Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997
Witam
Mam prośbę do osób posiadających elektryczne lusterka w Roverku 200.
zakupiłem takowe bo do tej pory miałem manualne.
Mam lusterka z wtykami i przełącznik do regulacji.
Jak wiadomo w R200 nie ma fabrycznie instalacji pod lusterka cyz halogeny więc muszę sobie jakoś poradzić.
Mam schemat podłączenia z Rave (poniej) ale nijak nie dojdę nawet dzięki niemu, jaki kabelek (kolor) oryginalnie jest podpięty pod przełącznik regulacji.
Gdyby ktoś był tak uprzejmy, wydłubał na chwilę przełącznik i zrobił zdjęcie w miarę dobrej jakości wtyczki regulatora tak aby można było dojść który kabelek jest pod który z siedmiu pinów, byłbym zobowiązany.
Z wszystkim sobie poradzę, tylko nie wiem jak podłączyć kable pod regulator żeby czegoś nie popalić bo zabawami zewrę masę z +12v i będize niewesoło.
Z góry dziękuję.
Poniżej schemat i zdjęcie od tyłu przełącznika dla potomnych.
Acha... jakby ktoś wiedizał czy i do czego muszępodłączyć masę w miejscach które oznaczyłem na czerwono na schemacie to proszę o info.
[ Dodano: Sro Mar 09, 2011 19:13 ]
Bardzo proszę o informację czy wykonałby ktoś dla mnie zdjęcie tej wtyczki z widokiem jaki kabel w jakiej kolejności. Jak nie to sobie odpuszczę, temat na dwie minuty, wyjsć do garażu, pod dom, pod blok i zrobić fotkę po podważeniu sterownika. Bez tego mogę zapomnieć o montażu.
No dam "pomógł" nooooo....
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
SPAMU¦
Wysłany: Sro Mar 09, 2011 19:13 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wydryszek, sluchaj stary na schemacie masz rozpisane piny wszystkie np. C66-4 to jest pin nr 4, dalej idzie C66-7 pin 7, C66-1 pin 1 itd wiec jak podlaczysz wg tego schematu pod odpowiednie piny to powinno sie podniesc
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
nie udało mi się wyciągnąć regulacji(obawa przed połamaniem) ale od tyłu zrobiłem zdjęcie kostki + opis kabli jak idą. Mam nadzieję że to Cię naprowadzi.
(sorki za jakość ale w garażu ciężko było mi się dostać)
rieger Tylko właśnie sęk w tym, że nie wiedziałem który pin to który, od której strony liczony. Niestety dopiero dzisiaj dostanę cześci więc może narobiłe hałasu o nic i może być tam oznaczony kazdy pin ale wolałem się wcześniej upewnić a na przysżłosć komuś się na pewno przydadzą zdjęcia i opis podłączenia.
imejdz zdjęcia są wystarczającej jakości, widać kolory, dodatkowo ładnie opisałeś więc nic więcej nie potrzeba w temacie Dzięki wielkie.
Poszło do Was pomógł bo bardzo bardzo przydatne informacje.
Szkoda, że nie mam wtyczki do sterownika ale sobie polutuję ładnie i będzie git. Potem tylko gdzieś podepnę +12 i masę i będzie hulać jak talala....mam nadzieję.
wachu990, wiązki u nas w R200 nie ma fabrycznie więc przewody z lusterek trzeba przedłużyć, przeciągnąć przez drzwi i gumowy przegub między drzwiami a słupkiem i wejść do kabiny, tam jużodpowiednie kable pod zasilanie, inne pod sterownik i dodatkowa wiązka nowa do drugi drzwi w taki sam sposób za deską.
Jak masz kable to myślę w 2h można to wszystko zrobić razem ze ściąganiem i zakładaniem boczków.
Dzisiaj jak wrócę do domu to zobacżę jak to to na krótko działa i będę kombinował
[ Dodano: Czw Mar 10, 2011 09:00 ]
Własnie sięjeszcze zorientowałem, że kupiłem angielskie lusterka, czytam o przestawianiu lusterek w R400 ale mam nadzieję, że analogicnzie się to odbywa w R200 i producent nie robił różnych lusterek tylko uniwersalne-przestawialne.
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
Dobra ok Ale gdzie te kable zasilające ciągniesz do puszki z bezpiecznikami bo nie mam pojęcia jak to pociągnąć Czy może po drodze dajesz jakiś bezpiecznik tak jak widziałem kiedyś do wzmaka
Jak do puszki to nie wiem czy trzeba dołozyć jakiś przekaźnik od lusterek do skrzynki aby działały.
W moim wydaniu pewnie podpięte będzie pod "stacyjkę" żeby nie było stałego zasilania na kablu.
Na lini +12v będzie gniazdo z bezpiecznikiem 10A i to wszystko, reszta to podpięcie siędowolnie pod masę, inna sprawa to zaznaczone wcześniej na schemacie na czerwono punkty masy które nie wiem po co są.
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
Właśnie paczka do domu dotarła więc potem oblookam.
A co do potrzeby...hmmm
U mnie na parkingu strzaskali mi trochę lusterka, ten zachaczył, tamten nie widział i tak teraz całe obudowy lusterek sięruszają pod wpływem wiatru czy innych czynników i zwyczajnie się przestawiają, doatkowo przez te manewry średnio działa ich regulacja więc trzeba łapskiem za oknem ruszaćpudłem lusterka i szkłem żeby dobrze ustawić co kilka dni.
W zimę nie jest to wygodne.
Myślałem nad wymianą lusterek i dorwałem lusterka z regulacją i innymi pierdołami za śmieszne pieniądze od kolegi forumowego kozik, teraz będę mógł regulować z kabiny..tylko muszę wykombinować coś i przestawić je na EU zamiast UK..
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
Czy aż tak bardzo są wam potrzebne te el. lusterka
Samo ustawianie to pikuś mam elektryczne nie pamiętam kiedy to używałem
Mi się zdarza używać, jak parkuje blisko jakiegoś krawężnika czy kamienia i przy normalnym ustawieniu lusterka nie widać tak nisko. Ręcznie bym tego nie zrobił przy lusterku pasażera. Niebyt często to się zdarza, ale pare razy sobie chwaliłem że mogłem je zmienić ze swojej pozycji
Mi się zdarza używać, jak parkuje blisko jakiegoś krawężnika czy kamienia i przy normalnym ustawieniu lusterka nie widać tak nisko. Ręcznie bym tego nie zrobił przy lusterku pasażera. Niebyt często to się zdarza, ale pare razy sobie chwaliłem że mogłem je zmienić ze swojej pozycji
...ja pamiętam jak sobie na egzaminie na prawo jazdy tak pomogłem, miałem elektriszyn lusterken i ukradkiem kiedy egzaminator się odwrócił, przestawiłem prawe lusterko żeby widzieć różne linie...miałem większą pewność że nie sknocę jakiegoś prostego manewru na placu. Fakt, że udało się praktycznie bez tego ale byłem spokojniejszy. Potem ukradkiem przestawiłem bo mam długie ręce i nie widać było w ogóle ruchu ręką
Podgrzewanie i elektryka=pełna wygoda i w zimę to musi być wspaniałe.
Zastanawiam się teraz czy w obu lusterkach są tego samego typu szkła, jeśli tak to może je zamienić prawe<=>lewe, wtedy będą do góry nogami a podłączę odwrotnie kabelki i będę miał normalne sterowanie.
W kwestii wychylenia chyba wtedy będzie ok bo standardowo lewe lusterko jest lekko odwócone do środka a prawe bardziej (chyba)....a tak sięodwróci i ograniczniki mi nie przeszkodzą.
Inne wydanie, może sięudać poprzekładać mechanizmy bez ograniczników do obecnych lusterek manualnych ale to już gdybanie.
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
Co do pinow to prosze Cie bardzo, mozesz sprawdzic sobie w rave, wchodzisz w swoj model/electrical library/connector details/i numer wtyczki ktora Cie interesuje w tym przypadku C66 i tam masz zdjecie gdzie sie znajduje, rysunek z numeracja pinow i kolory przewodow wiec mozesz sobie porownac ze zdjeciami kolegi imejdz ja mam do 25/ZR i mi wychodzi nieco inaczej niz na tych zdjeciach tak jakby sobie angole zaczarowali z kolorami w 25/ZR wiec sprawdz sobie swoj model
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Lusterko zamontowane, w sobotę sięmęczyłem z przeciąganiem kabli i na razie jest jedno a dzisiaj podłączę drugie.
W chwili obecnej pomalowałem lusterka, klamki i dzisiaj pomaluję lotkę na klapie.
Podłączenie banalne i wszystko działa razem z podgrzewaniem ale jedno lusterko dostałem troszkę trzepnięte i raz na kilka dni trzeba je ręką poprawić bo "opada" paręstopni w dół
Niemniej jednak sama frajda z posiadania i teraz mam pod kolor.
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
fajnie Ci to wyszło. Kolor dobierałeś do karoserii? czy krzyknąłeś tylko kod lakieru i taki kupiłeś? ile wyszło Cię za lakier? chciałbym u siebie psiknąć lusterka w kolor ciężko zdjąć tą obudowę lusterka? dobra robota
imejdz, dzięki
Kolor dobrałem po kodzie COF ale miał kilka wariantów i na odległość a Allegro dobierano standardowy a tym razem udałem się do fajnego sklepu/mieszalni na Pradze, w okolicach dworca Wileńskiego [URL=http://katalog.pf.pl/Warszawa/P-H-U-P-Piotr-Wróblewski-F4443440G0B8040-m19.html]TUTAJ INFO[/URL]. Długi niski biały "barakobudynek" a przed wejściem szyld STANDOX. Lakier kosztował 39zł z racj tego, że chciałem z utwardzaczem, nabity w puszeczkę 400ml, mają pod ręką paletę kolorów Rovera/MG i jak podjedziesz samochodem, dobiorą najlepszy odcień. Jak bez utwardzacza to 37-38zł za puchę.
Ogólnie mają fajne ceny bo podkład do plastików 22zł bodajże, bezbarwny 18zł za 500ml i mają wszystko do lakierowania, polerki, pasty, odrdzewiacze itp. itd.
Lakieru wystrcyzło mi na lotkę z tyłu, dwie klamki, dwa lusterka i jeszcze dużo zostało.
Mogę ich szczerze polecić, lakier w 5 minut na poczekaniu i drugie zkaupy już tam robiłem. Pomocni i przyjaźni ludzie.
Ogólnie obudowa ta co u mnie na czerwono jest "ramą" lusterka i nie da sięjej zdjąć, natomiast da się zdjać tą ramkę lusterka od czoła lusterka jak na nie patrzymy (zostawiłem u siebie na czarno). Czerwony element (cała pucha lusterka) i ramka są ze sobą połączone na zatrzaski, mi pękły ze dwa ale jest ich z 8 i spokojnie się ładnie trzyma, trzeba umiejętnie podważać i bardzło łatwo się rozbiera.
Po zdjęciu ramki, owinąć folią i okleić resztęlusterka a zostawić na wierzchu sam malowany fragment.
W R25 jest o tyle plus że tył lusterka który jest pod kolor jest własnie takim dekielkiem który da się łatwo zdjąć i pomalować osobno a nie jak w R200 demontaż lusterka.
PS: Przy okazji maźnij sobie klamki, łatwo, szybko i przyjemnie a jaki efekt
_________________ "Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
Wydryszek, super ci wyszło to malowanie. Rozumiem że oprócz lakieru 'właściwego' kupiłeś też podkład, lakier bezbarwny o których wspominasz? Jeśli jest inaczej to mnie popraw i przedstaw całą technologię
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum