Wysłany: Czw Lis 05, 2015 20:47 [R75] Nie odpala na zimnym silniku.
Typ: T Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003
Witam, szukałem podobnych tematów ale nie znalazłem w nich rozwiązania więc postanowiłem stworzyć nowy.
Mam problem z moim R, po dłuższym postoju czyli na wystudzonym silniku zapala dopiero za 6-7 razem i to opornie bez znaczenia czy benzyna czy gaz.
Sprawdzone:
1. Świece, przewody, cewki.
2. Układ paliwowy: pompa, filtr paliwa, wtryski (nie "leją" ładnie rozpylają), po podłączeniu zegara trzyma ciśnienie w układzie 4,5 bara.
3. Ciśnienie na cylindrach sprawdzone jest ok.
4. Silnik ma zainstalowaną instalację LPG (w czasie szukania usterki gaz zakręcony żeby wyeliminować lanie wtrysków gazowych do kolektora).
5. Akumulator naładowany i sprawny.
Nie mam w tej chwili już pomysłu co sprawdzać dalej, jutro wybieram się na komputer może coś pokaże.
Miał ktoś podobnym przypadek albo ma pomysł gdzie dalej szukać usterki?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lis 05, 2015 20:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ile masz paliwa w baku?
Ciśnienie zupełnie inne niż u mnie https://youtu.be/I4XkDXARkpU
Na regulatorze pod filtrem paliwa jest 3,6bar jak dobrze pamiętam
Na gazie to rozumiem że odpalałeś w trybie awaryjnym? Mimo to nie pali, tak?
Do sprawdzenia czujnik położenia wałka rozrządu i położenia wału.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Auto sprawdzane tylko na benzynie gaz jest zakręcony i wyłączany za każdym razem przy odpalaniu oraz spuszczone jest ciśnienie z przewodów gazowych.
W baku tak gdzieś 1/4 paliwa. Wyjąłem pompę oraz filtr paliwa i po podaniu ciśnienia regulator u mnie puszczał dopiero blisko 5 bar. Wcześniej auto odpalałem na gazie w trybie awaryjnym (też odpala ciężko) ale już od 4 dni szukam awarii tylko na benzynie.
Czy błąd tych czujników będzie widoczny po podłączeniu komputera ?
Błąd powinien zostać w pamięci i być widoczny nawet po usunięciu usterki, dopiero jego wykasowanie wyczysci go z rejestru.
Ciśnienie paliwa sprawdzasz przed listwą wtryskową czy za pompą? Jeżeli nie wymienialeś filtra paliwa to możesz to zrobić przy okazji, u mnie przez zasyfialy filtr auto raz na lawecie wracało do domu
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Ciśnienie sprawdzałem za listwą wtryskową jak i pomiędzy listwą a resztą układu.
Na starcie wpiąłem się między listwą a resztą tego co w baku trójnikiem z zaworem i zegarem.
Po zamknięciu zaworu, ciśnienie uciekało do baku okazało się że jeden z o-ringów się rozpuścił w obudowie filtra paliwa oraz opaska na króćcu pompy była nie dokręcona. Gdy już uszczelniłem wszystko to ciśnienie pomiędzy było 4,5 bara a za listwą nieco mniejsze.
Co do filtra paliwa to już mam drugi nowy filtr firmy topran. Generalnie nie polecam pierwszy się rozpadł po ponad 5 tys. km. A uszczelki i o-ringi w zestawie po kontakcie z benzyną się rozpuszczają. Więc poskładane jest teraz na oryginalnych uszczelnieniach i nowym filtrze niestety topran bo sklepie akurat taki tylko dostałem.
Może spróbuj odpalić go na plaku, jak dalej nie zagada to będzie wiadomo że to nie paliwo.
Mi jak się zrobiło zimno też słabo palił z rana, już miałem sprawdzać wszystko ale zatankowałem do pełna i zalałem środek do czyszczenia układu paliwowego STP i jak ręką odjął, pomogło. Paliwa miałem trochę poniżej 1/4.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Dzięki za pomysł, że też wcześniej o tym nie pomyślałem. Na "plaku" zagadał od ręki. Zatankowałem i zalałem STP zobaczę co się będzie działo. Jak nie pomoże wtedy zacznę się rozglądać za innymi wtryskami.
Jako takiego samego zaworu zwrotnego nie ma. Pompa paliwa trzyma ciśnienie w układzie. Jak ciśnienie ucieka to albo pompa puszcza albo jest gdzieś nieszczelność po drodze.
[ Dodano: Pią Lis 13, 2015 09:57 ]
STP do czyszczenia wtryskiwaczy za niecałe 17zł z hipermarketu rozwiązało problem niemal od ręki. Dawkę dałem troszkę mocniejszą bo na 3/4 zbiornika wlałem całą butelkę 200 ml.
patol jak to wyjeździsz to daj jeszcze ze dwa razy bo wróci szybko jak tak nie zrobisz sprawdzone na moim Landku z LPG. Po trzech zbiornikach wlewałem to raz na 5-7tys km
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum