Wysłany: Nie Gru 12, 2010 20:14 [R75] Wariujący alarm
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witam wszystkich, potrzebuje porady odnosnie mojego roverka 75, od jakiegos czasu mam problemy z komunikatem niedomknietych drzwi, ktory powodal na poczatku, ze niemoglem zamknac auta z kluczyka, potem po zamknieciu auta oczywiscie z odpowiednim komunikatem dzwiekowym ze zamknal ale sa otwarte drzwi, po jakims czasie zaczyna wyc, roznie po chwili po zamnkieciu auta, po godzinie, o drugiej w nocy itp.I tak na zmiane, raz pokazuje ze jest wszystko ok , a raz ze sa drzwi nie domkniete, nawet jak jest wszystko ok to itak wyje. Musze odlanczac jedna klamre i zamykac go recznie zeby nie było niespodzianek, ale ile mozna hasac co chwile z luczem oczkowym i co chwile wstukiwac kod do radia, probowalem psikac plynem do odmrazania szyb, ale nic nie pomaga.
prosze o jakies konstruktywne rady co z tym fantem zrobic, bo juz mnie szlak trafia.
Ostatnio zmieniony przez apples Pią Maj 20, 2011 21:40, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Gru 12, 2010 20:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
U mnie po zamknięciu wszystkich drzwi, maski i klapy, wskazuje mi że są niezamkniete prawe przednie drzwi i zapala się lampka w kabinie. Podczas jazdy w zależności czy wskazuje koputer czy są zamknięte te drzwi czy nie , ta lampka odpowiednio gaśnie, bądź się zapala.Chociaż tak jak opisałem wcześniej, teraz już nie sygnalizuje , że drzwi są nie zamkniete, ale alarm i tak się włańcza. Czyli wniosek, że jest walnięty czujnik zamnkięcia PRAWYCH DRZWI?
Czyli:
1) Sprawdzić czujnik zamknięcia maski? - ale komputer nie wyswietlałby wtedy, że nie jest zamknięta maska, a nie pawe dzrwi?
2) Trąbki od alarmu, które znajdują się gdzieś w okolicach podszybia?
3) Kable do tych trąbek, bezpieczniki związane z alarmem, bądź jakieś przekażniki?
Puszczą mrozy i zniknie problem
Przed następnymi popsikać zamki i zapadki nawet WD-40 lub podobnym preparatem, osłonić przed wodą czujnik zamknięcia maski silnika.
Uchroni to Ciebie przed nocnym zrywaniem się z ciepłego łóżeczka.
Zeszłej zimy przerabiałem ten temat, teraz byłem mądrzejszy
I chyba jest zonk, bo wjalem ten czujnik-nameczylem sie co nie miara zeby go wytargac, odpialem od wtyczki, ale nic nie pomoglo. Nadal drzwi sa nie domkniete:(((((( Czekam nadal na rady co robic, chyba ze cos zle zrobilem.
Jeżeli masz wyświetlacz kompa to on pokazuje dokładnie co jest nie domknięte.
Zostaw samochód w ciepłym garażu, postaw na słońcu, wjedź do jakiegoś podziemnego garażu, lub po prostu jeździj samochodem dłużej aż do porządnego zagrzania ewentualnie od żonki suszarka do włosów i nagrzewamy..
Później popukaj dłonią w okolice zamka i zatrzasku, powinno puścić.
Następnie WD lub podobne. porządnie przesmarować i po kłopocie.
Komputer pokazuje samochod w rzucie z gory i otwarte prawe przednie drzwi, wiec chyba chodzi o te drzwi. Wyjalem wczesniej wspomniany czujnik otawrcia maski, wydaje sie byc wporzadku, chociaz jeden z stykow byl troche zasniedzialy.Obczyscilem to i zamontuje go, ale nie spodziewam sie rewelacji. Chyba,ze jest kompletnie padniety, ale nie wiem jak to sprawdzic ,trzeba by pewnie zamontowac jakis inny. A jak nie to pozostaje czujnik otwarcia tylnej klapy, ktory trzeba by zlokalizowac i zabrac sie za niego, i najgorsze - to czujniki otwarcia drzwi, ktore nie mam zielonego pojecia gdzie sie znajduja.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Gru 14, 2010 11:16
leszek_1982 napisał/a:
Komputer pokazuje samochod w rzucie z gory i otwarte prawe przednie drzwi
to prawy zamek do sprawdzenia ( mikrowyłącznik).
leszek_1982 napisał/a:
A jak nie to pozostaje czujnik otwarcia tylnej klapy, ktory trzeba by zlokalizowac i zabrac sie za niego, i najgorsze - to czujniki otwarcia drzwi, ktore nie mam zielonego pojecia gdzie sie znajduja.
wszystkie czujniki stanu zamków , oprócz maski ,są w mechanizmach zamków. Są to mikrowyłączniki ,które informują moduł BCU o stanie (otwarty/zamkniety ) danego zamka.
Wjedź autem do ogrzewanego garażu albo przejedź się w dłuższą trasę i dobrze rozgrzej wnętrze auta - możliwe że problem ustąpi - gdyż u mnie dzieje się to samo i codziennie dopiero po jakiś 50km twierdzi że drzwi są zamknięte.
Po czym jak wychodzę z pracy problem powraca
_________________ Rover 75 - Jumbo, mój ulubieniec
MB Sport Coupe C200K - zabawka RWD
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Gru 14, 2010 11:26
leszek_1982, zrób takjak radzi mimo66 , i dodatkowo można przyłozyć worek foliowy z gorącą wodą albo termofor na bok drzwi przy ryglu zamka.Najczęsciej przyczyną jest blokująca się dźwigienka ze stopką ,która naciska mikrowyłącznik.
Zamontuje ten czujnik otwarcia maski z powrotem i nagrzeje auto dobrze, a nastepnie spsikam okolice zamkow wd-40 czy czyms w tym rodzaju i zobacze jakie beda efekty. Chyba, ze ten mikrowylacznik padl w zamku.Wtedy trzeba by bylo sporo pewnie drzec w drzwiach zeby sie do niego dostac. Czy ktos juz sie kiedys bawil z tym?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Gru 14, 2010 13:04
leszek_1982 napisał/a:
Wtedy trzeba by bylo sporo pewnie drzec w drzwiach zeby sie do niego dostac
trzeba wyjąć zamek ,bo mikrowyłącznik jest częścią skladową zamka.Przyczyna może być też w przetartym przewodzie w wiązce dochodzącej do zamka ( było tak w jednym R75 , bo ktoś nie zamocował wiązki w uchwycie).Przetarty przewód zwierał do minusa i BCU mialo sygnał ,że drzwi są otwarte.Szukaj też przyczyny w złączu przewodów dochodzących do zamka , może we wtyczce coś nie kontaktuje.Sprawdź to przed odkrecaniem zamka.
Witam
Zamontowalem czujnik otwarcia maski, ale nic to nie zmienilo. Pojezdzilem nim troche aby zlapal temperature, nastepnie wzialem suszarke i nagrzalem okolice zamka prawych przednich drzwi-tych, ktore mu sie nie podobaly. Napsikalem w ten i w pozostale zamki smaru bialego grafitowego w spray'u. I tak go zostawilem. O dziwo już drugi dzien-odpukac, wszystko wrocilo do normy. Mam nadzieje, ze nie bede musial juz wiecej wracac do tego postu.Dzieki wszystkim za rady i pozdrawiam.
Na przyszły sezon zimowy masz nauczkę
Już w listopadzie trzeba zadbać o zamki i uszczelki żeby mieć spokojną głowę i nie zarywane nocki przez załączający się alarm.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum