Forum Klubu ROVERki.pl :: [R618i+lpg] Dziwna rzecz podczas jazdy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R618i+lpg] Dziwna rzecz podczas jazdy
Autor Wiadomość
karasbp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 352
Skąd: B-stok-Bielsk Podl.

Rover 600

  Wysłany: Nie Lut 27, 2011 23:00   [R618i+lpg] Dziwna rzecz podczas jazdy
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1996

Witam. Mam taki problem. Jadąc na lpg, po przejechaniu około 30-40 km auto zaczyna tracić moc. Zaczyna szarpać, nie wchodzi na obroty. Dopiero powyżej 3000-3500 zaczyna normalnie przyspieszać. Czasami już jest tak źle, że ciężko jest ruszyć z miejsca.
Problem ustaje gdy tylko zatrzymam się i zgaszę silnik na jakiś czas około 1-3 minut. Po przejechaniu ponownie kilkunastu kilometrów problem znowu się pojawia. Mechanik który zakładał gaz, twierdzi że jest to wina brudnego zbiornika choć nie byłbym tego taki pewien. Gaz nie ma jeszcze roku czasu, filtry gazu zmieniane były o czasie. Macie jakieś pomysły co to może być? Pozdrawiam
_________________
Roverek sprzedany :/
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 27, 2011 23:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Lut 28, 2011 20:30   

Ja bym powiedzial, ze zla regulacja.
Domyslam sie, ze nie masz sekwencji i troche za duzo Ci pakuje gazu w dolot i jak sie zatrzymasz na chwile to nie nadaza trawic tego co tam napsikal, a ze na chwile to nie zdazylo wyparowac i silnik ma za malo powietrza i sie dlawi. Tak wydedukowalem, bo mialem podobny problem w BMW.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
karasbp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 352
Skąd: B-stok-Bielsk Podl.

Rover 600

Wysłany: Pon Lut 28, 2011 21:13   

Właśnie Perez, sekwencja...
_________________
Roverek sprzedany :/
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pią Mar 04, 2011 14:11   

To moze dedukujac tak dalej wtryski za duzo wpuszczaja do komory, albo lekko za pozno?
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
karasbp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 352
Skąd: B-stok-Bielsk Podl.

Rover 600

Wysłany: Pią Mar 04, 2011 17:16   

Jak to samemu sprawdzić? Gazownik twierdzi że to nie może być to.
_________________
Roverek sprzedany :/
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pią Mar 04, 2011 17:49   

Nie znam sie specjalnie na instalacjach gazowych, wiec tylko sam tak dedukuje. Poszukaj na LPG forum, tam na pewno dowiesz sie jak regulowac i jak masz np. Staga to mozesz kupic kabelek i samemu sobie to zrobic.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
karasbp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 352
Skąd: B-stok-Bielsk Podl.

Rover 600

Wysłany: Pią Mar 04, 2011 19:18   

Wiesz, gaz jest na gwarancji, nie chce pchać samemu łapek a czyszczenie butli jak twierdzi gazownik nie podlega gwarancji i kosztuje 150 zł. W tym problem. Może być co innego a kasę i tak zabierze :/
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pią Mar 04, 2011 22:40   

Jakos nie wydaje mi sie zeby to byl problem z syfem w butli, ale zawsze warto sprobowac.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
shakesbeer 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 100
Skąd: wrocław



Wysłany: Pią Mar 04, 2011 23:12   

Jeśli to syf w butli no to raczej będzie się zatrzymywał i zatykał na najbliższym filtrze a to chyba filtr fazy ciekłej w komorze silnika (przed reduktorem). Można do niego zaglądnąć, ewentualnie wyczyścić i zobaczyć, czy to coś pomogło -choćby na krótką metę.

Kilka razy zdarzyło mi się zatankować gaz kiepskiej czystości po którym miałem podobne objawy; wówczas z filtra f.c. wysypałem syfu jak z worka od odkurzacza a silnik (np. FSO1500 ;) ) po wyczyszczeniu ciągnął jakby sobie red bulla strzelił.

Sprawdź jaką masz instalację tak jak pisał Perez -jeśli to STAG albo coś równie prostego w obsłudze możesz spokojnie zainwestować w kabelek i podłączyć się. Gwarancja jest zagrożona jeśli pozmieniasz ustawienia (sterownik pamięta zmiany nastaw), podglądać możesz do woli. Wówczas robisz printscreen i nawet jak sam nie będziesz się zagłębiał o co chodzi na LPG forum powiedzą Ci czy wszystko OK (i czy Twój gazownik czegoś nie zmalował). Poza tym tam naprawdę dużo widać nawet dla laika.
 
 
karasbp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 352
Skąd: B-stok-Bielsk Podl.

Rover 600

Wysłany: Sob Mar 05, 2011 11:04   

Filtr zarówno fazy ciekłej i lotnej wymieniony na nowy. Poprawy brak :/
Jeśli chodzi o instalację to posiadam instalację KING.
_________________
Roverek sprzedany :/
 
 
 
shakesbeer 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 100
Skąd: wrocław



Wysłany: Nie Mar 06, 2011 14:13   

Skoro filtry masz czyste to brudny zbiornik obstawiałbym na końcu (ale mogę się oczywiście mylić). Bez podłączenia się to tylko domysły i możesz wszystko po kolei poprawiać a gazownik żeby stwierdzić że oprócz zbiornika wszystko ok to musiałby chyba z Tobą jechać i gapić się w kompa kiedy to się akurat dzieje.

Zaglądnąłem na LPG-forum żeby zobaczyć, co to jest ten KING ;) -wygląda całkiem podobnie do pozostałych, program ma język polski itp.
Gdybyś miał w okolicy super gazownika, który każdy problem od ręki rozwala na poczekaniu to warto by mu było zapłacić i mieć święty spokój. W innym przypadku uniezależnienie od fochów pseudo gazowników -bezcenne :)
 
 
karasbp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 352
Skąd: B-stok-Bielsk Podl.

Rover 600

Wysłany: Nie Mar 06, 2011 14:52   

Gazownik już bez podłączania "wie" że to zbiornik :/
 
 
 
shakesbeer 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 100
Skąd: wrocław



Wysłany: Pon Mar 07, 2011 01:26   

No to albo "wszyscy są głupki tylko on mądry" albo się naprawdę zna na LPG (to niezwykle rzadki przypadek :shock: )
 
 
karasbp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 352
Skąd: B-stok-Bielsk Podl.

Rover 600

Wysłany: Pon Mar 07, 2011 17:03   

Szybciej to pierwsze...
_________________
Roverek sprzedany :/
 
 
 
iambasta 



Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 53
Skąd: Kraków

Rover 600

Wysłany: Sob Mar 19, 2011 14:47   

proponuje sprawdzic rurke od reduktora, jak jest zagieta w ktoryms miejscu wtedy auto potrafi szarpac na niskich biegach 1 i 2 zarowno na benzynie jak i na gazie - ja tak mialem wymienilem rurke od reduktora przy przegladzie gazu i problemu juz nie mam.
 
 
karasbp 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Paź 2007
Posty: 352
Skąd: B-stok-Bielsk Podl.

Rover 600

Wysłany: Sob Mar 19, 2011 18:18   

Rurka jest ok, nie jest nigdzie zagięta. Teraz już gazownik zmienił swoje zdanie. Według niego stu procentowym problemem są membrany reduktora, które oczywiście są do wymiany... :???:
_________________
Roverek sprzedany :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Dziwna rzecz z obrotami
Peter033 Rover serii 600, Honda Accord 15 Nie Sty 31, 2010 11:42
sTERYD
Brak nowych postów [R600] Ciężko pali - dziwna rzecz.
kruszan Rover serii 600, Honda Accord 75 Pon Gru 01, 2014 12:33
pepe2301
Brak nowych postów [R620] Piszczenie podczas jazdy
seyfer Rover serii 600, Honda Accord 11 Pon Sie 06, 2007 18:22
seyfer
Brak nowych postów [R620] szarpanie podczas jazdy
danio8871 Rover serii 600, Honda Accord 8 Czw Cze 26, 2014 01:05
kataklysm
Brak nowych postów [R620] Szarpie podczas jazdy.
rafaello1777 Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Cze 16, 2010 12:24
pechowa



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink