Wysłany: Nie Kwi 03, 2011 16:38 [R 220 Turbo coupe] Remont silnika czy kupno nowego.
Typ: Ti Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994
Witam, mam dość poważny problem z moim R. Jakiś czas temu myślałem, że z powodu zajeżdżonej turbiny, samochód przepala mi olej. Niestety wczoraj, dymienie wzrosło do takiego stopnia, że na światłach w okół samochodu nic a nic nie było widać. Po dzisiejszych dokładnych oględzinach wraz z moim ojcem niestety doszliśmy do wniosku, że silnik pada, a najprawdopodobniej pierścienie na cylindrach i pewnie nie tylko. Objawy są takie, że mimo zdjętego węża między interem a przepustnicą, z wydechu wydobywa się mnóstwo białego dymu, tak samo jak i z intercoolera. Dodatkowo ten sam dym wylatuje z odmy która jest w pokrywie zaworów pod dość dużym ciśnieniem. Ojciec który mnie eskortował w drodze do domu, zaobserwował, że najbardziej samochód dymi podczas pracy na biegu jałowym i w czasie zmieniania biegów. Dodam że to wszystko zaczęło się sypać, po tym jak "fachowcy" zamiast wymienić uszczelki wałków rozrządu uszczelnili je silkonem, który po 2000km nie wytrzymał i wylał cały olej. A ja nie zdając sobie z tego sprawy, pewnego dnia jechałem i nagle usłyszałem jak stukają zawory w silniku. Zatrzymałem się poczekałem aż silnik ostygł i zalałem go olejem, który na szczescie miałem przy sobie. Czy to może być następstwo tamtego zdażenia ?
I teraz mam kilka pytań. Dodam że wszystko bym robił samemu wraz z ojcem, wiedzę, narzędzia i miejsce mamy,
1. Jakie mogą być przyczyny takiego zachowania ?
2. Co należałoby wymieniać podczas naprawy ?
3. Jakie mogą być koszta.
4. Ojciec uważa, że lepiej jest kupić drugi taki silnik, niż bawić się w remontowanie tego. Czy słusznie ?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Kwi 03, 2011 16:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 35 razy Dołączył: 18 Maj 2008 Posty: 473 Skąd: Katowice
Wysłany: Nie Kwi 03, 2011 19:36
A) przepalona uszczelka pod głowicą, ale dym z IC by nie leciał
B)całkowicie zajechany silnik, pierścienie, panewki, szklanki na zaworach, jeśli z IC leci dym to uszczelnienia w turbinie napewno padły.
Rozkręćcie silnik i zobaczycie co jest do wymiany, ale chyba będzie potrzebny kompletny remont silnika. Jeśli nie masz zamiaru zakuwać silnika na 300KM, to lepiej kupić inny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum