Wysłany: Sob Lut 26, 2011 15:51 [R416] Pasek wielorowkowy - chyba od wspomagania
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1996
Witam.
Właśnie zerwał mi się (tzn pękł wzdłuż na 2 części a zerwała się jedna z nich) pasek wielorowkowy, nie ten na alternatorze tylko ten za nim, więc jest to chyba na pompie wpomagania o ile dobrze widziałem. Pytanie moje brzmi czy dla wersji bez klimatyzacji było więcej niż jeden rodzaj takich pasków czy tylko jeden? Jeśli jeden to w takim razie ten będzie dobry:
Tak to jest na pompie ale ten o którym mówisz jest klinowy, a nie wielorowkowy.
bibson3 napisał/a:
Pytanie moje brzmi czy dla wersji bez klimatyzacji było więcej niż jeden rodzaj takich pasków czy tylko jeden?
klimatyzacja nie ma nic do tego paska, ten na alternatorze jest wielorowkowy i tam moze byc do auta z klima lub bez gdyz ten pasek napedza sprezarke klimy.
bibson3 napisał/a:
Jeżeli zerwie się ten pasek całkowicie to auto będzie jeździć bez wspomagania czy całkowicie zablokuje kierownice?
Nie zablokuje, nie bedzie wspomagania a jak wiesz sa samochody bez, osobiscie nie radze jezdzic.
ten jest dobry do altka "Pasek wielorowkowy (5PK738) GATES" ale potrzebujesz do pompy wspomagania, chyba na tomatem nie ma z tego co widze.
Dzięki, masz racje, nie zwróciłem uwagi że to klinowy a nie wielorowkowy natomiast na alternatorze też mam klinowy a co do jazdy na pękniętym to nie pytałem bo chce tak jeździć cały czas tylko w razie "W". Chodzi o to czy mogę jeździć autem do czasu aż wymienię pasek, dzięki Twojej odpowiedzi wiem że tak, tylko "co najwyżej" stracę wspomaganie.
Teraz pytanie za 100pkt. gdzie dostane ten pasek? Nigdzie w internecie go nie mogę znaleźć szukać w motoryzacyjnych pod hasłem "pasek klinowy do rovera" czy raczej zdjąć stary i udać się do sklepu z paskami klinowymi do elektronarzędzi np.?
Kolejne pytanie z serii za 100pkt jak zdjąć to draństwo? nie doszukałem się żądnej śruby, prowadnicy ani nic co mogłoby wskazywać na regulacje napięcia paska. Zatem jak go zdjąć?
Czerwony to pasek, od lewej: pompa wspomagania, ta środkowa nie wiem (pewnie to właśnie ona jest napinaczem) no i ta po prawej to wspólne koło pasowe wychodzące z rozrządu.
-Rover 416Si 1.6 16V 111KM pasek ma symbol 3PK753 za gates'a zapłaciłem 22zł
-zdejmuje się odkręcając dwie śruby na środkowy kole pasowym z rysunku powyżej. śruba na osi koła pasowego to klucz 14 "fajka" natomiast śruba napinająca o prostokątnym (nie sześciokątnym :O) łbie bez problemu daje się odkręcić nasadkową 10
Witam Was. (R214i 97r)
Nadszedł czas wymiany i u mnie. Niestety przy odkręcaniu śruby napinającej rolkę,rolka sie nie luzuje=/ zauważyłem ze przy kwadratowym łbie od tej długiej śruby jest taka metalowa nakładka,która uniemożliwia odkręcenie tej śruby,poniewaz klinuje sie=/przez gwint od rolki sie wykręca ale nie wychodzi dolem bo przeszkadza ta nakładka co powoduje ze tam w środku sie zaczyna wyginać=/
Dodam tez,że mimo to ściągnąłem pasek od wspomagania siła,wiec do mechanika się nie wybiorę bo nie jest w stanie go nałożyć z powrotem=/
Jesli pisze nie jasno to rano poprawie..dzis juz padam z nog;p
Myślałem nad tym, ale tam jest tak malo miejsca nawet by nasadke włożyć więc stwierdziłem ze ta sruba jest tylko do odkrecenia samej rolki;p Ale dzieki.. zaraz ide kombinowac dalej:)
[ Dodano: Sro Maj 11, 2011 09:18 ]
Za nic w świecie nie mam do tej śruby od rolki dojścia=/
Jest tam 2,może 3cm i nawet nasadka nie wchodzi,klucz plaski (tam jest chyba 13) nie trzyma dobrze bo jest za szeroki (sruba ta jest troche schowana),"oczka" tez tam nie włoze. Niby taka latwa robota a same problemy mam=/;p
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum