Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 19:53 [Rover 214] komputer silnika /sterownik
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam
Od ubiegłego piątku jestem sczęsliwym posiadaczem roverka
kupiłem auto okazyjnie bo silnik nie równo pracuje i blacharka do malowania , ogólnie jestem zadowolony z zakupu bo auto łądnie sie trzyma jak na ten rok , roczny gaz stag 300 .
Teraz sedno sprawy :
szukając usterki ponieważ silnik nie równo pracował zajrzałem do swiec , tam ujrzałem suchą okopconą swiecę ,wszystkie 4 sztuki . Także wymieniłem na nowe .
usterka nie znikła , nowe swiece po 2 odpaleniach dalej były okopcone , także poczytałem na forum i uznałem ze wtryski leją lub puszcza reg. ciśnienia paliwa na listwie , zamówiłem
na allegro listwe kompletną , cewkę tak na wszelki wypadek i przepustnicę z czujnikiem TPS .
Zmieniłem cała listwę , TPS , cewkę podmieniłem , sprawdziem sonde , sprawdziłem silniczek krokowy , czujnik od płynu który podaje info na komputer , nic to nie dało , dalej go zalewa i pracuje na 2 cylindry , jak odpalam zimne auto to obroty równo stoja na 1000 i samochód chodzi w miare ok przez chwilę , potem dzieją sie cuda..
I już chciałem zmieniac silnik , lecz pomyślałem ze posprawdzam jeszcze kompa silnika , i tu był zonk okazało sie ze mam komputer z poloneza taki jak na tej aukcji http://allegro.pl/polonez...1575037151.html
I teraz pytanie do znawców tematu , czy mój rover z 1998 1,4 SI moze poprawnie działac na tym komputerze czy mozliwe ze przez ten komputer tak auto wariuję ?
i jaki powinein umnie być podaję VIn jezeli ma pomóc SARRFMNHMWD258757
i czy posiadam w moim roverze immo ? bo jak odpalalm auto na tym kompie poloneza to dioda lekko sie zarzy .
dodam ze auto odpala tylko z wcisnietym pedałem gazu .
Pozdrawiam i czekam na pomoc
SPAMU¦
Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 19:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Dołączył: 16 Mar 2011 Posty: 34 Skąd: Bialystok/Dordrecht
Wysłany: Sob Kwi 30, 2011 21:21
Ja mysle ze pod komputer powinienes go podlaczyc i napewno bedzie latwiej i taniej niz wymieniac wszystko po koleji.TEz mam problem z obrotami.po podlaczeni do kompa pokazalo ze niby czujnik polozenia przepustnicy,ale gosciu powiedzial ze to moga byc kable od czujnika,albo komp,zadawalem na forum pytania na ten temat,ale chyba nikt nie potrafi mi pomoc.
p.s
Pozdrawiam sledzika
_________________ It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not.
Odkryłem jeszcze jedną Ważną rzecz , mam uciety lub urwany kabelek od wiązki kompa taki niebiesko -szary w srodkowym rzedzie pinów skrajny od lewej strony wtyczki , Czy ktoś może wie od czego ten kabelek ?
Bardzo proszę o pomoc poniewaz nie mam za duzo funduszy zeby jezdzic po mechanikach a chcę naprawic to we własnym zakresie Z Waszą pomocą .
z góry bardzo dziekuję za pomoc.
[ Dodano: Nie Maj 01, 2011 11:28 ]
Kabel urwany połaczyłem i jest juz ok , masa ta co od aku idzie do pasa przedniego tez była urwana , podłaczyłem nowy kabel .
jest poprawa nie trzeba trzymac gazu jak zimny zeby odpalił .
chodzi równo dopóki nie nagrzje sie do 30-40 stopni , wtedy zaczyna zalewac silnik i gasnie bez trzymania pedału gazu .
moze miał ktoś taki przypadek ?
wymieniłbym komputer sterujący na taki który powinien być ale nie wiem jaki musze kupic bo teraz siedzi jakis z poloneza i na 100% podejrzewam ze to tego wina bo reszta czujników itp. sprawdzona.
tak jest ok , podmieniałem na sprawny . chodzi o to ze teraz przeczytałem jeszcze zeby zdjac przewód z kompa ten od map-sensora i silnik juz nie gasnie tylko faluje , także narazie jestem przkonany ze komp wysiadł i na dodatek jest inny niz powinien .
Leszczu możesz sprawdzic numery kompa swojego ? masz 16v ? bardzo bym prosił bo nie mam nawet punktu zaczepienia jakie numer powinien miec komp w moim silniku .
Leszczu to spisz jak mozesz , moze sie przydać . jak masz czas to bardzo proszę .
[ Dodano: Wto Maj 03, 2011 14:54 ]
Panowie kupiłem sterownik silnika taki jak być powinien , kupiłem go rozkodowanego bez imo . i auto kreci ale nie odpala , dioda od imo wogóle sie nie pali . Co to może być .
dodam ze jak wsadze nachwile spowrotem ten poloneza komp to auto kreci i zapala ale na chwile poczym gasnie bo go zalewa.
dodawałem gazu i nie odpala, swiece mokre całe w benzynie . komp na 100% bez immo bo wszystko na to wskazuje i zapewniał sprzedający ze ma zdjete immo .
Z tego co mi wiadomo to wraz z komputerem z poloneza przekłada się także koło... nie pamiętam jak się nazywa, chodzi o to z którego czujnik położenia wału bierze sygnał.
Tak więc jak wracasz do kompa Rover'a to także koło musisz zmienić.
Nie pytałeś się poprzedniego właściciela od kiedy silnik tak źle mu pracował? Może od razu po przełożeniu kompa.
Bo jeszcze czujnik może mieć odwrotną.... ?wartość?, nie wiem jak to nazwać, chodzi o to że np. zamiast wraz z temp spadać jego opór to on rośnie i komputer myśli że silnik się schładza, przez co więcej leje do niego i wychodzą takie kwiatki.
własnie nie wiem czy mam , ale kreci rozrusznik , paliwo podaje , swiece zalewa , kupuje jutro kopułke, swiece,przewody i palec zobacze czy to pomoże . bo na tym od poloneza kompie tez ledwo co zapala , własciewie nie zapala tylko "łapie" , co do koła zamachowego nikt go na 100% nie zmieniał , wszystko siedzi jak fabryka dała , auto jest z polskiego salonu nie sprowadzane i jestem 3 własciecielem . ktoś podmienił tylko kompa na ten z poloneza bo pewnie miał problem z immo ...
Wykręca się świece i patrzy czy jest mocna iskra na każdej, jak tak to wykręca się listwę wtryskową, kieruje ku górze i patrzy jak wygląda rozpryskiwane paliwa (powinny lecieć na wysokość około pół metra i mieć postać mgiełki). Wtryski pracują parami, 1 z 3 i 2 z 4 naprzemiennie.
Potem ciśnienie w cylindrach badamy.
Jak dalej nie pali to próbujemy podmienić cewkę na dowolną inną, na każdej odpali nawet z malucha.
Jak dalej nie pali to prawdopodobnie problem z synchronizacją i trzeba by się zainteresować czujnik położenia wału korbowego.
Ale go łatwo się nie sprawdzi, tylko oscyloskop wchodzi w grę.
Pozdrawiam
P.S.
Mój także jest z Polskiego salonu Rover'a który mieścił się w Kobyłce na ul. Nadarzyńskiej 57.
Mam samochód od pierwszego właściciela który jeździł nim głównie do pracy (do tras mieli drugi samochód).
Posiadam pełną jego dokumentację, wszystkie papiery oraz wykaz napraw jakie były robione.
wtryski mam zmienione na inne brak poprawy
cewka podmieniona na sprawną inną brak poprawy
co do czujnika polożenia wału to jest ich kilka ? czy jest jeden i ten sam tylko niektórzy twierdzą ze to czujnik połoznia wału a drudzy czujnika wałka rozrządu , czy to jest jedno i to samo
ale twierdze ze to cos z kopułką lub swiecami i przewodami bo przewody ,kopułka i palec jest z 1997 a auto 1998 wiec od nowosci .
[ Dodano: Wto Maj 03, 2011 18:14 ]
dodam ze na kopułce namierzyłem jakies pęknieci przy srubie która ją trzyma .
widac ze kopułka i palec orginał , i stare bardzo . zresztą jak przewody lucasa ori i świece ngk to podejrzewam ze nikt ich nie ruszał. na swierze nie wygladają.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum