gumka wewnątrz brązowa. Na trzy kable (kolorów niestety nie pamiętam. Była przyklejona taśmą do grubej wiązki pod kolektorem dolotowym Sądzę że musi gdzieś iść u dołu kolektora dolotowego lub w okolicach puszki filtra powietrza. Pomożecie??
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 13, 2011 21:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 57 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Pon Lut 14, 2011 07:17
Czujnik położenia wału podłączony Bo nawet mam iskre. Nie wiem czy ta wtyczka ma coś wspólnego ale krokowiec po włączeniu zapłonu dość mocno wariuje. Cały czas cyka-pracuje.
Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 57 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Pon Lut 14, 2011 12:31
hmm mówimy o czterech wtryskach, raczej tak. Każdy z nich ma podpiętą wtyczkę(nawet podczas demontażu ich nie rozpinałem) Chyba że to jeszcze jakaś dodastkowa wtyczka?
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 79 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Pon Lut 14, 2011 13:47
Te o których piszesz to są dla każdego wtrysku z osobna, a później są one podpinane za pomocą właśnie wtyczki 3 pinowej. Powinna się ona znajdować po prawej stronie kolektora ssącego.
Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 57 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Pon Lut 14, 2011 18:35
Tam mam tylko taką jedną grubą wtyczkę na kilkanaście przewodów Dzisiaj silnik odpalił ale świeci się check, więc gdzieś ta wtyczka musi mieć swój koniec
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 15, 2011 15:14
To jest wtyczka prawdpodpobnie od czujnika polozenia walka rozrzadu kolego. Procz czujnika walu na dole masz jeszcze u gory jeden. Oba musza dzialac elegancko bo bedzie kipisz
Tutaj masz w uproszczeniu schemat elektryki silnika:
Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 57 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Wto Lut 15, 2011 19:52
RAVE ściągnąłem niestety widzi błąd obraz płyty, nie wiem czy musi on być wypalony??.
Co do czujnika, to czujnik wałka rozrządu jest chyba na pokrywie zaworów przykręcony jedną śrubką. Jeżeli to o o niego Ci chodzi to niestety jest podłączony.
Z wtyczki wychodzą trzy przewody czarny, biało pomarańczowy, i brązowo purpurowy. Wtyczka musiała być gdzieś między grodzią kabiny a silnikiem gdyż kabel jest dość krótki i sięga tylko jakby od dołu kolektora ssącego.
Obok zbiorniczka z plynem chlodzacym masz ten przeciazeniowy przelacznik ktory odcina elektryke silnika w razie wypadku (prykrecony do sciany grodziowej) . Zobacz czy ma podlaczana wtyczke bo jest podobna jak wlasnie od tego przelacznika i zobacz czy jest wcisniety.
Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 57 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Wto Lut 15, 2011 21:00
Hm trochę za wysoko ale jutro z rana zerknę, wtyczka raczej musi być gdzieś niżej.
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Wto Lut 15, 2011 21:46
Tak dokladnie na jednej srubce - czyli ten wariant odrzucamy - raczej stety ze wpiety Jutro przejrze kabelkologie u siebie to sprawdze dokladnie pod maska jeszcze bo nie wszystko z lepa pamietam po kolorach. No moj rave chodzi z plyty tez tylko i data musi byc na 2001 ustawiona w kompie. Raczej bez wpietego przeciazeniowego czujnika silnik nie odpalilby wogole takze watpie ale zajrzec nie zaszkodzi.
Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 57 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Wto Lut 15, 2011 22:05
Dokładnie bez tego raczej by nie odpalił obejrzałem na allegro i raczej inaczej wtyczka wygląda. Rave uruchomiłem ale nie znalazłem takiej wtyczki. Zaczynam się stresować
ale wygląda to żywcem jak wtyczka od czujnika położenia przepustnicy
Nie, trochę wtyczka od TPS jest inna jak ta z obrazka Zwibel,
[ Dodano: Sro Lut 16, 2011 17:03 ] Zwibel, a jaki ty wogle masz silnik Mi ta wtyczka przypomina wtyczkę od sondy lambda. Tylko od sondy ma na cztery piny, a ta jak patrze tylko na 3
Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 57 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Sro Lut 16, 2011 20:26
Silnik 1.4 16V auto to MG ZR sprawdziłem czujnik przepustnicy podłączony tam jest podobna wtyczka ale zakrzywiona pod kątem 90stopni ta jest prosto.
Dodatkowo ta wtyczka ma możliwość podpięcia tylko z tyłu silnika w okolicach kolektora ssącego. Nawet raczej pod kolektorem gdyż do przepustnicy już nie sięga
Może coś od klimy??
Heh nie sądziłem że taka pierdoła sprawi tyle problemów
Dołączył: 01 Lut 2011 Posty: 57 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: Czw Lut 17, 2011 13:36
Sonda jest z drugiej strony silnika, przy chłodnicy-tak mi się przynajmniej wydaje. Ale sprawdze-sonda w MG jest trzy przewodowa, może w tym są dwie??
Bumelant [Usunięty]
Wysłany: Czw Lut 17, 2011 13:41
sonda jest 4 przewodowa - dziwna sprawa Ci powiem - sprawdzilem wszystko u siebie - jedynie podobna wtyczka to czuj. polozenia walka roz. oraz czujnik uderzeniowy - nic kompletnie podobnego innego nie ma. Ogladalem nawet inne kolektory i listwy wtryskowe bo mam pare innych i tez nic z tego... Przeskanowac bledy najlepiej to zobaczysz czy wszystko dziala jak nalezy.
Ostatnio zmieniony przez Bumelant Czw Lut 17, 2011 13:44, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum