Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z komp. po odłącz. akumulatora??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z komp. po odłącz. akumulatora??
Autor Wiadomość
leszek_1982 



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 45
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 20:32   [R75] Problem z komp. po odłącz. akumulatora??
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam wszystkich forumowiczów. Ostatnio naprawiałem mojego roverka , a dokładnie smigło wentylatora chłodnicy i odpinałem akumulator ( kilka razy).Po wszytskich naprawach pojechałem na jazdę próbną i spalano wg. komputera w mieście w granicach 6.4l/100km, ale po paru dniach jazdy skoczyło do 8.5l i nie wiem co mu sie stało bo nie chce ponizej tej wartosci zejsc.Zaznaczam, że przed wszystkimi naprawami spalanie po mieście nie przekraczało 7l/100km.Czy jest mozliwe zeby komputer przeszedł jakis tryb serwisowy, zorprogramował się czy cosik. Oczekuje na jakies porady. A jeszcze jedno, kumpel mówił mi abym odpiął ten akumulator jeszce raz na conajmniej 30 min, nastepnie właczył silnik aby pochodził i nagrzał sie do temp pracy na wolnych obrotach to powinno dojść do normy. Prosze również o odniesienie się do tej rady .Za wszystkie rady z góry dz Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 12, 2010 14:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 13, 2008 20:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 20:48   

A sprawdzałeś spalanie przy dystrybutorze??
W/g mnie to teraz pokazuje Ci normalne spalanie, 7l na 100km w trybie miejskim to raczej marzenie.
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 20:55   

Rozwiązanie problemu leży gdzie indziej, nawet chyba wiem gdzie. Zresetuj spalanie przytrzymując przycisk od komputera, jedź na niskich obrotach i zobaczysz, że znow pali mało :wink:
 
 
 
leszek_1982 



Dołączył: 02 Gru 2008
Posty: 45
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 21:07   

Czy to zresetowanie da mi tylko pomniejszenie wyświetlania spalania czy rzeczywiście wpłynie na rezczywiste spalanie.Bo jesli ko mputer wyswietla tylko takie spalanie a spala mniej to ok. Ale jesli po odpinkach moich akumulatora zmienil sobie nie wiem moze pisze głupoty ale jakies mapy wtrysków, ilosci podawaia paliw aitp, to nie byłbym z tego faktu zdowolony:)
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 21:12   

To nie możliwe, żeby się po od pięciu aku. zmieniło spalanie. Po prostu zresetowało Ci się i dlatego tak jest. Zresetuj jeszcze raz i zobaczysz. Resetujesz tylko wskazania komputera. Zmiana w sterowniku jest niemożliwa, bo mapy są zapisane w pamięci sterownika i odłączenie napięcia ich nie zmienia.
 
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 21:22   

Komputer może pokazywać błędne spalanie. Najbardziej wiarygodna metoda to zatankować do pełna, przejechać np. 100km po mieście i znowu zatankować do pełna.
Poprzednie wskazania twojego komp. tzn. 6,4l , później coś wspomniałeś o 7l/ 100km w trybie miejskim to naprawdę niemożliwe żeby tak mało palił przy normalnej jeździe.

Chyba ,że jeździsz tak jak Rowan napisał pyr. pyr. pyr.
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 21:25   

phuss, to zależy od miasta i od sposobu jazdy.
Np. u mnie się jeździ niby po mieście, ale to takie miasto jak.... Ale pomijając to, to jak mama jeździ to wychodzi średnio 8.5, a gdy jeździ tata to wychodzi średnio 6. Także wszystko zależy od sposobu jazdy i wagi nogi, którą moja mama ma baaardzo ciężką :wink:
 
 
 
phuss 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 16 Cze 2008
Posty: 393
Skąd: KUJ-POM



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 21:36   

No , ja wyżej wspomniałem o normalnej jeździe :wink: :wink:
_________________
szkoda mi go będzie
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 27 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 21:38   

Ale każdy ma inną normalną jazdę. Jeden lubi jak silnik chodzi na niskich obrotach i często biegi zmienia, a drugi jeździ całym zakresem na trójce :wink:
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Sob Gru 13, 2008 22:27   

Rowan, piszesz o tym spalaniu ale mam wrazenie ze leszek_1982 nic z tego nie rozumie...wiec tak:
widzisz wysokie spalanie bo jak odlaczyles aku to skasowalo Ci sie poprzednie spalanie na wyswietlaczu.To jest srednie spalanie a nie chwilowe. Teraz jak odpaliles go na postoju jak sprawdzales smiglo wiatraka to palil i palil co wplywalo na srednie spalanie i teraz podczas jazdy masz duzo na wyswietlaczu.Kasuj sobie spalanie po kazdym tankowaniu tak jak Rowan napisal bo po to to jest.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
mis_dj 




Dołączył: 25 Sty 2011
Posty: 38
Skąd: Tychy



Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 20:37   

Dzisiaj odpiąłem akumulator - musiałem dojść do poduszki silnika pod nim - Po ponownym podpięciu wszystko się zresetowało w komputerze .Wiadomo OK. Problem w tym że miałem zatankowany prawie do pełna i komputer wskazywał dystans do przejechania ok. 720km a po ponownym włączeniu akumulatora pokazuje 340 !! !. Poza tym reszta, śrenie spalanie (7,4), dystans przejechany, średnia prędkość (ok.35) jest w porządku. Co może być przyczyną tak skokowego zmniejszenia się pozostałego dystansu .
_________________
MISiek
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Kwi 12, 2011 22:01   

mis_dj napisał/a:
Co może być przyczyną tak skokowego zmniejszenia się pozostałego dystansu .
Wszystko jest OK. Zrobił się Reset pamięci. Komputer będzie sobie teraz przeliczyć na podstawie faktycznego zużycia i będzie sukcesywnie zwiększać dystans. Póki co, podaje dystans na podstawie maksymalnego zużycia.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Problem ze światłami po doładowaniu akumulatora
steleblak Rover serii 75, MG ZT 6 Pon Lis 29, 2010 10:28
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Problem z ładowaniem, rozładowywanie akumulatora
pieknyiro Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Maj 24, 2019 18:54
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Kontrolka akumulatora (problem rozwiązany)
bys Rover serii 75, MG ZT 0 Czw Sie 30, 2012 12:13
bys
Brak nowych postów [R75] Problem z Radiem po odłączeniu akumulatora. dvd
montrey Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Sty 16, 2016 10:51
sknerko
Brak nowych postów [Rover 75] Zmiana kluczyka a problem ładowaniem akumulatora
batbox Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Sty 09, 2014 17:31
batbox



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink