Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si] Podłączenie elektryczne lusterek - wtyczka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214Si] Podłączenie elektryczne lusterek - wtyczka
Autor Wiadomość
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 09, 2011 19:13   [R214Si] Podłączenie elektryczne lusterek - wtyczka
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam

Mam prośbę do osób posiadających elektryczne lusterka w Roverku 200.
zakupiłem takowe bo do tej pory miałem manualne.
Mam lusterka z wtykami i przełącznik do regulacji.

Jak wiadomo w R200 nie ma fabrycznie instalacji pod lusterka cyz halogeny więc muszę sobie jakoś poradzić.
Mam schemat podłączenia z Rave (poniej) ale nijak nie dojdę nawet dzięki niemu, jaki kabelek (kolor) oryginalnie jest podpięty pod przełącznik regulacji.
Gdyby ktoś był tak uprzejmy, wydłubał na chwilę przełącznik i zrobił zdjęcie w miarę dobrej jakości wtyczki regulatora tak aby można było dojść który kabelek jest pod który z siedmiu pinów, byłbym zobowiązany.

Z wszystkim sobie poradzę, tylko nie wiem jak podłączyć kable pod regulator żeby czegoś nie popalić bo zabawami zewrę masę z +12v i będize niewesoło.

Z góry dziękuję.

Poniżej schemat i zdjęcie od tyłu przełącznika dla potomnych.



Acha... jakby ktoś wiedizał czy i do czego muszępodłączyć masę w miejscach które oznaczyłem na czerwono na schemacie to proszę o info.

[ Dodano: Sro Mar 09, 2011 19:13 ]
Bardzo proszę o informację czy wykonałby ktoś dla mnie zdjęcie tej wtyczki z widokiem jaki kabel w jakiej kolejności. Jak nie to sobie odpuszczę, temat na dwie minuty, wyjsć do garażu, pod dom, pod blok i zrobić fotkę po podważeniu sterownika. Bez tego mogę zapomnieć o montażu.

No dam "pomógł" nooooo.... :D
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 09, 2011 19:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rieger 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 104
Skąd: Giżycko

MG ZR

Wysłany: Sro Mar 09, 2011 20:22   

Wydryszek, sluchaj stary na schemacie masz rozpisane piny wszystkie np. C66-4 to jest pin nr 4, dalej idzie C66-7 pin 7, C66-1 pin 1 itd wiec jak podlaczysz wg tego schematu pod odpowiednie piny to powinno sie podniesc :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
imejdz 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 363
Skąd: Legionowo

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 09, 2011 23:05   

nie udało mi się wyciągnąć regulacji(obawa przed połamaniem) ale od tyłu zrobiłem zdjęcie kostki + opis kabli jak idą. Mam nadzieję że to Cię naprowadzi.

(sorki za jakość ale w garażu ciężko było mi się dostać)
 
 
 
wachu990 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 307
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sro Mar 09, 2011 23:08   

Mam ogólnie taki sam plan. Ale to jeszcze nie teraz. Jak ciągniesz przewody ?? z lusterek do kąd idą ??
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 10, 2011 09:00   

rieger Tylko właśnie sęk w tym, że nie wiedziałem który pin to który, od której strony liczony. Niestety dopiero dzisiaj dostanę cześci więc może narobiłe hałasu o nic i może być tam oznaczony kazdy pin ale wolałem się wcześniej upewnić a na przysżłosć komuś się na pewno przydadzą zdjęcia i opis podłączenia.

imejdz zdjęcia są wystarczającej jakości, widać kolory, dodatkowo ładnie opisałeś więc nic więcej nie potrzeba w temacie :) Dzięki wielkie.

Poszło do Was pomógł bo bardzo bardzo przydatne informacje.


Szkoda, że nie mam wtyczki do sterownika ale sobie polutuję ładnie i będzie git. Potem tylko gdzieś podepnę +12 i masę i będzie hulać jak talala....mam nadzieję.

wachu990, wiązki u nas w R200 nie ma fabrycznie więc przewody z lusterek trzeba przedłużyć, przeciągnąć przez drzwi i gumowy przegub między drzwiami a słupkiem i wejść do kabiny, tam jużodpowiednie kable pod zasilanie, inne pod sterownik i dodatkowa wiązka nowa do drugi drzwi w taki sam sposób za deską.
Jak masz kable to myślę w 2h można to wszystko zrobić razem ze ściąganiem i zakładaniem boczków.
Dzisiaj jak wrócę do domu to zobacżę jak to to na krótko działa i będę kombinował :)

[ Dodano: Czw Mar 10, 2011 09:00 ]
Własnie sięjeszcze zorientowałem, że kupiłem angielskie lusterka, czytam o przestawianiu lusterek w R400 ale mam nadzieję, że analogicnzie się to odbywa w R200 i producent nie robił różnych lusterek tylko uniwersalne-przestawialne.
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
wachu990 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 307
Skąd: Ostrów



Wysłany: Czw Mar 10, 2011 12:23   

Dobra ok :razz: Ale gdzie te kable zasilające ciągniesz do puszki z bezpiecznikami ?? bo nie mam pojęcia jak to pociągnąć :???: Czy może po drodze dajesz jakiś bezpiecznik tak jak widziałem kiedyś do wzmaka ??
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 10, 2011 12:34   

najlepiej to wziąć wykaz bezpieczników i się wpiąć tak jak jest w instrukcji :wink:
 
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 10, 2011 12:36   

Jak do puszki to nie wiem czy trzeba dołozyć jakiś przekaźnik od lusterek do skrzynki aby działały.
W moim wydaniu pewnie podpięte będzie pod "stacyjkę" żeby nie było stałego zasilania na kablu.
Na lini +12v będzie gniazdo z bezpiecznikiem 10A i to wszystko, reszta to podpięcie siędowolnie pod masę, inna sprawa to zaznaczone wcześniej na schemacie na czerwono punkty masy które nie wiem po co są.
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 10, 2011 12:42   

A ja z takim innym pytaniem. Czy aż tak bardzo są wam potrzebne te el. lusterka ?? Bo moim zdaniem ten gadżet jest mało przydatny. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 10, 2011 12:52   

Właśnie paczka do domu dotarła więc potem oblookam.
A co do potrzeby...hmmm

U mnie na parkingu strzaskali mi trochę lusterka, ten zachaczył, tamten nie widział i tak teraz całe obudowy lusterek sięruszają pod wpływem wiatru czy innych czynników i zwyczajnie się przestawiają, doatkowo przez te manewry średnio działa ich regulacja więc trzeba łapskiem za oknem ruszaćpudłem lusterka i szkłem żeby dobrze ustawić co kilka dni.
W zimę nie jest to wygodne.

Myślałem nad wymianą lusterek i dorwałem lusterka z regulacją i innymi pierdołami za śmieszne pieniądze od kolegi forumowego kozik, teraz będę mógł regulować z kabiny..tylko muszę wykombinować coś i przestawić je na EU zamiast UK..
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
farek 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 27 Mar 2008
Posty: 224
Skąd: Międzylesie



Wysłany: Czw Mar 10, 2011 13:23   

leszczu19901 napisał/a:
Czy aż tak bardzo są wam potrzebne te el. lusterka ??


Samo ustawianie to pikuś ;) mam elektryczne nie pamiętam kiedy to używałem ;p
Natomiast podgrzewanie lusterka to już jest atut.. Zimą niezastąpiony :ok:
 
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Czw Mar 10, 2011 13:43   

farek napisał/a:
leszczu19901 napisał/a:
Czy aż tak bardzo są wam potrzebne te el. lusterka ??


Samo ustawianie to pikuś ;) mam elektryczne nie pamiętam kiedy to używałem ;p

Mi się zdarza używać, jak parkuje blisko jakiegoś krawężnika czy kamienia i przy normalnym ustawieniu lusterka nie widać tak nisko. Ręcznie bym tego nie zrobił przy lusterku pasażera. Niebyt często to się zdarza, ale pare razy sobie chwaliłem że mogłem je zmienić ze swojej pozycji
 
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 10, 2011 15:42   

azer napisał/a:

Mi się zdarza używać, jak parkuje blisko jakiegoś krawężnika czy kamienia i przy normalnym ustawieniu lusterka nie widać tak nisko. Ręcznie bym tego nie zrobił przy lusterku pasażera. Niebyt często to się zdarza, ale pare razy sobie chwaliłem że mogłem je zmienić ze swojej pozycji


...ja pamiętam jak sobie na egzaminie na prawo jazdy tak pomogłem, miałem elektriszyn lusterken i ukradkiem kiedy egzaminator się odwrócił, przestawiłem prawe lusterko żeby widzieć różne linie...miałem większą pewność że nie sknocę jakiegoś prostego manewru na placu. Fakt, że udało się praktycznie bez tego ale byłem spokojniejszy. Potem ukradkiem przestawiłem bo mam długie ręce i nie widać było w ogóle ruchu ręką :D

Podgrzewanie i elektryka=pełna wygoda i w zimę to musi być wspaniałe.

Zastanawiam się teraz czy w obu lusterkach są tego samego typu szkła, jeśli tak to może je zamienić prawe<=>lewe, wtedy będą do góry nogami a podłączę odwrotnie kabelki i będę miał normalne sterowanie.
W kwestii wychylenia chyba wtedy będzie ok bo standardowo lewe lusterko jest lekko odwócone do środka a prawe bardziej (chyba)....a tak sięodwróci i ograniczniki mi nie przeszkodzą.

Inne wydanie, może sięudać poprzekładać mechanizmy bez ograniczników do obecnych lusterek manualnych :) ale to już gdybanie.
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
rieger 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 104
Skąd: Giżycko

MG ZR

Wysłany: Czw Mar 10, 2011 17:07   

Co do pinow to prosze Cie bardzo, mozesz sprawdzic sobie w rave, wchodzisz w swoj model/electrical library/connector details/i numer wtyczki ktora Cie interesuje w tym przypadku C66 i tam masz zdjecie gdzie sie znajduje, rysunek z numeracja pinow i kolory przewodow wiec mozesz sobie porownac ze zdjeciami kolegi imejdz :wink: ja mam do 25/ZR i mi wychodzi nieco inaczej niz na tych zdjeciach tak jakby sobie angole zaczarowali z kolorami w 25/ZR wiec sprawdz sobie swoj model :razz:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 15, 2011 14:41   

Lusterko zamontowane, w sobotę sięmęczyłem z przeciąganiem kabli i na razie jest jedno a dzisiaj podłączę drugie.
W chwili obecnej pomalowałem lusterka, klamki i dzisiaj pomaluję lotkę na klapie.
Podłączenie banalne i wszystko działa razem z podgrzewaniem ale jedno lusterko dostałem troszkę trzepnięte i raz na kilka dni trzeba je ręką poprawić bo "opada" paręstopni w dół :)
Niemniej jednak sama frajda z posiadania i teraz mam pod kolor.
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
rieger 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 104
Skąd: Giżycko

MG ZR

Wysłany: Wto Mar 15, 2011 20:44   

No i bardzo bravo :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 15, 2011 22:03   

He he... dzięki :piwko:
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
imejdz 




Pomógł: 23 razy
Dołączył: 19 Lip 2010
Posty: 363
Skąd: Legionowo

Rover 200

Wysłany: Wto Mar 15, 2011 23:22   

fajnie Ci to wyszło. Kolor dobierałeś do karoserii? czy krzyknąłeś tylko kod lakieru i taki kupiłeś? ile wyszło Cię za lakier? chciałbym u siebie psiknąć lusterka w kolor :P ciężko zdjąć tą obudowę lusterka? dobra robota :ok:
 
 
 
Wydryszek 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 534
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 10:09   

imejdz, dzięki :)
Kolor dobrałem po kodzie COF ale miał kilka wariantów i na odległość a Allegro dobierano standardowy a tym razem udałem się do fajnego sklepu/mieszalni na Pradze, w okolicach dworca Wileńskiego [URL=http://katalog.pf.pl/Warszawa/P-H-U-P-Piotr-Wróblewski-F4443440G0B8040-m19.html]TUTAJ INFO[/URL]. Długi niski biały "barakobudynek" a przed wejściem szyld STANDOX. Lakier kosztował 39zł z racj tego, że chciałem z utwardzaczem, nabity w puszeczkę 400ml, mają pod ręką paletę kolorów Rovera/MG i jak podjedziesz samochodem, dobiorą najlepszy odcień. Jak bez utwardzacza to 37-38zł za puchę.
Ogólnie mają fajne ceny bo podkład do plastików 22zł bodajże, bezbarwny 18zł za 500ml i mają wszystko do lakierowania, polerki, pasty, odrdzewiacze itp. itd.
Lakieru wystrcyzło mi na lotkę z tyłu, dwie klamki, dwa lusterka i jeszcze dużo zostało.
Mogę ich szczerze polecić, lakier w 5 minut na poczekaniu i drugie zkaupy już tam robiłem. Pomocni i przyjaźni ludzie.

Ogólnie obudowa ta co u mnie na czerwono jest "ramą" lusterka i nie da sięjej zdjąć, natomiast da się zdjać tą ramkę lusterka od czoła lusterka jak na nie patrzymy (zostawiłem u siebie na czarno). Czerwony element (cała pucha lusterka) i ramka są ze sobą połączone na zatrzaski, mi pękły ze dwa ale jest ich z 8 i spokojnie się ładnie trzyma, trzeba umiejętnie podważać i bardzło łatwo się rozbiera.
Po zdjęciu ramki, owinąć folią i okleić resztęlusterka a zostawić na wierzchu sam malowany fragment.

W R25 jest o tyle plus że tył lusterka który jest pod kolor jest własnie takim dekielkiem który da się łatwo zdjąć i pomalować osobno a nie jak w R200 demontaż lusterka.

PS: Przy okazji maźnij sobie klamki, łatwo, szybko i przyjemnie a jaki efekt :D
_________________
"Jest cechą głupoty dostrzegać błędy innych a zapominać o swoich" - Cyceron
 
 
Berg 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Sie 2010
Posty: 141
Skąd: Kleczew

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 16, 2011 11:37   

Wydryszek, super ci wyszło to malowanie. Rozumiem że oprócz lakieru 'właściwego' kupiłeś też podkład, lakier bezbarwny o których wspominasz? Jeśli jest inaczej to mnie popraw i przedstaw całą technologię :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Wymiana lusterek na elektryczne.
generaldawid Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Wto Lis 30, 2010 19:31
generaldawid
Brak nowych postów [R25] WYMIANA LUSTEREK MANUALNYCH NA ELEKTRYCZNE
wisnia Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 53 Czw Gru 23, 2010 13:24
leszczu
Brak nowych postów [R200] Elektryczne sterowanie lusterek nie działa
ploomy Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Paź 22, 2007 18:16
ploomy
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [214Si] Wymiana lusterek manualnych na elektryczne
cameroun Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Kwi 12, 2012 16:46
szoso
Brak nowych postów [R214SI 103KM ] wtyczka do impulsatora
Szpondu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Sie 28, 2009 17:34
kasjopea



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink