Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 20:53 [R218] Problem ze złożeniem części głowicy (od wałków)
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1998
Witam serdecznie,
pewnie mnie zlinczujecie za brak podstawowej wiedzy jak i również za mało precyzyjny temat.
Szukałem w rave i doszukać się nie mogę jak nazywa się te części które przykręca się z boków głowicy na wałkach dolotowych. W tych obudowach są jakieś zapadki które z kolei sterują pracą pompy oleju ... I właśnie te dyski mi się porozsypywały. Nie wiem jak to nazwać, niepotrzebnie to rozkręcałem, a rozkręcałem za sprawą wszechobecnego "majonezu" po HGF'ie który właśnie samodzielnie naprawiam.
Element o który mi chodzi na zaznaczyłem na zdjęciu, uprzejmych proszę o jakąś podpowiedź skan instrukcji czy cokolwiek. (Zdjęcie pożyczone z forum rover mg). Jutro postaram się wrzucić swoje.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 21, 2011 20:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jak popatrzysz na to, to latwo dojdziesz jak to ma byc poskladane
minus jest taki ze nie zalozysz tego na zalozonej glowicy - po prostu nie ma opcji zebys wcelowal na wypustki z walkow
musisz zdjac gorna polowke glowicy i walki ssace, dopiero wtedy poskladasz to do kupy
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
No mam już wyjętą i rozpierwiastkowaną głowice, każdy element czyszczę z majonezu. Dziękuje za rade. Bałem się że jak źle złoże i ruszy silnik to to całe cięgno od pompy oleju nie ruszy i będzie kłopot. Jutro zajrzę do tego bez emocji. Dzisiaj już nie miałem do tego siły. W razie problemów jeszcze się odezwę.
Pozdrawiam.
Edit:
Mam kilka pytań.
Skoro nie można zamontować tych młynków na złożonej głowicy to w jakim położeniu montować wałek do młynka? Tzn. na zdjęciu z młynkiem nie wiem jak ustawić zewnętrzny pierścień z częściową zębatką czy te "wgłębienia" na obwodzie to coś jak znaki prawidłowego położenia?
Następna sprawa ... czy wałek wydechowy nie ma jakiegoś neutralnego położenia? Jak go nie położę to po przykryciu górną częścią głowicy od strony wałka wydechowego mam szczelinę i moje pytanie, czy mogę delikatnie skręcać śrubami aż pokrywa dociśnie wałek?
Nawet nie wiem czy dobrze złożyłem ten młynek bo na prawym są dyski z literami B i H a na lewym B i C. To coś znaczy?
Ostatnie z serii głupich pytań, patrząc na silnik z przodu pasek kreci się do przodu jakby tak? Bo mam uszczelniacze wałków (zimeringi chyba)czy ja czarne i brązowe i różnią się kierunkiem rowków. wydaje mi się ze brązowe powinny boć po stronie rozrządu a czarne naprzeciw, tak?
Przyznam, że pluje sobie w brodę ze nie robiłem zdjęć na bieżąco (uniknąłbym tych niepotrzebnych pytań). Proszę mi wybaczyć ale mam 21 lat, żadnego znajomego mechanika wiec z racji budżetu, jestem skazany na swoje umiejętności.
W załącznikach zdjęcia. Proszę o sugestię co do czego i czy dobrze poskładałem te młynki.
Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum