Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200/25] pytanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200/25] pytanie
Autor Wiadomość
lukpab 



Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: śląsk



  Wysłany: Pią Mar 18, 2011 00:06   [R200/25] pytanie
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Mam Rovera z 1998r. 1,4 16V na tylnej klapie jest seria 200 natomiast w dowodzie jest jako 25. Jak to jest z tymi seriami. Wyczytałem, że R25 był produkowane dopiero od 12.1999 roku.

Druga sprawa to sprawdzałem VIN na specjalnych stronach i wychodziły błędy. Pokazywało jedynie rok produkcji, Rover i tyle. Gdzie ewentualnie to sprawdzić, na jakiej stronie. Tu na forum nie działa sprawdzanie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Mar 18, 2011 00:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Mar 18, 2011 00:22   

Hmmm... w 98 roku jeszcze nie produkowano 25-tek. Jedyne co przychodzi mi do głowy, to błędy w dokumentach, które przepchnięto przez urzędy.
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 18, 2011 09:38   

Porównaj numery nadwozia (na słupku od kierowcy) do tych z dokumentów, może poprzedni właściciel robił przekładkę.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
lukpab 



Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: śląsk



Wysłany: Pią Mar 18, 2011 14:07   

Co to znaczy "poprzedni własciciel robił przekładkę"?
Czy to jest ok?
 
 
pistolet 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Sie 2010
Posty: 335
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Mar 18, 2011 14:11   

Przekładka to przeróbka Anglika na Europejczyka ;) Przekładka kierownicy. Nie koniecznie jest to OK.

[ Dodano: Pią Mar 18, 2011 14:11 ]
Mam nadzieje ze o to chodzilo bo w moim srodkowisku to znaczy przekladka ;P
_________________
http://www.autocentrum.pl...ydatki-paliwowe
 
 
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 18, 2011 17:24   

Mi chodziło o przekładkę silnika / nadwozia. Jeżeli samochód jest mocno bity, a silnik, osprzęt i wnętrze jest w dobrym stanie, kupuje sie pake i przekłada się w nią stary silnik i wnętrze. Dowód zostawia się od nowszego i voilà.
_________________
Kto nie ryzykuje jeździ serią :ok:
 
 
lukpab 



Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: śląsk



Wysłany: Pią Mar 18, 2011 19:45   

No tak, ale numer Vin w komorze silnika jest ten sam co na tabliczce przy drzwiach (po otwarciu drzwi) wszystko się zgadza. Miałem problem ze znalezieniem opisu vin tego samochodu w popularnych wyszukiwarkach vin nic nie znalazło lub pokazało że błedny. Dopiero na forum GB znalazłem tylko opis i się wszystko zgadza ze stanem, a mianowicie:
SARRF MWHMWD
M= trim class (214Si)
W = body style (5 doors)
H = engine (1400cc 16V)
M = transmission (manual 5 speed LHD)
W = year of build (1998)
D = Assembly plant (Longbridge)
ale dalej nie można VINu znaleść do tego samochodu (zobaczyć historie itp.).
Samochód sprowadzony z Niemiec i tam w dokumentach niemieckich (Dowód i Karta) jest ten numer Vin oraz w miejscu typ/model Rover 25.
Problem w tym, że Rover 25 jest produkowany od 12.1999r, a ten wyprodukowany jest 03.1998r (na tylniej klapie jest Rover 200). Poza tym Rover 25 ma już inny przód (ten ma typowy jak R200).
O co tu chodzi. Ma ktoś pomysł?

Znalazłem coś takiego:
"W związku z niezadowalającą popularnością modelu 200 w 1998 roku rozpoczęto prace nad faceliftingiem. Samochód miał się upodobnić do nadchodzącego modelu 75. Z tego też powodu zdecydowano się na zmianę nazwy...."
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Mar 18, 2011 21:57   

lukpab napisał/a:
Co to znaczy "poprzedni własciciel robił przekładkę"?
Czy to jest ok?


Po numerze nadwozia wyjdzie czy jest LHD czy RHD. Ponadto co jeszcze mówi VIN? Jakie 2 znaki znajdują się bezpośrednio przed 6-cio cyfrowym numerem?

[ Dodano: Pią Mar 18, 2011 21:49 ]
rovek napisał/a:
Mi chodziło o przekładkę silnika / nadwozia. Jeżeli samochód jest mocno bity, a silnik, osprzęt i wnętrze jest w dobrym stanie, kupuje sie pake i przekłada się w nią stary silnik i wnętrze. Dowód zostawia się od nowszego i voilà.


Dowód zostawia się ten, który jest. Angliki kupowane na aukcjach firm ubezpieczeniowych najczęściej nie mają dokumentów. Samochody z dowodem V5 są automatycznie droższe, a jeśli ktoś kupuje na części, nie będzie płacił więcej za sam kwit.

[ Dodano: Pią Mar 18, 2011 21:54 ]
lukpab napisał/a:

Znalazłem coś takiego:
"W związku z niezadowalającą popularnością modelu 200 w 1998 roku rozpoczęto prace nad faceliftingiem. Samochód miał się upodobnić do nadchodzącego modelu 75. Z tego też powodu zdecydowano się na zmianę nazwy...."


Rozpoczęto prace w 1998... Pierwsze egzemplarze weszły do sprzedaży pod koniec roku 1999 (YD - rok modelowy 2000).

[ Dodano: Pią Mar 18, 2011 21:57 ]
A technicznie jest to 2-setka, czy 25-ka? Ma kopułkę i palec rozdzielacza? Czy kolektor jest 4-2-1, czy 4 w puchę? Klamki wewnętrzne proste, czy pod kątem? Licznik przebiegu na rolkach czy wyświetlacz?
 
 
lukpab 



Dołączył: 17 Mar 2011
Posty: 9
Skąd: śląsk



Wysłany: Pią Mar 18, 2011 23:32   

    Po numerze nadwozia wyjdzie czy jest LHD czy RHD. Ponadto co jeszcze mówi VIN? Jakie 2 znaki znajdują się bezpośrednio przed 6-cio cyfrowym numerem?


Numer Vin: SARRFMWHMWD...... Chyba jest LHD, czyli wersja europejska?


[ Dodano: Pią Mar 18, 2011 21:57 ]
A technicznie jest to 2-setka, czy 25-ka? Ma kopułkę i palec rozdzielacza? Czy kolektor jest 4-2-1, czy 4 w puchę? Klamki wewnętrzne proste, czy pod kątem? Licznik przebiegu na rolkach czy wyświetlacz?[/quote]

A technicznie jest to 2-setka, czy 25-ka?
z tego co widzę 2-setka. Ma zderzak przedni jak 200. Poza tym numer Vin mówi ze to jest 214Si.
Ma kopułkę i palec rozdzielacza? nie wiem
Czy kolektor jest 4-2-1, czy 4 w puchę? nie wiem
Klamki wewnętrzne proste, czy pod kątem? chyba proste
Licznik przebiegu na rolkach czy wyświetlacz? na rolkach
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Pią Mar 18, 2011 23:40   

Jak na mój gust powstał jakiś galimatias papierkowy i tyle.

[ Dodano: Pią Mar 18, 2011 23:40 ]
W sensie masz normalną 2-setkę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] Pytanie?
michu084 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Paź 05, 2013 15:09
tronsek
Brak nowych postów [R200] Pytanie o kolektor
sobon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Lut 11, 2015 11:46
zacekpl
Brak nowych postów [R200] Zawieszenie - pytanie
djbaran Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Pon Kwi 04, 2011 19:16
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] pytanie o rozrząd
carer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pon Wrz 12, 2011 12:11
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink