Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 16V] Ubywa płynu chłodniczego i oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 16V] Ubywa płynu chłodniczego i oleju
Autor Wiadomość
Rover666 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 44
Skąd: Wrocław

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 13:55   [R200 16V] Ubywa płynu chłodniczego i oleju
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1999

Witam ponownie forumowiczów.

Jakiś czas temu pisałem o przepustnicy, TPS'ie i krokowcu, ale w między czasie dopatrzyłem się poważniejszego problemu, czyli takiego jak w temacie. Poniżej wypisałem swoje obserwacje i fakty związane z tym autem:

1. odpala bez problemu
2. ma moc, chociaż nie wiem czy nie powinien mieć większej ;)
3. podwyższone spalanie
4. ubywa płynu chłodniczego, ale jest czysty (brak śladów oleju)
5. ubywa oleju
6. poci się spad pokrywy zaworów i przy mocowaniu alternatora
7. po zdjęciu przewodu od głównej odmy widoczne ślady oleju
8. olej w przepustnicy, wywalany przez odmę nadmiarową w momencie nagłego przymknięcie przepustnicy?
9. po odkręceniu świec na pierwszym tłoku i trzecim od strony rozrządu, widoczne ślady oleju.
9. po dłuższym postoju i odpaleniu auta, z czasem jak silnik się nagrzewa, z okolic kolektora wydechowego widać unoszący się dymek, który ustaje po jakimś czasie, nie wiem czy to olej czy ciecz chodząca (olej tak szybko by nie odparował?)

Z przeczytanych dotychczas postów, najprzyjemniejszym rozwiązaniem była by wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów i kolektora dolotowego i przeczyszczenie filtra odmy. Przy mojej skromnej wiedzy z zakresu mechaniki mógłbym zrobić to sam. Rave opisuje proces wymiany uszczelki kolektora dolotowego:

1. spuszczenie płynu chłodniczego z układu
2. poluzowanie śruby na filtrze paliwa
3. zdemontowanie przepustnicy
4. odłączenie wielu czujników
5. i kilka innych
6. Odkręcenie 7 śrub i wymana uszczelki

I teraz moje pytanie do Was: czy to wszystko jest konieczne do wymiany tejże uszczelki, czy można ominąć kilka punktów?
Auto przed wejściem w moje posiadanie miało instalację gazową, czy wykonuje się jakieś modyfikacje układów dolotowych lub innych, na które warto zwrócić uwagę po demontażu instalacji? Czy wyżej wymienione objawy mogę wskazywać jeszcze na inne usterki?
Aha. Kupiłem manometr do pomiaru ciśnienia sprężania. Byłbym wdzięczy gdyby ktoś opisał procedurę tego pomiaru.

Dzięki za wszelkie uwagi i sugestie odnośnie tego problemu. Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 13:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Kwi 04, 2011 14:01   

Rover666 napisał/a:
poci się spad pokrywy zaworów

Częsta przypadłość. :wink: i łatwa wymiana, ale
Rover666 napisał/a:
i przy mocowaniu alternatora

to wychodzi na to, że uszczelka pod głowicą puszcza. :/

Dla mnie to wychodzi niestety na HGF. :/
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Rover666 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 44
Skąd: Wrocław

Rover 200

  Wysłany: Wto Kwi 05, 2011 19:00   Zdjęcie silnika

Z tym, że tego wycieku przy alternatorze nie jestem pewny w 100%, bo wygląda na dosyć stary, tzn nie ma tam świeżego oleju tylko warstwa czarnego, gęstego syfu, póki co wyczyściłem to, żeby sprawdzić czy pojawi się tam na nowo. Ponad to możliwe, że auto przechodziło już wcześniej wymianę uszczelki bo zbiorniczek wyrównawczy był uwalony od środka jakąś mazią, ale od czasu jego wyczyszczenia nie ma śladu oleju. Czytałem, że często po wymianie uszczelki pod głowicą problem powraca, ale mam nadzieję, że to jednak nie to, bo jak pisałem płyn chłodniczy jest czyściutki, tak samo olej na bagnecie.

Pozdro

[ Dodano: Wto Kwi 05, 2011 20:00 ]
Dobra, dobrałem się do pokrywy zaworów. Poczyściłem trochę silnik dookoła, zaraz wyczyszczę filtr odmy bo jest całkiem zawalony, a uszczelka trochę pokrzywiona. Poza tym zrobiłem zdjęcie. Czy ktoś potrafiłby na oko ocenić stan silnika?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [214Si +LPG] Ubywa płynu chłodniczego, zimno w środku
smalternative Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Sty 15, 2013 16:04
0916
Brak nowych postów [R200] Wycieki oleju, płynu chłodniczego... Naprawa
Rover666 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Lis 17, 2011 19:27
Rover666
Brak nowych postów [Rover 214 si 98rok] ubytki oleju i płynu chłodniczego
misio Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Pią Kwi 11, 2008 19:55
giewu
Brak nowych postów [R200] Kopci, ubywa płynu, ciezko odpala, ale nie ma masła
longas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sob Mar 05, 2011 20:28
longas



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink